Día 101-NS & NM el 3 de febrero Horario Regular

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Advertisements

To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Telling Time.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
1. ¿Cómo eras cuando eras pequeño(a)? 2. ¿Eras callado(a) o conversador(a)? 3. ¿Eres más obediente o travieso(a)? 4. ¿Ahora eres paciente o impaciente?
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Affirmative and Negative Words P. 31 Realidades 2.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Día 100-NS & NM el 2 de febrero Horario Regular
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Description Sentences
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Gustar V. Encantar.
Día 116-NS & NM el 28 de febrero Horario Regular
Día 120-NS & NM el 6 de marzo Horario Regular
Día 104-NS & NM el 8 de febrero Horario de Inicio Tardío
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Día 94-NS & NM el 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Time Expression with Hacer
Do NOW #3 Write down the date longhand.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Español 2 3 de marzo de 2017.
Can/Can’t Grammar Reference Preparatore:Barbara Meloni.
First Grade Dual High Frequency Words
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Día número 24 Español 1—Acelerado
El tiempo Weather #onfleek.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Communicative Objective:
Día número 54 Español 1—Acelerado
Ser y Estar To be or….to be?
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Take notes and complete ACTS on p.224
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Adjective Grammar Capítulo 1B.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Speaking assignment: How to be a good ……
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
Teach me how to conjugate
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
Día 97-NS & NM el 30 de enero Horario de Asamblea
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Día 107-NS & NM el 14 de febrero Horario Regular
Día 105-NS & NM el 9 de febrero Horario Regular
Día 2 –Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Día 114-NS & NM el 24 de febrero Horario Regular
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

Día 101-NS & NM el 3 de febrero Horario Regular

LEER EL BOLETÍN AP Registration is OPEN.  The procedure for signing up will be the same as it has in years past.  Students should sign up to receive emails from iblong.org and text updates through the Remind app, also available at the home page of iblong.org.—Mr. Long The following link will ensure you receive updates from Mr. Long and know the deadlines and procedures for AP Exam Registration. https://iblong.org/2017/01/26/2017-ap-registration-is-open/ SAVE the PASS on February 18th for Spanish written assignment.

LA TAREA: ENCUENTRA e IMPRIME una guía para el tipo de texto que vas a usar en tu tarea escrita Si todavía no lo has hecho: HL2: COMPLETA el papel amarillo: La tarea escrita: Cuadro para preparar la tarea y su justificación SL: COMPLETA el papel blanco con la información para tu tarea escrita. IMPRIME TUS TEXTOS Y TRÁELOS PIENSA en lo que quieres hacer para tu tarea escrita de BI TRAE todas las fuentes que quieres usar para escribir tu tarea escrita. Puedes usar un diccionario, el folleto de gramática, el resumen de los 10 errores que hacen los estudiantes al escribir, el papel con las maneras creativas de terminar un narrativo, etc.

Estas son las mañanitas Que cantaba el Rey David Hoy por ser día de tu santo Te las cantamos a ti   Despierta, mi bien, despierta Mira que ya amaneció Ya los pajaritos cantan La luna ya se metió

TAREA ESCRITA El proceso

SAVE the PASS on February 18th for Spanish written assignment. Written Task= Creative writing task HL uses CAPC and other literature used in class SL uses 3 sources based on the Core Topics 1. Communication and Media 2. Global Issues 3. Social Relationships

EVERYONE RECEIVES a clear folder in which to keep their work. This folder and your work stay in class. WARNING: Since we will be working on the Written Assignment over a period of days, there is a huge temptation to ask people outside of class, “How would I say…” or you may be tempted to use a translator and memorize the phrasing. I advise you to be VERY CAREFUL with this! Spanish speakers and translators use phrasing that true language learners normally wouldn’t use. In May, you will have to write again, but without the help of a dictionary or time to look things up so if your level of writing shows a drastic difference in ability, your score may be invalidated and you would put me in jeopardy too! So PLEASE, DO YOUR OWN work (not a machine, not another person) as you swore/promised you would do when you signed the contract! 

SUBMIT your work on ONE document: La fundamentación followed by a word count La tarea escrita followed by a word count SL incluye La bibliografía

Written Task= Creative writing HL uses CAPC and other literature used in class SL uses 3 sources based on the Core Topics 1. Communication and Media 2. Global Issues 3. Social Relationships Procedure Decide on an aim / goal you want to achieve Gather your sources. Make sure each source contributes something to your aim Decide on an appropriate type of text for your purpose Development Outline Make sure you integrate ALL your sources in a logical and organized way *include positive information and avoid stereotypes *consider creative narrative endings *keep in mind tips from The top 10 mistakes student writers make Proofread carefully for basic mistakes: agreement, conjugations, spelling, etc Look for ways to integrate complex constructions

LA TAREA: ENCUENTRA e IMPRIME una guía para el tipo de texto que vas a usar en tu tarea escrita Si todavía no lo has hecho: HL2: COMPLETA el papel amarillo: La tarea escrita: Cuadro para preparar la tarea y su justificación SL: COMPLETA el papel blanco con la información para tu tarea escrita. IMPRIME TUS TEXTOS Y TRÁELOS PIENSA en lo que quieres hacer para tu tarea escrita de BI TRAE todas las fuentes que quieres usar para escribir tu tarea escrita. Puedes usar un diccionario, el folleto de gramática, el resumen de los 10 errores que hacen los estudiantes al escribir, el papel con las maneras creativas de terminar un narrativo, etc.