Situación 4 – El Tren With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to tell time in Spanish
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Quiero… Quisiera… Me gustaría… Say what you want/would like…
English Lesson 5.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Telling Time.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ROLE-PLAY FOUNDATION You are at the train station For help with the vocab, click herehere Say what sort of ticket you want Quiero un billete de ida y.
¿QUÉ HORA ES? Frases importantes  ¿Qué hora es?  What time is it?  ¿A qué hora es ____________________.  At what time is _______?  (saying when.
Survival Spanish – SPA II y III
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
El Círculo Mágico 1 y 2: Traducciones. Favor de escribir en español. 1. Is it posible to speak Spanish? ¿Es posible hablar español? 2. It is easy to practice.
BARTERING. What is Bartering? Bartering is negotiating a lower price between a buyer and a seller of a good or service Bartering is negotiating a lower.
Capítulo 3, Paso 1. Cómo decir la hora  ¿Qué hora es?  When you ask the time, you’re using the verb ser, in the 3 rd person SINGULAR. Ser soy I somos.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
ROLEPLAY 4 El tren. Background information You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
En La Estación To learn how to buy train tickets in Spain Learning Objectives.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Present Tense of -ar Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Present Tense of -er & -ir Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
LUKA  My name is Luka I live on the second floor I live upstairs from you Yes I think you've seen me before  If you hear something late at night Some.
Subjunctive with nonexistent and indefinite
Study all slides Estudia todas las páginas
Vocabulario nuevo El mono malvado La iglesia El edificio El edificio
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
HOLA.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
¿Qué hora es?.
Traduzca al español: It’s 4:15 PM 4) It’s 8:30 PM
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
Telling Time in Spanish
Notes #8 Uses of the Subjunctive
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Grab your journal & make sure that you have a whiteboard, marker and sock. We’ll start when the bell rings.
Subjunctive with nonexistent and indefinite
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
Situación 2 – El Curso With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es? What time is it?
Quasimodo: Get ready for the quiz! Make sure you know what kind of stem changer each word is!
A: Do you know if there is a supermarket around here?
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Situación 1 – La Playa With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
Telling Time in Spanish
PRESENT CONTINUOUS(1) We form the Present Continuous like this: Be + (verb)-ing form: I am eating a sandwich Here are the forms of the Present Continuos:
Hace = For/Since.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Preposiciones y objetos de preposiciones
Situación 5 – Las Islas Cíes With audio (double click on to open file and listen to audio) By Sol Sáez.
- My cousin, who is only 2 years old, can already speak. - Can your sister play the piano? - Messi can play football very.
Situación 3 – El Hotel With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Situación 4 – El Tren With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez

You catch a train at the last minute in Valladolid You catch a train at the last minute in Valladolid. You did not have time to buy a ticket but think you can buy one on the train. Coges el tren en el último momento en Valladolid. No tuviste tiempo para comprar un billete pero crees que lo podrás comprar en el tren.

Buenos días, señores pasajeros. Sus billetes, por favor. Speak to the Inspector saying you are sorry that you don’t have a ticket. Explain that you didn’t have time to buy it at the station because there was a huge queue at the ticket office. Buenos días. Lo siento mucho pero no tengo billete. No tuve tiempo de comprarlo en   la estación porque había una cola enorme en la  taquilla.

Lo siento yo también, pero no es tan fácil Lo siento yo también, pero no es tan fácil. Hay una multa por viajar sin billete. Say that you had no idea of cheating anyone. It’s just that, as you said, you arrived too late. Say you had to catch this train because the next one doesn’t leave until 7pm. No tenía intención de engañar a nadie,  es solo que, como dije, llegué demasiado tarde. Tuve que coger este tren porque el próximo no sale hasta las siete de la tarde. 

Lo entiendo perfectamente, pero las normas son las normas. Say these rules seem unfair to you. Say you don’t want to argue because you know he/she is only doing his/her job. Estas reglas me parecen injustas.  No quiero discutir con usted porquesé que sólo está haciendo su trabajo.    

Eso es lo que haré. ¿Podría venderme Puede rellenar una hoja de reclamación en la oficina de información de su destino. Say that’s what you will do. Ask him/her for a ticket and ask how much the fine is. Eso es lo que haré. ¿Podría venderme  un billete, por favor? ¿Cuánto es la  multa?

Son 100 euros. ¿Va a pagar en dinero o con tarjeta? List of possible responses/ questions / answers Son 100 euros. ¿Va a pagar en dinero o con tarjeta? No tengo 100 euros conmigo. Pagaré con tarjeta

No tengo tanto dinero aquí. ¿Podría pagar con tarjeta? List of possible questions / answers Son 120 euros No tengo tanto dinero aquí. ¿Podría pagar con tarjeta?

Son 150 euros o tendrá que bajarse del tren en la próxima estación List of possible questions / answers Son 150 euros o tendrá que bajarse del tren en la próxima estación No puedo pagar esa cantidad. Me bajaré del tren

Escucha toda la conversación: