Los Estándardes Nacionales Dra. Cherice Montgomery.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Actividades interactivas y de comunicación I Dra. Cherice Montgomery y Dra. Nieves Knapp.
Advertisements

The National Standards
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
1 Usages of the Verb IR Spanish One ch.4A 2 IR is an irregular verb: voyvamos vas----- vavan.
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
CAPACITADOR: Oscar Marino ALUMNA: Elisabet Marcone E- PORTFOLIO.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the Word of the Day section of your notebook under Semana 14 – 11/4 – 11/7. Busquen.
Dual Language Program at Monroe Programa de Lenguaje Dual en Monroe October 2013.
Practica para “la foto” Año B Diversidad cultural Ciencia y Tecnologia 15 min. para preparar 3-4 min. describe en relación a una opción 5-6 min. Discusión.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/2 – 2/6. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 12 – 10/27 – 12/31.
Circunlocución Cultural Instructions Dra. Cherice Montgomery.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/12 – 1/16.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/14 – 4/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/10 – 2/13.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/17 – 2/20.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 12 – 10/27 – 12/31.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 16 – 11/18 – 11/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/23 – 3/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 25 – 1/26 – 1/30.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/11 – 5/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 23 – 1/11 – 1/15.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/14 – 3/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 11 – 10/14 – 10/18.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 33 – 3/21 – 3/25.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/7 – 3/11 1.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/1 – 2/5. 1.
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 - Pon – 4 – Di – 2 – No vayas – 5 – Ve – 3 - Haz – 6 – No seas –
Español 3 Honores – Semana 11 – 3/20 – 3/24
1 – I would live 5 – He would practice
Word of the day (Palabra del día) :
Español 3 Honores – Semana 13– 4/03 – 4/07
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
Español 3 Honores – Semana 3 – 1/17 – 1/20
2 – Escriban 6 oraciones con las Palabras del día.
2 – ¿Cómo se dice en Inglés? 1 – las hormigas 2 – el sol 3 – la Pascua
1 – constantemente – 4 – navegar – 2 – a causa de – 5 – chatear –
Español 3 Honores – Semana 1 – 1/9 – 1/13
lunes 10/17 – Horario Regular
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
viernes 10/21 – Horario Regular
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
1 – Estoy dolido – 4 – Me siento frustrado
1 – Me deja frío – 4 – ¿Qué has oído de…?
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
1 – sugiero que – 4 – recomiendo que –
1 – Eso me recuerda – 4 – intentar –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
1 – sugerir que – 4 – sería buena idea
1 – el mito – 4 – la moraleja – 2 – la leyenda – 5 – honrado –
1 – los adelantos – 4 – el cuerpo – 2 – el ADN– 5 – impac tar –
1 – secarse – 5 – desvestirse – 2 – vestirse – 6 – enamorarse –
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
2 – Videos de La receta favorita
World Languages - Spanish II
Transcripción de la presentación:

Los Estándardes Nacionales Dra. Cherice Montgomery

Consideraciones El cerebroEl contexto para la comunicaciónEl desarrollo natural de los estudiantes

¿Qué son los estándardes nacionales? The student communicates competently in languages other than English. The student gains knowledge and understanding of target language cultures. The student makes connections to other disciplines and to authentic sources through knowledge of a foreign language. The student develops insight into the nature of language and culture. The student participates in multilingual communities at home and around the world.

How are standards useful to us? Communities Cultures Connections Comparisons Communication Like the food pyramid, the National Standards offer guidance Ensure a balanced diet of instruction that leads to healthy language use

¿Cómo influyen los estándardes nacionales en el currículo? Animan una variedad de comidas No exigen un menú específico de comidas que los estudiantes comerán

¿Cómo influyen los estándardes nacionales en los profesores? No determinan la manera de preparar la comida (material) ni la manera de presentarla (la metodología)

¿Cómo influyen los estándardes nacionales en los estudiantes? Like nutrition guidelines, Performance Guidelines outline recommendations for student performance in each category

¿A cuál extento son sus lecciones balanceadas? Usa los estándardes nacionales para hacerlas más saludables Photo: Benjamin Siegel

Puesta en común

Comunicación Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics Standard 1.3: Students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics.

Modos de Comunicación Interpersonal Communication – Face-to-face conversation; telephone conversation; written messages and other correspondence – Two-way ; interactive; clarification of meaning is possible – Speaking, listening, reading, and writing skills Interpretive Communication – Listening to a news broadcast; reading a novel; viewing a film – Receptive communication; clarification of meaning is generally not possible; creator of communication is absent Presentational Communication – Giving a speech or oral report; preparing a paper or story; producing a newscast – Formal, one-way communication to an audience of listeners or readers, clarification of meaning is generally not possible – Speaking or writing skills

Standard 2.1: Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied Standard 2.2: Students demonstrate an understanding of the relationship between the products and perspectives of the culture studied Gain Knowledge and Understanding of Other Cultures

Los Estados Unidos Prácticas: ¿Cómo?Productos: ¿Qué? Perspectivas: ¿Por qué?

Los países hispanohablantes Perspectivas: ¿Por qué? Productos: ¿Qué?Prácticas: ¿Cómo?

Comunicación interpersonal

¿De dónde eres?

¿Adónde vas?

Voy a la _____________. O Voy al _______________.

¿Adónde vas? ¿Adónde van tus compañeros de clase? 1) 2) 3) María 4) 5) 6) Dibuja un símbolo que represente el objeto de tu compañero/a. ¿Adónde vas? ¿Cómo te llamas?

In other words, the selection of a material or activity is also the selection of an array of forces that will influence how students will be challenged to think.... The curriculum is a mind-altering device (Eisner, 2002, pp. 13, 72). El poder de representación

Puesta en común

Comunicación interpretativa

Cuadro de comprensión auditiva My name is… I am going to… Habib Kalila Rashida Idea adaptada de Barbara Snyder

Hear/Circle

Se llama Diego Velásquez.

Puesta en común

Circunlocución cultural Palabras que yo describí en español Palabras que yo adiviné 1) brownie 1) 2) marshmallows 2) 3) doggie bag 3) 4) Beanie Baby 4) A : Explica en español los conceptos de la primera columna a tu compañero/a. En la segunda columna, escribe en inglés (o dibuja) las palabras que tu compañero/a te explica.

Circunlocución cultural Palabras que yo describí en español Palabras que yo adiviné 1) locker 1) 2) cheerleading 2) 3) gypping (skipping class) 3) 4) being grounded 4) B : Explica en español los conceptos de la primera columna a tu compañero/a. En la segunda columna, escribe en inglés (o dibuja) las palabras que tu compañero/a te explica.

Connect with Other Disciplines and Acquire Information Standard 3.1: Students reinforce and further their knowledge of other disciplines through the foreign language Standard 3.2: Students acquire information and recognize the distinctive viewpoints that are only available through the foreign language and its cultures Conexiones

Idea de ACTFL Simulación

Develop Insight into the Nature of Language and Culture Standard 4.1: Students demonstrate understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own Standard 4.2: Students demonstrate understanding of the concept of culture through comparisons of the cultures studied and their own. Comparaciones

La vida escolar Photo: Ben Kaye-Skinner Photo: Egzi Platin

Puesta en común

Presentacional Comunicación 5.2 Students show evidence of becoming life-long learners by using the language for personal enjoyment and enrichment. 5.1 Students use the language both within and beyond the school setting. Comunidades

El poder del entendimiento In the absence of our clear intention, our willingness to consciously change the settings of the world we are creating, the default culture is decisive (Block, 2003, p. 143).