Chispa – el 14 de enero *You need the handout I gave you with the project description and rubric on the back. You will submit it with your script. There.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Advertisements

*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
The following slides introduce the new verb IR.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
La casa Más práctica. Warmup: Answer in the left column. 1. ¿Es la ciudad o el campo?
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
CAP. 3.1 Test Review Practice. TEST FORMAT 22 Questions  Matching  True & False (reading comprehension)  Short answer (written sentences)  Fill in.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Material for quiz #5: pgs. 138, 140. Tarea: RESPUESTAS CORRECTAS correct answers…
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
El 26 de enero, 2015 I am still not feeling well, so I appreciate everyone’s cooperation in class today by being as quiet as possible and participating.
Realidades 2 Apuntes #7 Affirmative and Negative Words.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Tapas Superlativos- ísmo/a- Tell what each person likes to eat with a adjective in the superlative. 1. a mí: rico 2. a nosotros: bueno 3. A Rodrigo:
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
BELLWORK Write the DLT:
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es jueves el 8 de diciembre
A usted le gusta You like (formal/ singular)
Calentamiento: Suggest something from the menu to each person
Unit 2 Week 4 Notes Spanish II.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
SER and SUBJECT PRONOUNS
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Translate (cenar – to have dinner)
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Affirmative and Negative Words
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Hoy: Nombres Verbos nuevos ¿Te gusta? Vocabulario Papel.
Calentamiento: Write the whole sentence
Saying what someone likes
Sra. Okray NEGATION.
Answer in SPANISH in complete sentences!
Preferir, poder, and probar
Affirmative and Negative Words
Affirmative & Negative Words
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Vocabulario del capítulo 6B
INFINITIVOS Capítulo 1A.
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Vamonos Translate to English: Yo nunca estudio.
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Gustar (To Please) like.
Chispa – el 17 de diciembre
Preferir, poder, and probar
Ignacio Roberto Patricia
CHISPA – el 29 de octubre New Chispa sheet –La semana #9
CHISPA – EL 5 DE NOVIEMBRE
CHISPA – EL 12 DE NOVIEMBRE
CHISPA – EL 22 DE OCTUBRE Conjuga la forma correcta de “ser” o “estar”: Juana _______ muy cansada. Yo ______ estudiante a Anchor Bay. La profesora ________.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Negation with nunca, tampoco, nadie and nada
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Affirmative & Negative Words
Transcripción de la presentación:

Chispa – el 14 de enero *You need the handout I gave you with the project description and rubric on the back. You will submit it with your script. There are extras on my podium. Abre el libro a la página 177 y haz las actividades 28 & 29. 1. tampoco 1. algo 2. nada 2. nada 3. nadie 3. siempre 4. tambien 4. tampoco 5. nunca 5. nunca 5. nunca 6. nadie 6. tampoco

La orden del día Watch project videos

Abre el libro a la página 179 y haz la actividad 32. Chispa – el 15 de enero Abre el libro a la página 179 y haz la actividad 32. 1. A ti te toca cortar el césped. A mí me toca descansar. 2. A ti te toca lavar los platos. A mí me toca ir de compras. 3. A ti te toca cocinar. A mí me toca ver televisión. 4. A ti te toca hacer la cama. A mí me toca jugar. 5. A ti te toca limpiar la casa. A mí me toca leer. 1. A ti te toca limpiar el baño. A mí me toca cantar.

La orden del día Watch project videos Midterm Review Packet Go over pages C & D Complete pages E-G

Abre el libro a la página 199 y haz la actividad 5. Chispa – el 16 de enero Abre el libro a la página 199 y haz la actividad 5. 1. ¿Qué tal si pruebas la ensalada de frutas? 2. Quisiera un flan, por favor. 3. La sopa está un poco picante. 4. Las papas fritas están riquísimas. 5. Preparan muy bien los postres aquí. 1. ¿Me trae la cuenta por, favor?.

La orden del día Midterm Review Packet Questions about pages C & D? Complete pages E-H

“Daily Routines” Grade Change Originally “Classwork” grade Scored out of 100 Now “Test” grade Scored out of 75 Your PERCENTAGE and LETTER grade is still the same If you got a 90/100 (90%), now your grade is 67.5/75 (still a 90%)

Chispa – el 17 de enero Abre el libro a la página 204 y haz la actividad 17. Fill in the blank with the correct form of the verb AND write what that sentence means in English. (ignore the words in parentheses) 1. prefiere / Analisa prefers the flan over the ice cream. 2. pruebas / You always try the soup when you eat in restaurants. 3. puede / My grandmother is not able to eat spicy salsa. 4. preferimos / We prefer to eat lunch in the cafeteria. 5. prueban / My sisters never try the desserts. They don’t like them.

La orden del día Quiz – Vocabulary 7.1 Watch remaining project videos Midterm Review Packet Questions about pages E-H? Complete pages I, 1-3

Chispa – el 18 de enero I WILL BE COLLETING TEXTBOOKS ON TUESDAY, JANUARY 22! Abre el libro a la página 213 y haz la actividad 28. 1. Mi madre la limpia. 6. Nosotros los arreglamos. 2. Mi hermano la pone. 7. Mi hermano la saca. 3. Mi padre lo corta. 8. Yo la paso. 4. Yo las hago. 5. Mi madre lo sirve.

La orden del día Midterm Review Packet Questions about pages I, 1-3? Complete pages 4-7