Tertulia para NAIS E PAIS EDUCACIÓN INFANTIL 3, 4 e 5 ANOS NOVEMBRO 15:00 a 17:30 COLEXIO ABRENTE
Debemos ser o cambio que desexamos ver no mundo.
¿QUÉ SIGNIFICA EDUCAR A UN NEN@? Un acto de intelixencia compartida FAMILIA + ESCOLA SOCIEDADE Construir un PROXECTO DE VIDA: PERSOAL e SOCIAL Aprender a interpretar e relacionarse con un mesmo e co mundo.
¿En qué condicións educamos hoxe? Falta de reflexión e de pensamento (auto)crítico Cóstanos o que implica esforzo e constancia. Cóstanos elexir e razoar as normas. Cóstanos facer un seguimento dos estudos. Cóstanos controlar os valores que interiorizan. Achegarlles a Pedagoxía do Esforzo. Condicións de vida Presión laboral. Traballo dos dous. Rixidez laboral,horarios, desprazamentos,... Escasez de espazos adicados á escoita, ao diálogo, á imaxinación,... ¿Cómo vemos a nosa vida? ¿Necesita cambios? Elixe o primeiro polo que comezar.
¿Qué esperamos nós de nós mesmos coma pais/nais?
¿Qué quero para o meu fillo/a? ¿Qué herdanza lle quero deixar?
¿Qué esperan de nós os nosos fillos/as?
Que sexamos adultos (pais/nais) de calidade Conscientes Que preparan para o fracaso e a frustración Abertos ao cambio Que queren e aprenden a escoitar Con esperanza Curiosos Con intelixencia para os sentimentos e as ideas Con sentido e compromiso ético Críticos e autocríticos
... Adultos que ... Fan pensar Teñen paciencia e perseveranza Escoitan e teñen empatía Practican o que din que é bo Fan fronte aos erros de xeito positivo Verbalizan porqué paga a pena facer as cousas como se deben facer Non buscan gañadores nin perdedores Analizan (auto) crítica, creativamente e con humor os nosos hábitos.
Dous recursos OS HÁBITOS OS LÍMITES
CREAR HÁBITOS Cristalización dun comportamento repetido que é interiorizado. ¿Qué hábitos levan os nosos fill@s de casa? ¿Qué hábitos temos como pai/nai? ¿E como familia?
¿Qué hábitos aprenden os nosos fill@s? Hixiene e alimentación Afectivos De pensamento Sociais Familia Escola Mundo ¿Cales nos gustaría manter / incorporar / cambiar?
FAMILIA – ESCOLA - SOCIEDADE ESTABLECER LÍMITES CONVIVIR EN BASE A UNHAS NORMAS AUTORIDADE SEGURIDADE RESPETO FAMILIA – ESCOLA - SOCIEDADE
O mundo na clase de 3 anos Hábitos de relación co medio físico e social Hábitos de identidade e autonomía persoal Hábitos de comunicación e a representación Os Demáis El mesmo, ela mesma Observar (Curiosidade) As posibilidades de seu corpo Autonomía en camiño Estructura a súa linguaxe – polo tanto o seu pensamento Pequeno, mediano, grande (clasificar) Do Garabato ao boneco cabezón
O mundo na clase de 4 anos Hábitos de relación co medio físico e social Hábitos de identidade e autonomía persoal Hábitos de comunicación e a representación A representación do mundo, do tempo, do entorno e do grupo Proxectos comúns Movementos coordenados Autoafirmación Expresarse e dialogar Control do trazo Máis, menos e igual e nº ao concepto de cantidade.
O mundo na clase de 5 anos Hábitos de relación co medio físico e social Hábitos de identidade e autonomía persoal Hábitos de comunicación e a representación A amizade Pequenos científicos Autónomo: case todo sen axuda Dereita e esquerda Aprendemos a ler e a escribir Coordinación viso-motora Medir, engadir, contar
O hábito da lectura Razóns para lerlle un conto cada noite...
... a menudo, los hijos se nos parecen... Joan Manuel Serrat