Calentamiento: Lee la Introducción y la sección de Washington Heights en el Playbill. ¿Te gustará esta obra? ¿Por qué sí o no?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Feliz Día de San Valentín!
Advertisements

Ser vs Estar.
Entrada: La reunión[En el libro importante] Read the story La reunión (do not write on the paper). Tell in English: 1.when the event occurs 2.how the narrator.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Pretérito e imperfecto de verbos de estado
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
Hace…que To express how long something has been going on, Spanish uses the following formula: Hace + length of time + que + verb (in the present tense)
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
 ¿Quieres BONUS en el Unit Examen #5?  0-10 pts. › Canciónes, arte, poemas, etc.
Flag Day Día de la Bandera Erin Swatzel. Basic features. Mexico's flag day is supposed to represent the pride that Mexico has in their country. The green.
Saber y conocer “to know”.
LA TAREA ESTUDIEN – vocabulario de la página 120.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
There _ _ _ a _ _ _ _ _ here last year Unit 5. extreme Tornados, hurricanes Floods and storms Survivor´s died hit struck Was visitingSaw the news Were.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
What’s it about?. ¿De qué se trata? What’s it about?
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Por vs. Para Set up your paper in two columns. Para 1) to express a purpose 1) to express a purpose “in order to” “in order to” Estudio para sacar buenas.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Selena Queen of Tejano Music.
Español 4 Cap alcanzar Los antepasados Apoyar / el apoyo.
Español 4 Cap alcanzar Los antepasados Aportar = contribuir.
OPINION ESSAY
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
LUKA  My name is Luka I live on the second floor I live upstairs from you Yes I think you've seen me before  If you hear something late at night Some.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
STUDENT MINDSET ESTUDIANTE MENTALIDAD
Identidad: La familia Español 2.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Los Reflexivos Gramaticales
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Vocabulario Podrán encontrar la lista del vocabulario en el folder “Día de los muertos Unit” en la pagina web de la escuela.
La rutina diaria – los verbos reflexivos
El Imperfecto Español 2.
Español 4 Cap. 7-2.
Name:_______________________________ Group: _______________________________ Date: _______________________________ Teacher: ______________________________.
By the end of the lesson you’ll be able to:  Identify key places in town  Give a description of the places  Provide an opinion on their town  Compare.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Quasimodo: ¿Cómo se dice las palabras debajo? ¿Qué significan?
Licenciatura en Derecho Eventos pasados y futuros. Lengua extranjera.
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Subject and Stressed Object Pronouns
Warm up.
A: Do you know if there is a supermarket around here?
¿Qué hora es?.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Meta: Puedo identificar vocabulario del salón de clases
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Part II of your project.
LA TAREA ESTUDIEN –vocabulary on HOUSE AND HOME vocabulary sheet
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
Quasimodo: If you were here on Thursday:
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

Calentamiento: Lee la Introducción y la sección de Washington Heights en el Playbill. ¿Te gustará esta obra? ¿Por qué sí o no?

Los Personajes

Día 1 - Acto 1

¿Qué es el tema del vocabulario? Calentamiento: Trata de traducir Vocabulario Importante - Parte 1 en el playbill sin el uso de un diccionario Costumbres Orgullo Alcanzar Antepasados Aprovechar Apoyar Tener éxito Criarse Encajar en Pertenecer Desafío Acostumbrarse Enfrentar Lograr Superar Customs Pride To reach (a goal) Ancestors To take advantage of To support To be successful To grow up To fit in To belong Challenge To get accustomed to To face (obstacles) To achieve, to manage to do something To overcome ¿Qué es el tema del vocabulario? Dia 2 Acto 1

¿Qué pasó? - Día 1 Acto 1 Dibuja la acción en la pizarra At the crack of dawn, on the hottest day of summer, Usnavi chases away a graffiti artist from his tiny bodega in Washington Heights, opens the store, and introduces the major characters ("In the Heights"). Last to appear is Nina Rosario, back from her freshman year at Stanford University, who readies herself to give her parents some bad news ("Breathe"). Meanwhile, Nina's parents, Kevin and Camila, seek an emergency loan to keep their struggling taxi dispatch afloat, temporarily leaving Benny, a young employee and friend of Nina's, in charge; the two reconnect ("Benny's Dispatch"). At the hair salon across the street, Vanessa, Usnavi's potential love interest, dreams of escaping to a studio apartment in the West Village, remaining optimistic despite her own financial insecurity ("It Won't Be Long Now"). When Vanessa stops by Usnavi's bodega, Usnavi's younger cousin Sonny asks her out to a romantic evening on Usnavi's behalf, and she accepts. Nina's parents return and she reveals how she lost her academic scholarship and dropped out of Stanford. (Due to working two jobs there, she could not maintain good grades). Kevin is devastated that he cannot provide for his daughter ("Inútil"). https://en.wikipedia.org/wiki/In_the_Heights#Act_1

Día 2 - Acto 1

¡Feliz Día de Amor y Amistad!

Saca el playbill y ábralo a Día 2 – Acto 1 la canción “Blackout”

¿Qué va a pasar en Acto 2. ¿Qué va a pasar con Benny y Nina ¿Qué va a pasar en Acto 2? ¿Qué va a pasar con Benny y Nina? ¿Qué va a pasar con Nina y sus padres?

En las mesas: Trabajen juntos para crear una tarjeta de San Valentín con una conexión a In The Heights Se puede conectar a los personajes, la trama, o las canciones de la obra Escribe completamente en español!

(no) darle por vencido(a) Goals To achieve / to fulfill Calentamiento: Trata de traducir Vocabulario Importante - Parte 2 en el playbill sin el uso de un diccionario Metas Realizar Seguir adelante Empeñarse en Esforzarse por Soñar con (no) darle por vencido(a) Goals To achieve / to fulfill To move forward To insist on / be determined to To make an effort to To dream of To (not) give up Dia 2 Acto 1

¿Qué ha pasado? Dibuja las acciones mas importantes https://en.wikipedia.org/wiki/In_the_Heights#Act_1