2. LAN EGITEKO MODU EZBERDINAK - DEFINIZIOAK - EZAUGARRIAK ZEHAZTU LAN PROIEKTUAK SAIOAREN AZALPENA: Alde teorikoa OINARRIAK Alde praktikoa LAN EGITEKO MODUAK 1. OINARRIAK 2. LAN EGITEKO MODU EZBERDINAK - DEFINIZIOAK - EZAUGARRIAK ZEHAZTU
OINARRIAK VIGOTSKY - PIAGET- AUSUBEL- NOVAK KILPATRICK http://www.youtube.com/watch?v=-YpCocmWxPA KILPATRICK VIGOTSKY – Ikaste-prozesua oso erlazionatuta dago KULTURA eta GIZARTEAREKIN. Hizkuntza ezinbestekoa da garapen kognitiborako. “ Aprendizaia gidatua”ren defendatzailea izan da. PIAGET- EPISTEMIOLOGÍA GENETICAren bidez nabarmendu zuen : “ bakoitzak bere erritmoa jarraituz ikasten duela Motibazioa norberarena izan behar dela Objetueen manipulazioa eta esperimentazioaren garrantzia ASIMILAZIOA(aurreko esperientzian oinarritzen da ikasten duguna) + AKOMODAZIOA (estruktura kognitiboa mantentzeko, handitzeko edo baztertzeko prozesua) AUSUBEL- Ikaste esanguratsuaren teoriaren garapena: Aurreko ideietan oinarrituta dago egiten dugun aprendizaia Jarrera baikorra izan behar du umeak ikasteko. NOVAK- Mapa kontzeptualak. Hemen datza ERAIKITZAILE ENFOKEAREN oinarria: 1- Ikaslea, berak bere ezagutza eraiki egiten du. 2- Irakaslea orientatzailearen funtzioa bete beharra du. 3- Aprendizaiarako aurreko ezagutza premiazkoa da.
WILLIAM H. KILPATRICK 1871 Georgian jaio zen eta New York 1965 hil zen. Maisua izan zen eta Kolumbiako Teachers Collegeko irakaslea Ekarpenik haundiena Proiektuen metodoa. Decrolyren jarratzailea izan zen.Hezkuntza Demokratikoa eta Prgmatismoa.
INTENTZIOZ BETETAKO EKINTZA IKASLEARI ASKATASUNA EMATEN ZAIO PROIEKTUEN METODOA INTENTZIOZ BETETAKO EKINTZA IKASLEARI ASKATASUNA EMATEN ZAIO MOTIBAZIOA PROIEKTUA intentzioz betetako ekintza da, norberak duen ezagutza eraikitzeko askatasunarekin lotuta dago eta MOTIBAZIOA da elementurik garrantzitsuena. Aprendizaia prozesua umeen interesetan oinarrituta dago eta hauek bere ingurunean eta bere bizipenetan dauden jakinguretan oinarritzen dira. Hauek badute motibazio maila altua, oso erabilgarriak direlako, eta holan bere ingurunea ezagutzen eta kontrolatzen ikasten du. Hezkuntza, beraz, konkretuko zereginetaz arduratu behar da. (Define el proyecto como un acto profundamente lleno de propósito. Éste propósito lo considera como la libertad de acción que el alumno debe tener en la construcción de su conocimiento. Esta libertad conlleva el elemento fundamental del método de proyectos : LA MOTIVACIÓN)
Hezkuntzarako helburua Psikologikotik OSOTASUNEAN IRAKATSI EGITEN IKASTEN DA JAKINTZAK PROZEDURAK ETA JARRERAK JARDUERETAN IKASTEN DIRA JARDUERAREN ANTOLAMENDUA ETA ESANGURATSUA. IKASLEA ESPERIENTZIAREN BERRERAIKETA EDOTA BERRANTOLAKETA IKASLEAREN HAZKUNDEA ETA GARAPENA Curriculuma Edukiak GARRANTZITSUAK DISZIPLINARTEKOTASUNA IKASKETA BERRIAK FUNTZIONALAK ETA ERREALEZKO JARDUERETAN Psikologiko aldetik hauexek dira kontutan izaten diren aspektuak: OSOTASUNEAN IRAKATSI EGITEN IKASTEN DA JAKINTZAK PROZEDURAK ETA JARRERAK JARDUERETAN IKASTEN DIRA JARDUERAREN ANTOLAMENDUA ETA ESANGURATSUA. Curriculuma Ikaslearen Garapena Ikaslearen Interesa
HAUR HEZKUNTZAN LAU PROIEKTU MOTAK Vázquez, B. 1991 SIMULAZIOA IKERKETA Vázquez y otros holako sailkapena egiten du: SIMULAZIOA ETA DARAMATIZAZIOA: Elementu fantastiko edo misteriotsuarekin lotuta. Mostruoak, astronautak, medikuak…gara. IKERKETA: Behaketa eta esperimentazioan oinarrituta zalantzak eta arazoak konpontzen ikasiko dute. Bere gorputza, natura eta dauden elementuak, legeak eta erlazioak. Adibidez: airea, lurra kolore, zuhaitz, animaliekin eta abarrekin jolastuko gara. KOOPERATIBOAK: Elkarren artean ikasteko, gatazkak konpontzeko eta egoeretaz gozatzeko balio duten proiektuak dira. Holan gizarterako arauak ikasten dituzte: BARAZKIA, FESTA antolatzea ANTZERKI lanak,… TEKNOLOGIKOAK: Eraiketa jolasetan oinarrituta, plana eta diseinua garatzen dira : IPUNA grabatu, herriaren MAKETA egin, ladrilozko ETxEA nola egin edo zenbait JOSTAILU eraiki. KOOPERATIBOAK TEKNOLOGIKOAK
FASEAK XEDEA PLANIFIKAZIOA EGITEA EBALUAZIOA - Aprendizazaiaren prozesua ikasleengan interesa oinarrituta dago: ikasteko gogoak, bere ingurunean eta bizimodu konkretuan. Motibazio maila handia da eta aldi berean erabilgarriak izaten dira.ikasleak IKASLEAK bere inguru hurbila ulertu, manipulatu eta erlazionatzeko balio zaio
2. LAN EGITEKO MODU EZBERDINAK 2. 1 - DEFINIZIOAK 2 2. LAN EGITEKO MODU EZBERDINAK 2.1 - DEFINIZIOAK 2.2 - EZAUGARRIAK ZEHAZTU HHmint0910.doc ( TALDE TXIKIAREN LANA )
GURE IRAKASTEKO PROZESUAN ERE EGON BEHAR DIRA ALDAKETAK IKASTEKO PROZESU BARRUAN ALDAKETA GARRANTZITSUAK EGON BADIRA …………………….. GURE IRAKASTEKO PROZESUAN ERE EGON BEHAR DIRA ALDAKETAK http://www.youtube.com/watch?v=j7Vk4QFks2I