IKASKETA KOOPERATIBOA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak
Advertisements

HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
PT Mintegia 2013/2014 ikasturtea.
IKASKETA KOOPERATIBOA
Datuak antolatzen.
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
IK/KI OROKORTZE FASEA ikasturteko MINTEGIA
IK/KI HAUR HEZKUNTZA MINTEGIA ikasturtea
EHULKU (galderak nola egin)
HIGIDURA.
PROFESIONAL ESPEZIALISTEN LANA GELA ARRUNTETAN
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
La Salle Berrikuntza Programak
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
AKROSPORT.
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
Paula, Maider eta Maialen
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
ZENTRAL NUKLEARRAK.
(Hartuko dugu kafe bat?)
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
Datuak antolatzen.
BITARTEKARITZA.
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
Aizea Arrien Barrenetxea
Ebazteko kasu bat.
Integrazio-metodoak koadraturen bidez:
Beritzegune Nagusia / Arloak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
LAUKITXO LAUKITXO Jérôme Ruillier Jérôme Ruillier Editorial Juventud
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
Konpetentzia kooperatiboa ebaluatzeko plan-eredua
IK-KI (Ikasteko Kooperatu – Kooperatzen ikasi) proiektua
Komunikazioaren elementuak
JUAN BAUTISTA ZABALA ESKOLA
1. aurkezpena: Oinarrizko kontzeptuak
4. aurkezpena: Talde dinamikak (A eremua)
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Talde dinamikak (A eremua)
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
DEBAKO ETA ITZIARKO AUZO KONPOSTAJEA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
{sin(klx), cos(klx)} oinarria: Fourier-en serieak
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
Egileak: Julen, Borja eta
GALAXIAK.
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
PERSPEKTIBISMOA ( ).
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
ZENTRAL NUKLEARRAK.
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
Mendeko perpausen hasiera markatzeko partikulak
Energia eolikoa eta eguzki energia
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
23. Bedi f : R > R3 endomorfismoa, non
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zer da epaiketako bitartekotza?
Transcripción de la presentación:

IKASKETA KOOPERATIBOA C EREMUA TALDE LANA EDUKI GISA

SAIOAREN GAIAK Ikasleen taldekatzeak C eremua: Taldearen koadernoa Helburu komunak Rolak Taldearen koadernoa Talde plana

TALDE HETEROGENEOAK ETA HOMOGENEOAK Banaketarik egokiena gauza berri bat ikasteko orduan. TALDE HOMOGENEOAK: Ikasitako zerbait praktikara eramateko orduan banaketarik egokiena, ikasitakoaren mailarekin bat datorrena, eta ikasle talde jakin batean zenbait ikasketa indartzeko edo beste batzuetan ikasketa berriak sartzeko. www.uvic.cat

Gelaren kudeaketa: ikasleak antolatzeko era desberdinak 1.- Talde handian: Adierazpen orokorrak, jarduerak azaltzea, jarduera eta gero hausnarketa…. 2.- Norbanaka: Ikaslearen beharretarako zuzendutako lanak edota jarduerak Hasierako ezagutzak antzemateko jarduerak Bukaerako ebaluazioa egiteko jarduerak 3.- Oinarrizko taldeetan: Banaketarik egokiena gauza berri bat ikasteko orduan 4.- Talde homogeneoetan: Ikasitako zerbait praktikara eramateko orduan banaketarik egokiena, ikasitakoaren mailarekin bat datorrena, eta ikasle talde jakin batean zenbait ikasketa indartzeko edo beste batzuetan ikasketa berriak sartzeko

IKASLEAK TALDEAN Aurrez aurre jartzea egokia da elkarrizketak eta eztabaidak sortzeko, galdetzeko… Bata bestearen ondoan jartzea egokia da errekurtsoak konpartitzeko eta material berdinekin lan egiteko. Baita berdinen arteko tutoretza egiteko eta ariketak egiteko edo zuzentzeko ere. Launaka egon arren, ondo pentsatu behar dugu nola kokatu askotan bikoteka lan egingo baitute.

IKASLEAK TALDEAN Aurrez aurreko bikoteak eta ondoz ondokoak egitean maila oso ezberdinekoak ez izatea bilatu behar dugu.

TALDEAK EGITERAKOAN… …erabaki batzuk hartu behar ditugu: Taldekatzea homogeneoa ala heterogeneoa izango da? Arlo guztietan mantenduko dira? Zenbat ikasle izango ditu talde bakoitzak? Zenbat denbora iraungo du taldekatzeak? Nola banatuko ditugu ikasleak talde ezberdinetan? Nola antolatuko dugu gela? Zein leku izango du ikasle bakoitzak taldean? Nola hartuko ditugu erabaki horiek? Tutoreak, irakasle taldeak… Nahiz eta puntu hauek guztiak kontuan hartu, askotan zuzenketak egiten joan beharko dugu, sortu daitezkeen arazoak konpontzeko. Taldeek “errodaje” pixka bat behar dute.

TALDEAK GELAN Taldekideek elkarrekin eseri behar dute. Irakaslea ikusi behar dute, azalpenak jarraitu ahal izateko. Taldeen artean tartea egon behar du, beraien artean interferentziarik ez izateko eta irakaslea taldeen artean ibiltzeko. Ikasleek erraztasunez jo ahal izango dute besteengana, irakaslearengana eta behar dituzten materialetara. Laboratorio de innovación educativa de la cooperativa José Ramón Otero

C ESKU-HARTZE EREMUA: TALDEKO LANA EDUKI GISA C EREMUA: Taldeko lana eduki gisa Taldean lan egitea zirudiena baino zailagoa dela eta ikasleek taldean lan egiten ez dakitela egiaztatzean, zera egin behar da: Ikasleei pixkanaka taldean lan egiten irakatsi, honako hau lortzeko: sortuko diren arazoak gainditzeko (taldearen funtzionamendua auto-erregulatzea) Talde gisa gero eta hobeto antolatzeko www.uvic.cat

C ESKU-HARTZE EREMUA: TALDEKO LANA EDUKI GISA Taldean lan egiten irakatsi Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Taldearen helburuak oso argi izaten, honako hau elkarrekin lortzeko batzen baititu: ikasketan aurrera egitea eta batzuek besteei hori lortzen laguntzea. 1 Norberaren taldearen funtzionamendua autoerregulatzen lagundu taldean lan egiten dutenean topatzen dituzten zailtasunak gainditzeko, oraindik nahiko ondo egiten ez dutena eta talde dinamika oztopatzen duena identifikatzen eta taldearen funtzionamendua hobetzeko modua aurkitzen lagunduz. 2 Arduratsuak izaten eta konpromiso pertsonalak hartzen lagundu taldea hobetzeko. 3 Taldearen funtzionamendua ebaluatzen lagundu. 4

C ESKU-HARTZE EREMUA: TALDEKO LANA EDUKI GISA Taldean lan egiten irakatsi Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Taldearen helburuak oso argi izaten, honako hau elkarrekin lortzeko batzen baititu: ikasketan aurrera egitea eta batzuek besteei hori lortzen laguntzea. 1 Nola egin? Taldearen helburuak gogoratuz: ikasketan aurrera egitea eta batzuek besteei hori lortzen laguntzea. Ikasgela osoko ikasleen artean proiektu komunak gauzatzea, talde bakoitzaren ekarpenekin. Elkarrekin ospatzea –taldean eta ikasgela osoan– lortutako arrakastak

C ESKU-HARTZE EREMUA: TALDEKO LANA EDUKI GISA Taldean lan egiten irakatsi Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Taldearen helburuak oso argi izaten, honako hau elkarrekin lortzeko batzen baititu: ikasketan aurrera egitea eta batzuek besteei hori lortzen laguntzea. 1 Nola egin? Helburu zehatza (1 taldea): Elkarri zuzendu errespetuz. “Zuzentzea kostatzen zaigu eta sarritan elkarri zuzentzen diogu era txarrean” (1 taldea) “Oso berritsuak gara eta beste gauzei buruz hitz egiten pasatzen zaigu denbora” (2 taldea) “Taldean lan egiten dugun bitartean ozen hitz egiten dugu eta besteen lana oztopatzen dugu” (3 taldea) Helburu zehatza (2 taldea): Lanean jarri eta denbora ez galdu. Helburu zehatza (3 taldea): Ahotsa altxa gabe hitz egin.

C ESKU-HARTZE EREMUA: TALDEKO LANA EDUKI GISA Taldean lan egiten irakatsi Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Norberaren taldearen funtzionamendua autoerregulatzen lagundu taldean lan egiten dutenean topatzen dituzten zailtasunak gainditzeko, oraindik nahiko ondo egiten ez dutena eta talde dinamika oztopatzen duena identifikatzen eta taldearen funtzionamendua hobetzeko modua aurkitzen lagunduz. 2 Nola egin? Identificando qué es lo que aún no hacen bien. Buscando la manera de mejorar lo que aún no hacen suficientemente bien y tomando medidas para mejorar el funcionamiento de su equipo.

C ESKU-HARTZE EREMUA: TALDEKO LANA EDUKI GISA Taldean lan egiten irakatsi Taldean lan egiten irakasteak, besteak beste, ikasleei honako hau irakastea dakar: Norberaren taldearen funtzionamendua autoerregulatzen lagundu taldean lan egiten dutenean topatzen dituzten zailtasunak gainditzeko. 2 Nola egin? Material arduraduna: Lan egiteko unerako dena prest eduki. “Lanean jartzea kostatzen zaie. Denbora asko behar dute mahaiak eta material prest egoteko”. “Denbora falta zaigu. Lana motelago egiten dute eta ikasgaian gutxi aurreratzen da”. “Zarata handia dago. Oso zaila da giro egokia lortzea” “Garraxi egiten dute eta elkarri entzuteko arazoak dituzte” “Ez dute ulertzen zer den laguntzea, zuzenean esaten edo egiten diote” “Ez dute parte hartzen, kopiatzen dute”. Koordinatzailea: Zer egin behar den eta nola jakin. Egitura jarraitu arazi. Idazkaria: Ahots tonua kontrolatu. Laguntzailea: Nola dakien azaldu. Ez egin.

C ESKU-HARTZE EREMUA: TALDEKO LANA EDUKI GISA Taldean lan egiten irakatsi Taldean lan egiteko baliabideak Taldeko planak: Horien bitartez –talde bezala denbora-tarte jakin batean lortu nahi dutena planifikatuz eta aldizka berrikusiz– taldeak auto-erregulatzen joango dira, talde gisa hobeto funtzionatuko dute eta kideek, hortaz, taldean lan egiten ikasiko dute pixkanaka. Taldearen koadernoa: Bertan, taldeek beren «nortasun ikurrak» eta beren «historiala» idatziko dute (izena, kideak, arauak, karguak eta zereginak, Taldeko planak, «saioen egunerokoa», aldizkako berrikuspenak… www.uvic.cat

TALDEAN LAN EGITEN IRAKASTEKO OSO AINTZAT HARTU BEHAR DIREN ALDERDIAK Talde-lana eraginkorra izan dadin, taldekideek oso argi izan behar dute zer helburu lortu behar dituzten: Ikastea eta elkarri ikasten laguntzea. Taldearen barruan hainbat rol egotea eta taldeak zerbait egin edo ekoitzi behar badu lana banatuko da guztiek parte har dezaten. Batera lan egiten duten talde egonkorrak izango dira. Elkarrekin lan egiten duten heinean, hobeto ezagutuko dute elkar eta lagun egingo dira. Konpromiso pertsonalak. Talde txikietan lan egiteak hainbat gizarte-trebezia eskatzen eta garatzen ditu. Gizarte-trebezia horiek taldeko kide bakoitzaren konpromiso pertsonal bilaka daitezke.

TALDE PLANAK TALDE BAKOITZAK DENBORA-TARTE JAKIN BATERAKO EZARRITAKO ASMO ADIERAZPENAK DIRA Rolak, helburuak eta konpromiso pertsonalak zehaztu behar dira. Taldeak plana ebaluatzeko bilera bat egin beharko du, denbora-tarte horretan taldeak nola funtzionatu duen aztertzeko. Zer egin duten bereziki ondo eta zer hobetu behar duten identifikatuko dute. Balorazio horretatik abiatuta, hurrengo Taldearen Planaren helburuak eta konpromisoak zehaztuko dituzte. Oinarri-taldeek egonkorrak behar dute izan. Taldearen Planak prestatzeko denbora elkarrekin eman behar dute; ondo egiten ez dutena aldatzeko eta ondo egiten dutena sendotzeko Plangintzak egitearen poderioz, taldeen funtzionamendua hobetzen joango da

TALDE PLANAK Planifikazioa: Errebisioa: Karguak - eginkizuna Taldearen helburuak Konpromiso pertsonalak Errebisioa: Taldearen funtzionamendua. Bereziki zer egiten dugun ondo, hobetu behar duguna.

TALDE PLANAK EGINEZ Taldeko lanarekin loturiko gizarte-trebeziak barneratzen eta sendotzen joango dira. Parte-hartzaileen arteko harremanak positiboago bilakatuko dira elkar hobeto ezagutuko dutelako, elkarri errespetu handiagoa izango diotelako eta lagun hobeak izango direlako... PIXKANAKA taldean lan egiten ikasiko dute, hobeto antolatzen eta talde gisa hobeto funtzionatzen ikasiko dutelako.

C ESKU-HARTZE EREMUA: TALDEKO LANA EDUKI GISA Taldean lan egiten irakatsi Taldean lan egiteko baliabideak 1. Taldearen izena  TALDEAREN KOADERNOA 2. Taldekideen izenak 3. Rolak eta eginkizunak 4. Lan egiteko arauak 5. Talde planak 6. Saioen egunerokoa 7. Planaren aldizkako errebisioak www.uvic.cat

C EREMUAREN PIXKANAKAKO SARRERA Escola Sant Jordi - Vilanova i la Geltrú Maila TALDEAREN PLANA TALDEAREN KOADERNOA / HORMA IRUDIA HH 4 Taldearen izena Maskota edo logotipoa Taldearen horma-irudia: kideen izenak logotipoa HH 5 (Egitura kooperatiboak erabiltzen dituzte irudiekin lagunduta: orri birakaria, arkatzak erdira, 1-2-4.. ) Ardurak eta eginkizunak: Koordinatzailea Material arduraduna Idazkaria Laguntzailea Bozeramalea (4ko taldea bada, beste batek egiten du) Taldearen funtzionamenduaren ahozko errebisioa. ardurak eta eginkizunak LH 1 Ardurak eta eginkizunak Taldearen plana (1. eredua): Nork betetzen du kargu bakoitza Taldearen helburuak: Ikasi Elkarri lagundu Gelako helburua (asmo kolektiboa) Aldizkako errebisioak (1. eredua) taldearen planak LH2 Taldearen plana: Taldearen koadernoa:

LH 3 Taldearen izena Maskota edo logotipoa Ardurak eta eginkizunak Taldearen plana (2. eredua): Nork betetzen du kargu bakoitza Taldearen helburuak: Ikasi Elkarri lagundu Talde bakoitzeko helburu espezifikoa Konpromiso pertsonalak Aldizkako errebisioak (2. eredua) Taldearen koadernoa: kideen izenak logotipoa ardurak eta eginkizunak taldearen planak LH 4 Gelako plana (hiruhileko bakoitzaren bukaeran, asanblada batean, taldeek azaltzen dute): Zer egiten dute bereziki ondo. Zer da gehien kostatzen zaiena. Gelako helburua hurrengo hiruhilerako: zein helburu proposa dezakegu gela osorako, talde bezala hobetzeko? Taldearen konpromisoak: zein konpromiso hartzen du bakoitzak helburu hori lortzeko? LH 5 LH 6 Taldearen plana (3. eredua): Aldizkako errebisioak (3. eredua)

HURRENGO SAIORAKO ATAZAK Ikastetxe bakoitzean hiru prozesu hauetan aurrera egin, beharren arabera eta idatziz jaso eta bidali hurrengo saioa baino lehenago: Oinarrizko taldeen osaera. Rolen banaketa. Bakoitzaren eginkizuna. Irakasle berrien sarrera ikasketa kooperatiboan. Hurrengo saioa: urtarrilaren 11n. Bidalketa abenduaren 15a baino lehen.