HEZKUNTZARAKO BIDEO ETA GARDENKIAK

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Koldo Mitxelena LHI, Euskara Eskolan Eskolan eta Familian Kafe Tertulia.
Advertisements

IKASTURTEA GELA BILERETAKO ONDORIOAK CONCLUSIONES DE LAS RUNIONES DE AULA.
PRESTAKUNTZAREN EDUKI BLOKEAK
SARRERA Saioen antolamendua
Jarraitu nirekin Sigue conmigo
Gogamena edo Pentsamendua
Batxilergoa Jakintza ikastolan
EBALUAZIOA GORPUTZ HEZKUNTZAN
IKKI IKASKETA KOOPERATIBOA IKASTEKO KOOPERATU KOOPERATZEN IKASI
HIGIDURA.
INFORMAZIOAREN GIZARTERAKO IRAKASLEEN PRESTAKUNTZA
TEKNOLOGIA INFORMATIKOA
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
POLITIKA.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Bideoak, jolasak eta irakurgaiak dituzue. Material osagarriak dira.
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
Kulturartekotasuna Mintegia, B06 Zaratamoko Berritzegunea,
Lan Prestakuntza Europan
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
IKASKETA KOOPERATIBOA
NORBANAKO EGOKITZAPEN CURRICULARRAK
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
BITARTEKARITZA.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
Patinak.
MINIQUEST ETA WEBQUEST BAT NOLA SORTU LEIOAKO BERRITZEGUNEA
Beritzegune Nagusia / Arloak
ERRONKARIKO NIZek IKASLEENTZAT SORTUTAKO 2014ko BISITA EGITARAUA
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
IRALE.
IRAKASKUNTZA / IKASKETA AKTIBOA
Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko ARGIBIDEAK
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
HIZKUNTZA PROIEKTUA KOMUNIKAZIOAREN KONPETENTZIAN OINARRITUTA
Liburuak eta ilustratzaileak aukeratzeko hauteskunde literarioak
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
IKASLEEN EBALUAZIO PSIKOPEDAGOGIKOA AURRERA ERAMATEKO URRATSAK
ENKARTERRIKO EUSKARAREN PLAN ESTRATEGIKOA ( )
Komunikazioaren elementuak
Ataza: Industria Iraultza
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
6. GAIA OBLIGAZIOAK.
PSIKOMOTRIZITATEA Naiara Gurtubai Nerea Rementeria Naroa Gaztañaga.
Ahoko zitostatikoak: zer jakin beharko genuke
DEBAKO ETA ITZIARKO AUZO KONPOSTAJEA
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
Objektu teknologiko bat aztertzea
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
IGELA PROIEKTU TELEMATIKOA
FILOSOFIAren HISTORIA
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
ANTOLAKETA II: KASUEN AZTERKETA
Ongi etorri Heziraul. eus-era
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Elkarrekin gogoeta bat egingo dugu
Transcripción de la presentación:

HEZKUNTZARAKO BIDEO ETA GARDENKIAK 1go aurkezpena Olatz Mitxelena Bea Urroz Haizea Elizondo Atzerriko Hizkuntza

HEZKUNTZARAKO BIDEO ETA GARDENKIAK 1. BIDEOAK ETA HEZKUNTZA 2. GARDENKIAK ETA AURKEZPENAK

1. BIDEOAK ETA HEZKUNTZA. 1. 1. BIDEOA: IKUSENTZUNEZKO NAGUSIA. 1. 2 1.BIDEOAK ETA HEZKUNTZA 1.1. BIDEOA: IKUSENTZUNEZKO NAGUSIA 1.2. EGINKIZUNAK ETA ERABILERA 1.3. BIDEO DIDAKTIKOAK DISEINATU, AUKERATU ETA BALIOESTEA 1.4. BIDEOAK BALIOETSI ETA AUKERATZEKO TRESNA 1.5. IKUS-ENTZUNEZKOA ETA IKASGELA: KASU BATZUEN AZTERKETA

1.1. BIDEOA IKUSENTZUNEZKO NAGUSIA -Bideoaren HELBURUAK: *Denbora-pasako filmak *Informatzeko filmen euskarri -Bideoaren AZTERKETA: *Tresna gisa *Komunikabide gisa *Baliabide didaktikoa

-Bideoaren ABANTAILAK: -Bideoaren ABANTAILAK: *Gizartean duen leku zabalagatik erraz eskuratu eta eskaintza zabala *Bideo ikusteko tresnak leku askotan eta erabilerrazak *Espresio bide bat izateaz gain, sormen-trebetasuna garatzea ahalbidetzen du -Bideoaren DESABANTAILAK: *Gehiegizko erabilpena. Plangintza edo erabilpenaren zergaitia eskatzen du. *Ez da metodologiaren sistematikorik jarraitu didaktikoki erabiltzerakoan

1.2. EGINKIZUNAK ETA ERABILERA -Alderdi POSITIBOAK: *Estimuluak pizteko duen gaitasuna *Ezagupenak transmititzeko duen erreztasuna -Alderdi NEGATIBOAK: *Kultura pedagogiko egokirik ez izatea; irakasleak tresneria egoki landu eta plangintza behar bezala egiteko

Bideoaren EGINKIZUNAK: -Ezagupenak gureganatzen lagundu -Ikus-entzunezkoei buruzko kultura egokia barneratzen lagundu Bideoaren ERABILERA: -Irizpide esanguratsuarekin/modu konstruktibistan erabili behar da

“CABERO”: Bideoaren EGINKIZUNAK: -Informazioa transmititu -Ezagupenerako lagundu -Ebaluatzeko -Irakaskuntzako prestakuntzarako eta ikasleak prestatzeko -Ikono bidezko komunikabiderako eta alfabetatzeko -Ikerketa psikopedagogikoak burutzeko -Ikasleak prestatu eta hauen jarrerak aldatzeko

“FERRÉS”: Bideoaren ERABILPENAK: -Pedagogia egiturak aldatu -Ez da irakaslearen ordezkoa; bere eginkizun didaktikoa aldatzea dakar -Irakaslearen prestakuntza berezia eskatzen du -Ez ditu gainerako ikus-entzunezkoak ordezkatzen; horien eginkizuna aldatu baizik -Ez ditu ikasleen zuzeneko esperientziak baztertu behar -Hezkuntzan izango duen arrakasta erabiltzeko moduaren araberan dago -Prozesua amaierako produktua baino garrantzitsuagoa da -Adierazpide berezi, autonomo eta independientea da -Erabilera didaktikoan, teknologia zenbat eta eskurago jarri, orduan eta emaitza hobeak

Bideoa ERABILTZEKO URRATSAK: -Bideo ikusteko unea programatu Bideoa ERABILTZEKO URRATSAK: -Bideo ikusteko unea programatu *Helburua zein den aldez aurretik zehaztu *Jarduerak zehaztu; gauza bakoitza noiz egin eta denbora mugatu -Ekipoa prest eduki:aparatu teknikoa eta gainerako instalazioak -Aldez aurretiko jarduerak: gaia testuinguruan kokatu -Bideoa ikusi: ikasleengandik zer lortu nahi dugun zehaztua izan -Bideo ikusi osterako jarduerak *Dinamika egokia; denek parte hartu eta iritzia azaldu *Jarduera osagarriak bideoan azaldutakoarekin lotuta

BIDEO DIDAKTIKOAREN EZAUGARRIAK:. -Curriculumeko edukiekin lotura BIDEO DIDAKTIKOAREN EZAUGARRIAK: -Curriculumeko edukiekin lotura -Egitura pedagogikoa -Entzuleen ezaugarrietara egokitua -Asmo jakin batekin erabili

1.3. BIDEO DIDAKTIKOAK DISEINATU, AUKERATU ETA BALIOESTEA Ikus-entzuteko materiala sortzerakoan eta curriculumean sartzerakon gogoan izan: *Ikustekoa programatu; irakaste/ikaste prozesuarekin koherentzia izan dezala *Ez inoiz edukiak soilik transmititzeko erabili * Eraginkortasuna sortzen duen interes, elkarreragina eta dinamika komunikatiboaren araberakoa da *Ezagupena eraiki eta zabaltzeko balio behar du *Erabilpenaren protokoloa: -Helburu baten arabera aukeratu -Noiz eta nola ikusi zehaztu -Programatu -Ikaslearen lana zehaztu -Material osagarriak sortu -Prozesua aztertu

“CEBRIÁN”: Ikus-entzutekoak diseinatu eta sortzeko “CEBRIÁN”: Ikus-entzutekoak diseinatu eta sortzeko JARRAIBIDEAK: -Hezkuntzako esperientzia osoa ez bideoan barneratu -Jarraibideak izan behar ditu; nola erabili jakin eta irakasle-ikasleen elkarlana bultzatzeko -Aprobetsatu hizkuntza modu honen aukera plastiko eta emoziozkoak -Orekatua: batetik itxia eta bestetik irekia izan dadila -Bideoaren mezua jasotzeko orduan linealtasuna eta norabide bakarra hautsi -Zenbat eta denbora gehiago bideoari begira, denbora gutxiago horri buruz hitz egin eta eztabaidatzeko -Edukiak mailaka sailkatuak izango dira eta hauen artean harreman semantikoa izan behar du -Zehar-lerroen ideia kontutan izan: mezu berean ezagupen modu ezberdinak jaso, arazoak osotasunean aurkeztu, ...

1. 4. BIDEOAK BALIOETSI ETA AUKERATZEKO TRESNA -Fotokopia 1. 5 1.4. BIDEOAK BALIOETSI ETA AUKERATZEKO TRESNA -Fotokopia 1.5. IKUS-ENTZUNEZKOAK ETA IKASGELA: KASU BATZUEN AZTERKETA

2. GARDENKIAK ETA AURKEZPENAK. 2. 1. MATERIALA PRESTATZEA. 2. 2 2. GARDENKIAK ETA AURKEZPENAK 2.1. MATERIALA PRESTATZEA 2.2. IKUSTEKO MATERIAL BIDEZKO AURKEZPEN- MOTAK 2.3. BIDEO-KANOIA EDO GARDENKI- PROIEKTAGAILUA NOLA ERABILI 2.4. AURKEZPEN KALITATEA AZTERTZEKO LANABESAK (SOFTWAREA ETA GARDENKIAK)

2.1. MATERIALA PRESTATZEA -Egokiak jende aurreko komunikazioan erabiltzeko -Komunikazioaren eraginkortasuna ikusizko baliabide onak bermatzen du -Jendeaurreko azalpena egituratzen laguntzen du -Komunikatzeko zenbat eta bide gehiago erabili, mezua errazago jasoko da

-NOLAKOA. Kalitatea ziurtatu: Komunikatze eta egituratze arauak -NOLAKOA? *Kalitatea ziurtatu: Komunikatze eta egituratze arauak errespetatu eta edukiak eguneratu -ZENBAT? *Helburua eta denboraren araberakoa *Saiatu hitzaldiari egokitutako erritmoari eusten -NOIZ ERABILI? *Hitzezko diskurtsoa eta irudi bidezko laguntza koordinatu -JATORRIZKOA NOLA SORTU? *Edukia mugatu eta sekuentziak markatu *Teknika aukeratu: errotulagailuak, inpresora, ... *Gauzatu *Egiaztatu helburua lortu den

-ZENBAT INFORMAZIO. Lerro bakoitzeko 6 hitz. Gehienez 8 lerro -ZENBAT INFORMAZIO? *Lerro bakoitzeko 6 hitz *Gehienez 8 lerro *Gardenkiak guk geuk egin *Irakurterrazak *Informazioa goiko 2 herenen barruan kokatu *Letraren neurria proiekzio lekuari egokitu *Koloreak erabili (kontuz!) -Komenigarria entzuleei fotokopiak banatzea

EZAUGARRI NAGUSIAK:. IRAKURGARRITASUNA Hizkiek, sinboloek eta EZAUGARRI NAGUSIAK: *IRAKURGARRITASUNA Hizkiek, sinboloek eta marrazkiek gutxieneko neurria izatea *ARGITASUNA Lehenengo begi-kolpean ulertzeko modukoa *SINPLETASUNA Gardenkiak bitartekariak dira. Ez hitzez hitz irakurri

2.2. IKUSTEKO MATERIAL BIDEZKO AURKEZPEN-MOTAK -Talde handi edo tarteko informazioa emateko erabilgarria -Irakaslea ardatz duen baliabidea -Edukia antolatzeko moduarekin nahiz baliabide teknikoekin jokatu - Komunikazio lagungarri gisa erabili -Soilik informazioa adierazgarria azaldu *Akats nagusia: Gardenkiak testuz bete!

2.3. BIDEO-KANOIA EDO GARDENKI- PROIEKTAGAILUA NOLA ERABILI EZAUGARRIAK: -Irakasleak gardenkiak egiterakoan askatasun osoa -Hartzailea aurrez-aurre dago -Xehetasunetan arreta jartzeko aukera -Edukiak gorde eta kopiak ateratzeko posibilitatea -Erraza informazioa eguneratzeko -Beste ikus-entzunezko batzuekin osagarria -Egunero erabiltzeko modukoa ERABILPENA: -Puntua markatzekoa erabili -Informazioa zatitu -Pantailari bizkarra eman

2.4. AURKEZPENEN KALITATEA AZTERTZEKO LANABESAK -Fotokopia