¡Bienvenido a Cambridge!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

Tener que – to have to ___ Use conjugations of tener for the person you are talking about Add que Add infinitive verb (not conjugated) TengoTenemos TienesTenéis.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Stem-changing verbs.
Telling Time.
Hoy vamos a: crear un folleto turístico para Cambridge
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
WILF 1- to write a detailed description of where you live & your house (step 2) WILF 2- to write a detailed description of where you live & your house.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Go to cessarsc9.wixsite.com/clasedeespanol Click in this icon to see the presentation.
El león es el rey de la selva. …
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Examen 4A El mapa gráfico.
¿Qué hiciste en las vacaciones? What did you do in the holidays?
Mis amigos y Los Adjetivos
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Ser and Adjectives.
MI CIUDAD (insert name of city here)
¿Qué sabes tocar?.
The Subjunctive and the Infinitive
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Discussion Voice Activity 1.05
Vámonos Put your belongings away and get a quiz sheet. Put your name, date (9/19/16), class period, and Quiz Number (2.1) on it.
Descripción Formas y colores
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Mi ciudad.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Cuentos Érase una vez 1.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
1.4 Numbers.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
El agua.
voy vas va van vamos vais
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.
Description Sentences
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Gramática de 3A.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
El agua.
MI CIUDAD (insert name of city here)
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
The Subjunctive and the Infinitive
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Year 7 - Knowledge Organiser 5 Modulo 5: Mi Ciudad
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenido a Cambridge! En Cambridge se puede hacer muchas cosas. Se puede… visitar la universidad sacar fotos de los monumentos ir a la piscina descansar en los parques ir de compras tomar algo en los bares y restaurantes hacer ‘punting’ en el río Cam visitar el mercado Cambridge es una ciudad histórica y turística. Tiene muchos monumentos y edificios interesantes y antiguos. Por ejemplo, tiene el museo Fitzwilliam y la capella de Kings College. ¡Bienvenido a Cambridge! You may not even want to show pupils this, for fear that they will just copy. With weaker classes I would definitely talk them through the structure of their A4 sheet i.e. centre panel just the title with a picture, then some text using ‘hay’, ‘es’ and ‘tiene’ plus adjectives and places – make them refer to their previous work on this from the past few lessons. The whole point is that they put their learnt language to good use. Encourage them to give it a personal slant and use the last page to recommend their 6 best things to do in Cambridge. They can either do theirs in PowerPoint, OR on A4 paper and find pictures from internet later to cut and stick. En Cambridge hay un río bonito, una universidad muy antigua, muchos parques tranquilos, y muchos restaurantes y bares. una ciudad preciosa en el este de Inglaterra