Señora Daniele, Profesora de Español

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Advertisements

Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Spanish III Honors Week 26. Para Empezar 1 de marzo Responde a la pregunta en frases completas: ¿Cómo fue tu fin de semana?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Español 2 8 de septiembre de 2016.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
2017–2018 Español Uno La Escuela Secundaria de Delmar
Señorita Murano profesora entrenadora hermana hija amiga atleta
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
ESPAÑOL 1, el 8 de Septiembre
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
End of Year Oral Assessment
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
Getting to know you more!
Español 2 3 de marzo de 2017.
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Escribe the correct translation of each phrase
¡Bienvenidos a la clase de español!
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
A la clase de español con Señora Diaz
News from K62/ Noticias de K62
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
El Calendario en español
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Write in Spanish (See pag 96)
Este es JEOPARDY. Este es JEOPARDY Con Señora Diaz.
¡Bienvenidos a la clase de español!
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Greetings saludos.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Development of the concert programme
¡Bienvenidos a la clase de español!
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
¿Tienes la clase de español? ¿A qué hora tienes la clase?
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Señora Daniele, Profesora de Español a la clase de Español Señora Daniele, Profesora de Español

Español I - Prentice Hall Textbook Level 1

Español II - Prentice Hall Textbook Level 2

Daily classroom procedures and activities Objective: Students will be able to perform certain written and/or oral tasks after daily lesson. Do Now: Español I & II - Write and recite daily La Fecha (date), La Hora (time), and El Tiempo (the weather) Español I - Complete an activity and/or task that reviews past work or leads into a new topic Español II - Define and write a sentence for the “Palabra Del Dia” 2. Review previous day’s homework. 3. Introduce new topic. 4. Oral and written activities on themed topic. (Activities include Speaking, Reading, Listening, Writing, Projects, Assessments) 5. Assign homework.

Grade 8 / Español I curriculum Introduction: Pronunciation of the Spanish language - The Spanish Alphabet and Vowels - The Spanish-speaking countries and their capitals. Para empezar: 1. En la escuela - 2. En la clase - 3. El Tiempo (The calendar, The Time, The weather) Mis amigos y yo: Capítulo 1A ¿Qué te gusta? - Activities people like and do not like to do. Grammar. Capítulo 1B Y tú, ¿cómo eres? Personality traits. Grammar. La escuela: Capitulo 2A Tu día en la escuela - The school day, subjects, school subjects, and class schedules. Grammar. Capítulo 2B Tu sala de clases - The classroom and where objects are located. Grammar. Cultural Activities and Presentations for Hispanic holidays

Español II curriculum Introduction: A ver si recuerdas. . . Review of material covered in Español I Para empezar: 1. ¿Cómo eres tú? - 2. ¿Qué haces? Tu día escolar: Capítulo 1A ¿Qué haces en la escuela? - School activities and rules. Grammar. Capítulo 1B ¿Qué haces después de las clases? Extracurricular activities. Grammar. Un evento especial: Capitulo 2A ¿Cómo te preparas? - Getting ready for an event. Daily routines. Grammar. Capítulo 2B ¿Qué ropa compraste? - Shopping / Clothing. Grammar. Cultural Activities and Presentations for Hispanic holidays

World Language Goals Speaking Reading Writing Listening

Thank you for attending this school year’s "Back-to-School Night Thank you for attending this school year’s "Back-to-School Night." Our continued contact can help ensure that your child has a successful school year. If you should have questions or concerns about your child's education, please contact me. An early discussion can often prevent a small concern from becoming a big problem. Remember -- "Together We Can" make a positive difference in your child's academic success and behavior.

Powerpoint Presentation In order to view this Back to School PowerPoint Presentation, please go to my website at adaniele@wood-ridgeschools.org and click on “Back to School PowerPoint Presentation”.