Spanish I Week 13 Sra. Knutsen. Entrada – el 28 de noviembre Contesten (answer): 1.¿Cómo te llamas? Me llamo… 2.¿De dónde eres? Soy de… 3.¿Cuántas personas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

This is an interactive presentation
CONTENT OBJECTIVE I will be able to replace INDIRECT OBJECT NOUNS with INDIRECT OBJECT PRONOUNS. LANGUAGE OBJECTIVE I will be able to use the Indirect.
Me llamo __________ La fecha es el 25 de septiembre del Proposito# 3 – Repaso de gramatica, conjuguemos verbos.
Discussing how often you do things
Cap. 6 ¿Cómo es tu familia? Describing a family.
How to form the Present Progressive Tense
Para empezar Hoy es miércoles el siete de noviembre Write the correct forms of Ser in the spaces below. Ella________Tú_________ Yo________ Ellos_________.
Las Palabras Interrogativas
Regular Present Tense -er and –ir Verb Conjugations
ER verb review and IR verbs By: Sr. Correa. -ER verbs comer correr -IR verbs escribir vivir aprender comprender beber vender leer abrir compartir recibir.
-ER & -IR verbos regulares
los abuelos grandparents el abuelo, la abuela grandfather, grandmother.
los abuelos grandparents el abuelo, la abuela grandfather, grandmother.
Por El Señor Redaelli. Review the ar Verbs ayudar (en casa)- to help (around the house) bailar – to dance cantar – to sing cocinar – to cook dibujar –
Possessive Adjectives
Possessive Adjectives
Repaso Tener, adjetivos posesivos y gustar. Tener - To Have Yo Tengo Tú Tienes Él/Ella/Ud. Tiene Tenemos Tenéis Ellos/Uds. Tienen.
EL VERBO TENER Una introducción. For all verbs in Spanish the subject pronouns are not necessary. You can tell who is doing the verb by the ending.
Repaso: Los adjetivos posesivos
Los adjetivos posesivos
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Me llamo ____________Clase 9N La fecha es el 20 de diciembre del 2011 Propósito # 29: ¿Cómo eres tú ? Actividad Inicial: Copy and complete the sentences.
Adjetivos Posesivos.
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
The Present Tense of tener (to have)
The Present Tense of tener (to have)
Comparativo y superlativo
How to Conjugate Verbs Ending with –ar, -er, and -ir In the Present Tense.
3.4 Present tense of tener and venir Tener (to have) Venir (to come) (de/a) Forms and uses of two common irregular present tense verbs.
Spanish 1 Ser with adjectives.
Espanol 1 Estar and tag questions. Trabajo de timbre Think, Pair, Share Write down your translations, compare with classmate, be ready to share to class.
Gramática 5.1 Possession in Spanish
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
Los interrogativos.
Welcome to Spanish II!! We will do the 1 st half of class in all Spanish. Please do your best to follow along.
Final Review Spanish 1. Why a final? The purpose of a final is to: – Measure what you have learned over the span of the class. – Allow time to review.
TO BE Exercises 11. ¿Cuántos años tiene (ella)?
Hoy es el 11 de junio The Present Tense OBJETIVO: To learn how to form the present tense of regular verbs.
La Familia y Su Casa Chapter 6 Eva y Pilar. La Familia Abuelo(a) – grandfather/mother Padre/madre – father/mother Hermano(a) – brother/sister Tío(a) –
Conjugation 101 -ar, -er, -ir verbs El diecisiete de octubre.
Verb conjugation What is it and why does it matter?
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Expressing possession
Unidad 3.1. To talk about foods and beverages To ask questions To say which foods you like and dont like Use interrogative words Use the verb gustar with.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish I Week 14 Sra. Knutsen. Entrada – el 5 de diciembre Contesten (answer): 1.¿Cuántos tíos tienes? Tengo ______ tíos. 2.¿Dónde vives? Vivo en… 3.¿Cuántos.
Possessive Adjectives
Adjetivos + Ser meets POP CULTURE
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family and talk about my likes and dislikes Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents.
Using ir + a + the infinitive. What is an infinitive verb? A verb that ends in –ar, -er, or –ir in Spanish or that begins with to in English. Ejemplos:
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
Mucho vs. ¿Cuánto? (pg. 54) (Asking and stating how many things there are when describing something)
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
El verbo VER = “to see” Ver has an irregular yo form: veo. Otherwise it conjugates like a normal –er verb. The vosotros form doesn’t get an accent. Why?
Review of Tener and the Direct Object Pronouns.  What does “tener” mean?  To have  Forms of Tener:  Yo tengo  Tú tienes  Él, Ella, Usted tiene 
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Repaso Subject pronouns. Definition Subject Pronouns – the pronoun that takes the place of the noun at the beginning of the sentence. The subject pronoun.
For today’s lesson grab a: Whiteboard, Marker, Eraser & Your blue handout.
7th grade-TENER review with family vocabulary
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Nothing Compares To You!
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
Unidad 3.2.  In this lesson you learn to  To talk about family  Ask and tell ages  Express possession with de  Give dates  Make comparisons  Learn.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Transcripción de la presentación:

Spanish I Week 13 Sra. Knutsen

Entrada – el 28 de noviembre Contesten (answer): 1.¿Cómo te llamas? Me llamo… 2.¿De dónde eres? Soy de… 3.¿Cuántas personas hay en tu familia? Hay ______ personas en mi familia. 4.¿Dónde vives? Vivo en…

Learning Targets Students will be able to understand and use terms related to the family. Students will know better when to pronounce the /b/ sound Students will have more mastery of regular present tense –ar, -er, & -ir verb conjugation.

Do Act A & B p.125

La familia una abuela grandma un abuelo grandpa una esposa wife un esposo husband una hermana sister un hermano brother una hija daughter un hijo son una madre mother un padre father una prima female cousin un primo male cousin una tía aunt un tío uncle To make plural use masculine form and add s, unless only referring to females ej: padres = parents, hermanos = siblings, hijos = children, primos = cousins, tíos = aunts & uncles, abuelos = grandparents

Entrada – el 29 de noviembre Flashcards Out!! 1.Her grandma speaks Spanish. Su abuela habla español. 2.Our uncle sells sandwiches. Nuestro tío vende sándwiches/tortas/bocadillos. 3.My cousin, Marta, plays (tocar) the guitar. Mi prima, Marta, toca la guitarra. 4. Do your parents work? ¿Trabajan tus padres?

Learning Targets Students will be able know the present tense forms of the verb tener and be able to use it to talk about what they have.

Horario We will review present tense verb conjugation and gustar if we didnt complete on lunes p Act D & E We will go over the present tense forms of tener (p.127) and notes We will practice with using tener w/ whiteboards. Practice Mastery Test?

Tener = to have Tengo = I haveTenemos = we have Tienes = you haveTeneis = yall have Tiene = hasTienen = have

Práctica: 1.I have two sisters. 2.We have a dog. 3.They dont have a bird. 4.I have 7 cousins. 5.Do you have siblings? Tengo dos hermanas. Tenemos un perro. Ellos no tienen un pájaro. Tengo siete primos. ¿Tienes hermanos?

Practice Mastery Quiz 1. Alejandro __________________ (leer) todos los días. 2. Rosa _________________ (bailar) en el auditorio. 3. Tú _________________ (caminar) con el perro en el parque. 4. Nosotros __________________________ (comer) los chicharrones. 5. Isabel y Mateo ________________________ (estudiar) la historia. 6. El profesor _______________________ (hablar) mucho. 7. Eva y su hermano ______________________ (correr) por la mañana. 8. Cesar _________________ (beber) la limonada. 9. Yo _______________________ (vender) los refrescos en el café. 10. Mi hermana _____________________(escribir) muchas cartas. 11. Yo ___________________ (ser) estudiante. 12. Tú ________________________ (necesitar) un papel. 13. Mi papá se ___________________ (llamar) Pedro. 14. Nosotros _______________________ (abrir) la ventana. 15. Raquel y Sofía ______________________ (escuchar) la música. 16. Usted ____________________ (cantar) con los pájaros. 17. Nosotros _____________________ (visitar) a México. 18. Fernando y su papá ________________________ (tener) diez dólares. 19. El policía _____________ (ser) muy alto. 20. Ustedes ________________________ (ser) altos. lee baila caminas comemos estudian habla corren bebe vendo escribe soy necesitas llama abrimos escuchan canta visitamos tienen es son

Tener quiz

Entrada – el 30 de noviembre Prueba (quiz) 1.Ellos _________ (acabar) de estudiar. 2.Yo __________ (beber) café. 3.Ella __________ (leer) libros. 4.Pablo _________ (practicar) mucho. 5.Nosotros ______________ (recibir) muchas cartas. 6.Tú ______________ (vender) pizza. 7.Luisa y yo ______________ (hablar) mucho. 8.Yo ______________ (trabajar) mucho. 9.Marco y Juan ______________ (correr) en el parque. 10.Tú ______________ (tomar) Coke. acaban bebo lee practica recibimos vendes hablamos trabajo corren tomas

Learning Targets Students will be able to use the present tense forms of tener + que + infinitive to talk about what they have to do.

Horario Quiz on tener Review forms of tener Review flashcards of familia Notes on vocabulario sheet Act. D. p.134 Go over question words

Tener = to have Tengo = i haveTenemos = we have Tienes = you haveTeneis = yall have Tiene = hasTienen = have

Tener + que + infinitive = to have to… 1.I have to eat. 2.We have to study. 3.Do you have to work today? Tengo que comer Tenemos que estudiar Tienes que trabajar hoy?

Learning Targets Know the question words and be able to use them to ask questions.

Entrada – el 1 de diciembre 1.They have to study today. Ellos tienen que estudiar hoy. 2.I have to work hard (duro) in class Tengo que trabajar duro en clase. 3.We have to practice Spanish. Tenemos que practicar el español. 4. Do you have to learn a lot in class? ¿Tienes que aprender mucho en clase?

Horario Take notes on question words p Complete Act. E & F (p.137) Interview student Whiteboard practice with forming & answering questions ¿?

Para preguntar ¿Cuántos/as? How many? ¿Dónde? Where? ¿Por qué? Why? ¿Qué? What? ¿Quién? Who? ¿Cómo es…? How is…? ¿Cómo son…? How are…?

Vocabulario de la familia Quickly sketch your family tree (parents, grandparents, brothers/ sisters, aunts/ uncles, etc.) Look at your partners family tree. Write 3 questions about his/ her family tree. Ask your partner the questions and write down his/ her answers. Be prepared to share information about your partners family tree with the class.

Mastery Test #1

Entrada – el 2 de diciembre 1. What do you like to do? ¿Qué te gusta hacer? 2. Where do you have to study? ¿Dónde tienes que estudiar? 3. What does he have to study? ¿Qué tiene que estudiar? 4. Why do they have to study? ¿Por qué tienen que estudiar?

Horario Mastery Quiz Correct Packet Work & Flashcards

Adjetivos Adjectives aburrido(a) boring alto(a) tall antipático(a) mean bajo(a) short bonito(a) beautiful bueno(a) good delgado(a) thin divertido(a) fun feo(a) ugly gordo(a) fat guapo(a) good-looking inteligente smart interesante interesting malo(a) bad moreno(a) dark-skinned pelirrojo(a) red-headed pequeño(a) small rubio(a) blonde serio(a) serious simpático(a) nice tonto(a) stupid