Una nota de hablar para martes, el 21 de marzo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Page 157 – AVSR 2 Chapter 4 – Realidades 3
Advertisements

To tell what people do to or for one another use the reciprocal pronouns nos and se before the first and third person plural of certain verbs.
¿Qué haces después de las clases? (2 cosas). Compare using más/menos…que.
Telling Time.
La frecuencia/verbos sometimes once in a while often never a little rarely always every day to help.
SABER AND CONOCER Both mean to know. Irregular in the first person yo. Saber: sé Conocer: conozco Saber: *To express knowledge of facts or pieces of information.
Objetivo: to state how often we do things.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
1. los fines de semana 2. semana 3. los fines de semana 4. semana 5. los fines de semana 6. semana 7. los fines de semana 8. semana.
Escribir Go back now into your sentences you just wrote and add how often you do things. Siempre A veces Nunca I will call out daily activities and you.
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Objetivo: How do we use “hacer” to express time? Hagan Ahora: Contestad las preguntas en inglés usando una frase completa.  How long have you been living.
Adverbs of Frequency Objetivo: to state how often we do things.
SER y ESTAR Con un/a compañero/a, decide si “TO BE” en cada frase es SER o ESTAR y por qué. Ejemplo: Hoy es / está el 28 de marzo  es because I see it.
El verbo “SER” notes #2 Capítulo 3B. ¿Qué signífica “SER”? What does “SER” mean? To be. What other verb have we learned that means to be? What does “SER”
Fill in the blanks with logical words. 1.Me gusta levantar pesas en ____________. 2.A ella le gusta nadar en ____________. 3.Ellos caminan todos los días.
Hoy es el 12 de marzo ¿Qué tiempo hace hoy? ¿Cómo pasaste el fin de semana?
Lastimarse, la infección, la radiografía, tratar.
SABER VS. CONOCER How do we “know” when to use these 2 beautiful verbs?
verbos reflexivos- otros usos
SER y ESTAR Con un/a compañero/a, decide si “TO BE” en cada frase es SER o ESTAR y por qué. Ejemplo: Hoy es / está el 28 de marzo  es because.
Los verbos recíprocos.
#24- Reciprocal Reflexive Verbs
El verbo “estar” el 25 de marzo.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Vocabulario: en mi tiempo libre.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
End of Year Oral Assessment
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Getting to know you more!
Hace + time + que Expressions….
Match the following greetings/goodbyes to their definition
First Grade Dual High Frequency Words
When you want to tell how long something has been going on, you use:
Objetivo: to state how often we do things.
Hacer in Time Expressions
Unidad 3: Somos estudiantes
Los fines de semana me gusta…
Ser y Estar To be or….to be?
To help To arrive To look for To wear/carry To answer To look at/watch
Preterite of IR.
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
El pretérito: verbos en -AR.
practicar deportes – to practice sports ¿Qué haces…? –
Verbos Reflexivos: Other reflexive verbs use reflexive pronouns and verb forms but do not have the meaning of a person doing an action to or for himself.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
To help To arrive To look for To wear/carry To answer To look at/watch
Hace = For/Since.
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
shared, felt or shown by both sides
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Español 2: Saber vs. Conocer
¿Qué hora es?.
Preterite of hacer Preview Preterite of hacer
¿Cuánto tiempo hace que canta esa nota?
INFINITIVE VERBS PHRASES
Reflexive Pronouns in Reciprocal Actions
Acciones recíprocas Reciprocal actions
Hace + time expressions
Reflexive Pronouns in Reciprocal Actions
Direct, Indirect & Double Object Pronouns
Direct, Indirect & Double Object Pronouns
Reciprocal Reflexives
Hace + time expressions
Hace with time expressions.
Reflexive Pronouns in Reciprocal Actions
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Transcripción de la presentación:

Una nota de hablar para martes, el 21 de marzo Prepara Cinco frases detalladas sobre la relaciÓn entre tÚ y tu mejor amigo(a). Cada frase con un verbo recÍproco Cada frase con extra informaciÓn Presentamos maŇana en grupos pequeŇos. Incluye lo siguiente: when did you meet each other? Where? (en el pretÉrito) For how long have you been friends? (use the HACE QUE Phrase we went over in class today. Otros temas de que puedes hablar: Do you talk to each other every day? See each other? Where? When? Call or text each other? How often? Do you fight? How do you reconcile after? How do you help each other? Unos verbos recíprocos para emplear: Hablar(se) Escuchar(se) Ver(se) Entender(se) Ayudar(se) Apoyar(se) Encontrar(se) Dar(se) Conocer(se) Escribir(se)