PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Es el diecinueve de abril del 2013
Advertisements

?.
Chapter 1 Vocabulary Español I.
VEINTE PREGUNTAS Unidad 2 Etapa 2 Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then click.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Starts next Thursday, June 2nd
VEINTE PREGUNTAS ¡Vamos a practicar! Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then.
Las Palabras Interrogativas
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up: Calentamiento
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
¿Cómo se llama él (ella)?
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Español I Cap. 2A. To ask how many classes you have, ask: ¿Cuántas clases tienes? Answer: Tengo cuatro/cinco/nueve clases. To ask about s.o. schedule:
Unidad 9 Preguntas Unit 2ª Questions.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Warm Up Spanish I Ella (montar) en bicicleta Yo (hablar) por teléfono
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
El primer día de clases Es el primer día de clases
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Calentamiento Write the answers to each question.
Monday – SUB!/grade MP 11 y 12 Tuesday – Correct MP practice activities in book Wednesday – Questions + Jeopardy Thursday – quiz Friday – listening.
SPANISH UNIT 4 REVIEW On the Unit 4 test, there are 50 multiple choice questions. The first part of this review activity is just vocabulary review. The.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
ALC 28. Bienvenida La fecha es lunes el 14 de noviembre. vocabulario.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Culture p. 1 In Uruguay and Chile, students begin school in ____. In Colombia, there are ___ schedules. (1/6/14)
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
1. PICK UP HANDOUT ON BACK TABLE 2. PUT IT IN THE PRONGS OF YOUR FOLDER TURN IN YOUR MI DEPORTE FAVORITO FINAL PRODUCT IN THE BIN.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
On the next slide, try to guess what these question words mean in English. Choose from: WHEN? WHY? AT WHAT TIME? WHERE? WHO? HOW? WHAT?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Answer the following questions using complete sentences.
Preguntas y respuestas
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
QUESTIONS FOR SPEAKING ASSESSMENT UNITS ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes? ¿Qué hora es? ¿Cuál es tu número de teléfono? ¿Dónde estás ahora?
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Las palabras interrogativas ¿?. Tag questions Igual que en inglés, es una afirmación seguida por (followed by) una pregunta para confirmar. Vives en una.
El arte. las ciencias el español la historia el inglés.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
CAN YOU ANSWER THESE IN COMPLETE SENTENCES? 1.¿Cuándo tienes la clase de ciencias naturales? Tengo… 2.¿Cómo es la clase de ciencias naturales? La clase.
VEINTE PREGUNTAS ¡Vamos a practicar! Instrucciones: Click on a number in the main chart. It will show you a question, Answer the question orally; then.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Oral Assessment #1 Introduction and Preparation. Oral assessment #1 - Friday.
LAS PREGUNTAS. LAS PREGUNTAS ¿Qué? ¿Cómo? ¿Por qué? ¿Cuándo? ¿Dónde? ¿Quién? (Who?) (Why?) (What?) (How?) (When?) (Where?) ¿Cuánto? (How much?) (Which?)
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Vocabulario Unit 1 Presentado por señora Henriques Las clases
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.

PROCEDURES • I will individually call each student to come up to my desk. I will then pose 5 of the 7 questions listed to the student. The student, in turn, will answer each question in Spanish. Points will be deducted for incomplete sentences. • This Oral Quiz is worth 15 pts. Therefore, each question is worth 3 pts.

PREGUNTAS • ¿En qué hora tienes la clase de inglés? • ¿Qué clase te gusta más? • ¿Qué necesitas para la clase? • ¿Quién enseña la clase? • ¿Cómo es el/la profesor(a)? ¿Dibujas mucho? (Estudias, nadas, trabajas…) ¿Practicas deportes?

RESPUESTAS Tengo la clase de inglés en la ______ hora. Me gusta más la clase de ______ Necesito un/una ______ (para la clase.) El/La Sr./Sra./Srta. _______ enseña la clase. El/La Sr./Sra./Srta. _______ es ______. • Sí, dibujo mucho./ No, no dibujo mucho. (Estudio, nado, trabajo…) Sí, practico _________. / No, no practico deportes.