Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Advertisements

Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
Unidad 3.2 Test Topics/Format. Test Topics 1.Family Vocabulary 2.Dates/Months of year 3.Possession with “de” 4.Possessive Adjectives (mi, mis, tu, tus,
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 21 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.los calcetines largos e.devolvemos Match each.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
El Futuro Cercano.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
DAY 47: DAY 47: CHAPTER 5 TEST REVIEW SPANISH I. HAGA AHORA HAGA AHORA EL 22 DE ENERO a.raqueta b.aburren c.gana d.las camisetas e.devolvemos Match each.
AGENDAS AP SPANISH WEEK OF SEPTEMBER 22-SEPTEMBER 26.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Description Sentences
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Hoy es leer lunes. Es el 14 de enero del 2017.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Para Empezar veintiseis de septiembre
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
¿Cuál es la isla pequeña en Islas Caribe? ¿Cuál es la isla más grande?
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Repaso de los verbos -ar
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Hoy martes el 20 de diciembre
El objetivo: Hoy es _____, ____de diciembre Tema: La Familia
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Write in Spanish (See pag 96)
Metas: I can identify my current proficiency level
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Do not sit, stand along a wall; new sitting chart.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Meta: 1) I can identify and talk about clothing and items needed for personal preparation.  2) I can interpret what events or special occasions people.
Meta: I can use resources such as my study guide, textbook, e-book student portal, and Quizlet to prepare for my final exams this week. Enfoque: Ser vs.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Meta: I can identify & use vocabulary about pastimes and extracurricular activities. I can write and speak about what people do. I can make comparisons.
Meta: I can read, listen to, and understand information about daily routines and getting ready for an event. Enfoque: La ropa y los colores.  I will be.
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Enfoque: Fiestas y tradiciones en España
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Día número 53 Español 1—Acelerado
Meta: 1) Puedo repasar los usos de ser y estar y los adjetivos posesivos para el examen. 2) Puedo leer sobre eventos y escribir cómo se sienten los participantes.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Enfoque: Core Practice p. 18 Actividad A y B
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Meta: 1) I can continue using new vocabulary words from this chapter to describe items of clothing I purchased recently. 2) I can use demonstrative adjectives.
Saquen la hoja de práctica
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can read about events and write about how participants feel. Enfoque: Escribir—Actividad 19 p. 86 Core practice p. 35 Lectura: El Teatro Colón (Leer p. 90 en Realidades 2 y escribir p. 69 en Guided Practice) Juego: Lotería (decir la palabra en inglés Y español) FIT: One on one check in with Srta. and opportunity to proofread writing for test next class.  Exit Ticket: Ser vs. Estar maze Tarea #10: Quizlet C2A—Do one study, one play activity