DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Els instruments musicals
LA POBLACIÓ ESPANYOLA EN EL S. XIX
EL TRIVIAL DE LES MTS 10 MINUTS….
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Exercici res/gens (de).
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TEXT DIDÀCTIC FUNCIONAL PER A FER UN ORGANIGRAMA
En aquest tema veurem els apartats següents:
Quan l’amor fa mal.
ELABORACIÓ D’UN PERFIL DE L’ÀREA METROPOLITANA
Geografia i política humana d’espanya
DINÀMICA DE LA POBLACIÓ ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA
EVOLUCIÓ DEL PERFIL D’UNA ÀREA METROPOLITANA
TIPUS D’EVOLUCIÓ DE LA POBLACIÓ
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
NOVETATS ESPAI MARGALEF
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
TIPUS D’EVOLUCIÓ DE LA POBLACIÓ
La POBLACIÓ Conceptes Bàsics de Demografia
Els sous de les dones a CATALUNYA
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS: Grans grups d’edat
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN TEXT ESTÀNDARD
Recursos Didàctics en Geografia Dibuixos / Treball
ESTRUCTURA D’UN ORGANIGRAMA: ELEMENTS I JERARQUIES
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
L’AIGUA A LA NATURA.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
Descobreix la seva paraula.
MODEL DE CREIXEMENT DE LA CIUTAT ESPANYOLA
Estudi sobre la religiositat dels joves de Palau
Realitzat per: Xavi González i López
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Exercici res/gens (de).
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
SISTEMA DUNAR.
L’HANBOL.
No et deixis enlluernar i posa atenció
Evolució, distribució, dinàmica i estructura
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
EL QUADRAT LES MARIETES.
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
PERFIL D’UNA ÀREA METROPOLITANA
LES 2D , 3D I 4D.
ELABORACIÓ D’UN ORGANIGRAMA: NOMBRE I JERARQUIA DELS ELEMENTS
TEXT I ORGANIGRAMA Variables bàsiques
Enllaç químic El sistema periòdic David Mor Elbal.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat Totes les persones d’aquesta població tenen la mateixa edat...? Que representen aquestes persones...? Crec que sí...: 1.- Joves...? 2.- Adults...? 3.- Vells...? Una població determinada Ets capaç de fer tres grups de persones en funció de la seva edat...? No !!! J.P.G. 2.005 Recursos Didàctics en Geografia Dibuix/Treball

DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat Els joves... Molt bé. Fixa’t que la imatge correcta d’una població en funció dels grans grups d’edat seria aquesta... Els adults... Els vells... J.P.G. 2.005 Recursos Didàctics en Geografia Dibuix/Treball

DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Natalitat superior a la mortalitat Ja saps què signifiquen aquestes fletxes...? I aquestes fletxes què signifiquen...? MORTALITAT (sortides) NATALITAT (entrades) És clar que sí: natalitat alta, natalitat intermèdia i natalitat baixa Mortalitat alta, mortalitat intermèdia i mortalitat baixa J.P.G. 2.005 Recursos Didàctics en Geografia Dibuix/Treball

DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Natalitat superior a la mortalitat Com és la natalitat d’aquesta població..? En ser la natalitat més gran que la mortalitat, què passarà a la població amb el pas del temps..? Com és la mortalitat d’aquesta població..? MORTALITAT (sortides) NATALITAT (entrades) El nombre de persones serà el mateix..? Quins grups d’edat creixeran..? Nat. > Mort. CREIXEMENT DE LA POBLACIÓ: GRUP DE JOVES Alta Baixa No, la població creixerà...! El grup de joves...! J.P.G. 2.005 Recursos Didàctics en Geografia Dibuix/Treball

QUINA D’AQUESTES AFIRMACIONS SÓN CORRECTES O INCORRECTES? Una població que té una natalitat alta i una mortalitat baixa, amb el pas del temps, no experimenta cap creixement . Una població que té una natalitat alta i una mortalitat baixa, amb el pas del temps, experimenta un creixement zero. Una població que té una natalitat alta i una mortalitat baixa, amb el pas del temps, experimenta un decreixement. Una població que té una natalitat alta i una mortalitat baixa, amb el pas del temps, experimenta un creixement molt suau. Una població que té una natalitat alta i una mortalitat baixa, amb el pas del temps, experimenta un creixement que afecta els joves. INCORRECTA. CORRECTA. J.P.G. 2.005 Recursos Didàctics en Geografia Dibuix/Treball

DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Natalitat igual a la mortalitat Com és la natalitat d’aquesta població..? En ser la natalitat igual a la mortalitat, què passarà a la població amb el pas del temps..? Com és la mortalitat d’aquesta població..? MORTALITAT (sortides) NATALITAT (entrades) El nombre de persones serà el mateix..? Nat. = Mort. ESTANCAMENT DE LA POBLACIÓ Intermèdia Intermèdia Sí, la població no creixerà...! J.P.G. 2.005 Recursos Didàctics en Geografia Dibuix/Treball

QUINA D’AQUESTES AFIRMACIONS SÓN CORRECTES O INCORRECTES? Una població que té una natalitat i una mortalitat intermèdies, amb el pas del temps, experimenta un creixement molt suau. Una població que té una natalitat i una mortalitat intermèdies, amb el pas del temps, experimenta un creixement. Una població que té una natalitat i una mortalitat intermèdies, amb el pas del temps, no experimenta cap creixement . Una població que té una natalitat i una mortalitat intermèdies , amb el pas del temps, experimenta un decreixement. Una població que té una natalitat i una mortalitat intermèdies, amb el pas del temps, experimenta un creixement que afecta sobre tot els joves. INCORRECTA. CORRECTA. J.P.G. 2.005 Recursos Didàctics en Geografia Dibuix/Treball

DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Natalitat inferior a la mortalitat Com és la natalitat d’aquesta població..? En ser la natalitat més baixa que la mortalitat, què passarà a la població amb el pas del temps..? Com és la mortalitat d’aquesta població..? MORTALITAT (sortides) NATALITAT (entrades) El nombre de persones serà el mateix..? Quins grups d’edat decreixeran..? Nat. < Mort. DECREIXEMENT DE LA POBLACIÓ Baixa Molt alta No, la població disminuirà...! Tots...! J.P.G. 2.005 Recursos Didàctics en Geografia Dibuix/Treball

QUINA D’AQUESTES AFIRMACIONS SÓN CORRECTES O INCORRECTES? Una població que té una natalitat baixa i una mortalitat alta, amb el pas del temps, experimenta un decreixement. Una població que té una natalitat baixa i una mortalitat alta, amb el pas del temps, experimenta un creixement molt suau. Una població que té una natalitat baixa i una mortalitat alta, amb el pas del temps, experimenta un creixement. Una població que té una natalitat baixa i una mortalitat alta, amb el pas del temps, experimenta un creixement que afecta, sobre tot, els joves. Una població que té una natalitat baixa i una mortalitat alta, amb el pas del temps, no experimenta cap creixement . CORRECTA. INCORRECTA. J.P.G. 2.005 Recursos Didàctics en Geografia Dibuix/Treball