Hoy es ________, el ______ de _____ de _____________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Advertisements

Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Telling Time in Spanish. ¿Qué hora es? = What time is it?
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
El Verbo "Gustar" to please to like. The verb GUSTAR is used to express likes. Me gusta... Te gusta... Le gusta I like... You like... (informal) He/she.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
English Spanish
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Español 1 31 de marzo de 2017.
Which season do you think is represented by each picture?
grab a Spanish textbook.
In Spanish, tell whether you agree with the following statements
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Preparación para el Examen 4A
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Español 2 2 de mayo de 2017.
ALC 21 miércoles el 19 de octubre. Bienvenida en parejas.
English Spanish 2 2 Flashcards
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Telling Time in Spanish
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Expressing likes and dislikes.
El secreto de los signos
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Spanish I 1A Writing practice
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Saying what someone likes
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
¿Qué hora es?.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
¿Qué hora es?.
Telling Time in Spanish
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Today I am demonstrating comprehension of words, phrases, and simple sentences related to body parts. So I can understand simple questions or statements.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
The Present Tense of tener (to have)
La hora.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Hoy es ________, el __________ de _______.
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
VÁMONOS (2-2) Me gustan los deportes porque son divertidos.
Listening and Reading Review
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Ch. 1 La hora Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Hoy es ________, el ______ de _____ de _____________. miércoles ocho marzo dos mil diecisiete *Yo PUEDO read a description in Spanish and identify key information. *Yo PUEDO illustrate the key information presented in the Spanish descriptions. Para Empezar: Escriban en español. 1. I like to swim in the lake when it’s hot. 2. I use (Uso) sunscreen and wear sunglasses on the beach. 3. In the summer, there are a lot of storms with lightning. Me gusta nadar en el lago cuando hace calor. Uso bronceador y llevo gafas de sol en la playa. En el verano, hay muchas tormentas con relámpago.

Actividades de HOY Actividades de leer, escribir y dibujar Actividades de repasar

Read AT LEAST FIVE times. Complete ONE step at a time.

* * * * * * * ( ) ( ) ( ) * * * ( ) * * * * * * * * * * * * *

* * * * ( ) * * * * * ( ) * * * * * * * * * *

When you have finished marking and drawing paragraphs A & B: Meltdown game OR Sé/ No Sé Work on Cherry pink study guide.

MELTDOWN! Take turns drawing a card and reading the word. To play, KEEP THE CARDS IN THE BAG. Take turns drawing a card and reading the word. Tell the English meaning. If you get it right, you may keep it. Play moves to the next player even if the person gets it right. If a player gets a “blizzard” card, take a Snowman card from another player plus keep the blizzard card. Game continues until someone gets a “meltdown” card. Then everyone counts his or her cards in Spanish. The person with the most cards is the winner of that round. Play again!