_____________ es el más probable de sobrevivir en un país hispanohablante ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

This is an interactive presentation
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Time Expression with Hacer
El Presente Progresivo. Remember how you learned that to say I am talking you would write the same thing as I talk or I do talk in Spanish? Yo hablo.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Español 2 9 de diciembre de 2016.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Agreement.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish. Because most of their forms are irregular, you will have.
1. When I’m hungry I eat pizza.
The Present Tense of tener (to have)
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Direct Object Pronouns
To do lists Mark in Green for Vocab.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Direct object pronouns
Español 1 10 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Getting to know you more!
LOS COMPARATIVOS.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
The present tense of tener (to have)
First Grade Dual High Frequency Words
El presente en -AR Today you will learn:
Expressing likes and dislikes.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saying what . you do and do not like
El futuro What? How? Examples Practice.
Spanish I 1A Writing practice
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Hoy martes el 20 de diciembre
There are four words in Spanish that mean “the”.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Los números.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
-er & -ir Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: -ar, -er, and -ir. -er and -ir verbs are often.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hay que + infinitivo It is necessary to I should . . .
Regular AR VERBS.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Gustar (To Please) like.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
The Future Tense p. 260 Chapter 6 Realidades 3.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
The present tense of tener (to have)
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Time Expression with Hacer
Apuntes: -AR Verbs Lección 2: En la clase.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
The Present Tense of tener (to have)
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Year 7 - Knowledge Organiser 5 Modulo 5: Mi Ciudad
Transcripción de la presentación:

_____________ es el más probable de sobrevivir en un país hispanohablante ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de ser un luchador 2017-2018 ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de tener un bigote como Dalí ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de ser actor de telenovela 2017-2018 ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de cocinar comida latina en casa ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de comer un taco de chapulines ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de decir chismes en español 2017-2018 ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de bailar salsa en las calles de Cuba ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de llevar una mola 2017-2018 ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de hacer rap en español 2017-2018 ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de ir a un concierto de Shakira ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de casarse con un latino 2017-2018 ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de pintar un mural famoso 2017-2018 ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el 2017-2018 más probable de ganar una competición de dominó en el parque ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! _____________ es el más probable de subir a Machu Pichu ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de cantar Karaoke en español ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de estar perdido en un país hispanohablante ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de cambiar el mundo… por lo mejor ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! _____________ es el más probable de vivir en una cueva en España ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de ser el próximo Profe de Español ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de participar en una corrida de toros ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

_____________ es el más probable de perder su pasaporte en Costa Rica ¡Gracias por ser una parte especial de esta clase! 2017-2018 profe de español

IDEAS & TIPS All awards are written in the masculine. Change as needed. During the year, take photos and use them to support your award. During a skit, you may find who should win that “actor” award. Maybe there’s a competitive student for the “domino” award. Personalize!! If there was a unique food you tried in class, use that instead of “taco de chapulines.” If there are musicians you play a lot, use them. If you learned a specific dance, substitute that for “salsa.” Don’t feel like you need to use them all. Pick the best that relate to your class and what you have done. For lower levels, you may want to project a picture that represents the award so you can keep it in Spanish. Ask a student to be a photographer to take a photo when the recipients receive their award. Another photo idea, let the students pose later that acts out what they won. Put these on a class blog or board in the room. Option: You can add a number in the gold seal to represent the level. Read “Hold an Award Ceremony” on creativelanguageclass.com for more!