Ebaluazioaren prozesua

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Informazioaren analisia
Advertisements

Ebaluazioaren prozesua
HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
Informazioaren analisia
Jarraitu nirekin Sigue conmigo
Gogamena edo Pentsamendua
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
EBALUAZIOA GORPUTZ HEZKUNTZAN
BAKEA erein nahian.....
EHULKU (galderak nola egin)
HIGIDURA.
PUNTUAZIOA.
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Fidagarritasunaren Azterketa
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
Bikoteka Irakurtzen Irakurketa konpetentzia hobetzeko
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
ZER DA PERPAUSA.
III. PROBABILITATEA PROBABILITATEAREN DEFINIZIOAK
Ebaluazio Ereduen Printzipioak (I)
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
IKASKETA KOOPERATIBOA
EHULKU zerbitzua EHULKUren aholkua (EHULKU).
Fenomenoen gaineko ikerketa
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
BITARTEKARITZA.
Portfolioa: Hizkuntzen Trataera Bateraturako bidea
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
DESKRIPZIOA.
PISA Euskadin: 2012ko aplikazioaren ezaugarriak
Beritzegune Nagusia / Arloak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Gaztelaniazko diferente izenondoa ez da beti desberdintasuna adierazteko erabiltzen (eta distinto, diverso sinonimoak ere ez). EHULKUren aholkua (Desberdin.
IRALE.
IRAKASKUNTZA / IKASKETA AKTIBOA
Ebaluazio Diagnostikoaren froga egiteko eta zuzentzeko ARGIBIDEAK
animalia hiltzailea / animalia-hiltzailea
Euskara zerbitzuak errebisatutako testua da
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
Liburuak eta ilustratzaileak aukeratzeko hauteskunde literarioak
Hezkuntza Premia Berezia - H.P.B.
IKASLEEN EBALUAZIO PSIKOPEDAGOGIKOA AURRERA ERAMATEKO URRATSAK
Zuzendari bilera ikasturtea
Komunikazioaren elementuak
JUAN BAUTISTA ZABALA ESKOLA
Ataza: Industria Iraultza
ARRETA GOIZTIARRA IKASTETXEAN
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Denak barne hartzen dituen eskola. Eskola Inklusiboa
Egileak: Julen, Borja eta
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
PERSPEKTIBISMOA ( ).
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
Unibertsitatean sartzeko
ARABAKO GIZARTE-PERTZEPZIOA Emaitzen txostena
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
FILOSOFIAren HISTORIA
3. Sozializazioa: prozesu dinamikoa 3.1. Gizarte identitatea
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Ondoren ebaluazio irizpideak proposatzen dira eta hauekin gaitasunek duten erlazioa proposatzen da. Irakasgaian proposatzen diren gaitasunak lortzeko ondorengo.
Ongi etorri Heziraul. eus-era
URTEKO ELKARBIZITZA PLANA: faseak
Zer da epaiketako bitartekotza?
Elkarrekin gogoeta bat egingo dugu
Transcripción de la presentación:

Ebaluazioaren prozesua Ebaluatu beharreko errealitatearen deskribapena Alderatu Erreferentea Iritzia, balorazioa Erabakiak

Ebaluazioaren prozesua: adibidea Ebaluatutako errealitatea Erreferentea Ikasleak minutuko 10 hitz irakurtzen ditu Irakurtze abiada: 30 hitz/min Alderatu Mantso irakurtzen du Iritzia, balorazioa Ikaslea, irakurketa mantsokoen taldean sartzea Erabakiak

Marrazki baten epaiketa erreferente desberdinak kontutan izanik Ebaluatu Beharreko Errealitatea Erreferentzi Puntua Iritzia, Balorazioa Ikasle batek egindako marrazki bati buruzko informazio bilketa Marrazki ideala Marrazkia hobetu beharra dago Aurreko egoera Marrazki hau, ikasle horrek berak aurrez egindakoa baino txarragoa da. Antzeko egoerak Aurkeztutako marrazki guztien artean hau da onena. Ezarritako helburuak Xehetasuank ongi jasotzen dituen irudia da: koloreak ongi erabilita daude eta forma orekatuak. Aurreko irizpideen konbinaketa Marrazki ona da. Idiografikoa Normatiboa Kriteriala

Informazio-bilketaren esparruak Informazioaren bilketa Ebalua daitezkeen hainbat eremu Behaketa Elkarrizketa Dokument. Plangintza Helburuak Aurrikusitako jarduerak Aplikazioa Burututako jarduerak Ondorioak Atsegina Irakaskuntza Prozedurak Ezagupenak Jarrerak Eragina erakundean Transferentzia Aldaketak

Scrivenen Helmugarik Gabeko Ebaluazio Eredua ONDORIOAK PREMIEN PROFILA BALORAZIOA A B C D 1.a 2.a 3.a 4.a 5.a 6.a B C A D E F Premia guztiak estaltzen al dira? Bilatu gabeko ondorioak desiragarriak al dira? Bilatu gabeko ondorioek premiarik asetzen al dute? Bilatu gabekoak ESKU- HARTZEA Bilatu-takoak Ikastetxearentzat inplikaziorik bai? E F Lortu gabekoak Zer-nolako aldaketak?

Informazio bilketarako prozesurak: Sailkapenerako irizpideak TRESNA ESTANDARIZATUAK (proba objektiboak, testak, e.a.) TRESNA EZ ESTANDARIZATUAK (behaketa, elkarrizketa, galdeteketak) TEKNIKA KUANTITATIBOAK (proba objektiboak, testa, e.a.) TEKNIKA KUALITATIBOAK (behaketa partehartzailea, elkarrizketa sakona, e.a.) ESTRATEGIAK (elkarrizketa, behaketa partehartzailea) TRESNAK (testak proba objektiboak) IKUS-ENTZUNEZKO ETA BITARTEKO DOKUMENTALAK (bideoa, argazkiak) PROZESURA BEHATZAILEAK (behaketa) GALDEKETA TRESNAK (elkarrizketa eta galdetegiak cuestionario) TEST ETA PROBA OBJEKTIBOAK BESTE TEKNIKA ETA ESTRATEGIAK (paper-zorroak, bizitza historiak, e.a.)

Informazio bilketarako prozedurak Behaketa Elkarrizketa Galdeketa Ikaskuntza neurtzeko probak Test estandarizatuak Gainontzeko prozedurak Jarrera eskalak Soziometria Eztabaida taldea Autoinformea Bizitza historiak Agiriak Delphi teknika

Behaketa

Behaketan Jarraitu Beharreko Urratsak (I) Eszenatokiaren aukeraketa Sarbide erraza Informatzaileekin harreman onak Intereseko datuak ematen duena Sarbidea eszenatokian Baimena, atezainak, negoziaketa Lehenengo elkarrizketa Azterketaren azalpena Eszenatokia ez dela aldatzen Datuen isilpekotasuna Landa-oharrak

Behaketan Jarraitu Beharreko Urratsak (II) Landan gaudenean kontutan hartu beharrekoak Modu pasiboan agertu (erosotasuna) Datu-bilketa bigarren mailako helburua Hasieran desorosotasuna Datuen kantitatea Ikerketa gidatu nahi duten pertsonak Parte hartu Ikertzailea egokitu behar da Intereseko beste gaiei buruz hitz egin Ez eman lekziorik Ez eman ulertutzat Benetazkoak ez diren datuak Informatzaileen terminoen esanahia ezagutu

Behaketa partehartzailearen planifikazioa Zer ikertu? Arazoa eta helburuak Nola ikertu? Behaketa-modua Non behatu? Eszenatokia BEHAKETA Zer behatu? Ikuspegia eta irismena Noiz behatu? Denbora-mugaketa Zer gorde? Erregistratze-teknikak Nola aztertu? Analisi-teknikak

Behaketa-prozesuaren aldiak Behaketa deskribatzailea Behaketa fokalizatua Behaketa hautatzezkoa PROIEKTU HASIERA PROIEKTU AMAIERA

Behaketa-aldien denbora-banaketa 100 Behaketa Hautatzezkoa Behaketa Fokalizatua Behaketa Partehartzailerako prestaketa Behaketan emandako denbora (ehunekotan) 50 Behaketa Deskribatzailea 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Behaketa aldien segida

Landa-oharretan jaso daitekeen informazioaren adibidea Data: Non egin zen behaketa? Nor zegoen bertan? Zer-nolakoa zen giroa? Zer-nolako elkarreragin sozialak eman ziren? Nolako jarduerak burutu ziren? Besletako informazio deskribatzailea:

Landa-oharrak Eszenatokian gaudenean Transkripzioaren metodologia Behaketa bukatu bezain laister hartu oharrak Eszenatokiaren diagrama marraztu Oharrak idatzi eta berridatzi Eszenatokian bertan hartu oharrak Transkripzioaren metodologia Identifikazio datuak Diagrama Margen zabalak Puntu eta beste lerrora Hitzez-hitz esandakoa Ezizenak erabili Oharrak gutxienez triplikatuak gorde Behatzailearen komentarioak sartu Ahalik eta espresio gehienak jaso nahiz eta ulertezinak izan

Landa-oharren adibidea IKASTETXEA: Xxxxxx E.P. LEKUA: 5.A ikasgela DATA: 2003-03-16 IRAKASLEA: Maribel BEHATZAILEA: Juan IKUSTALDIA: Lehenengoa IRAUPENA: 15:00 16:00 ALORRA: Giza Zientziak GAIA: Kataluniako geografia JARDUERA: Mapa marraztu eta margotu 15:05 Marmarra entzuten da ikasgelan... Irakasleak oihu egin du eta esan du: “... Ea... Mahaiak hartu eta jar zaitezte taldeka... Zu hemen ... Eta zuek, neskok, hemen elkarrekin... Horrela...” 15:10 Irakasleak taldeak nola osatu adierazi du. Haur kanpotar bat (Amed) bakarrik geratu da bere mahaian. Itxuraz behintzat, badirudi bai berak eta bai gainerako haurrek egoera hori ohikotzat jotzen dutela eta hala onartzen dutela. Catik haserre-itxura du eta bere mahaiko neskatilei begirada azkarrak zuzentzen dizkie. Agian gogoz kontra onartzen da irakasleak egindako banaketa. Ikasgela honako modu honetan geratu da itxuratuta:

Marrazkiaren adibidea A harbela B harbela 1. taldea Cati Mireia Sara Marta 3. taldea Rosa Vanesa Juan Lina Irak. mahaia Luci 2. taldea Nati Carla Vero Sole 5. taldea Elena Susi Zara Pili 4. taldea Pablo Karim Mourat Antoni Amed Liburutegia Atea Muralak Lur esfera Muralak Mapak Muralak Kulturanitzeko gelan hartutako landa-oharrak. Bertakoak ez diren etnietako haurrak azpimarratuta daude

Anekdotategia Aurrealdea Pertsona:__________________ Adina:____________ Eguna:____ Ordua:_____ Hilabetea:______ Gurasoak:____ Egoera edo testuingurua: Bestelako alderdi nabarmengarriak: Gertaeraren deskribapen objektiboa: Atzealdea Behatzailearen iruzkin eta interpretazio subjektiboak, balorazioa ...................................................................................................... ...................................................................................................... ...................................................................................................... ...................................................................................................... ......................................................................................................

Elkarrizketa Pertsonen arteko buruz-buruko hizketaldia. Bertan, elkarrizketatzaileak galderak egiten dizkio elkarrizketatuari ebaluazioaren helburuekin lotutako erantzunak jasotzeko asmoz. Motak: Elkarrizketa egituratuak Elkarrizketa erdi-egituratuak Elkarrizketa egituratugabeak

Elkarrizketaren planifikazioa Elkarrizketaren helburua Elkarrizketatu beharreko pertsonen laginketa Elkarrizketaren garapena Galderen edukin eta izaera Galderen antolaketa eta segida Elkarrizketatzaile eta elkarrizketatuaren arteko harremana Galderak egiteko modua Informazioa erregistratzea

Aurkezpena honako moduan egin daiteke Asmoaren eta helburuen azalpena Elkarrizketatutako pertsona zergatik eta nola aukeratu zenari buruzko deskribapena eta azalpena Ikerkuntza nork zuzenduko duenari buruzko azalpena Elkarrizketa anonimoa eta isilpekoa izango denari buruzko argitzapena

Elkarrizketaren egitura osatzen duten aldiak HASIERAKO ALDIA: Zalantza eta eztabaidarik sortzen ez duten galderak, gaur egungo portaera, jarduera eta esperientzietan arreta jartzen dutenak. Nagusiki deskribapena eskatuko duten galderak. TARTEKO ALDIA: Aurrez deskribatutako portaera eta ekintzen inguruko interpretazio, iritzi eta sentimenduak. Aldi honetan eta hurrengoan egiten dira galdera korapilatsuenak. Sortua dago iadanik “rapport” bat eta lortu da elkarrizketatuaren interesa sortzea. AZKEN ALDIA: Ezagutzak eta trebetasunak. Galdera hauek kontuzkoagoak dira eta nabarmen utz dezakete elkarrizketatua. Beharrezkoa da elkarrizketatzaile eta elkarrizketatuaren arteko konfidantzazko harremana izatea eta naturaltasunez aritzeko moduko giroa edukitzea.

Galdera motak (Brandt, 1972) (1) Konparaziozkoak Iragandako gertaeren oroitzapena Iragandako portaeren oroitzapena Erreakzio afektiboak Kausa-ondorioak “Zer nahiago duzu,ikastetxe publikoan ala pribatuan lan egitea?” “Zer gertatu zen ....nean?” “Zer egin zenuen ...ean?” “Egin al duzu lehenago horrelakorik?” “Kezkatzen zara, haserretzen zera ...nean?” “Zergatik ...?” “Zeintzuk izan ziren ... arrazoiak?”

Galdera motak (Brandt, 1972)(2) Gertaera, erreakzio eta bestelako informazio osagarriak Baldintzazkoak Ikerketakoak “Zerk egin zuen zure iritzia aldatzea?” “Zuzendariaren alde agertuko al zinateke?” “Utz al daiteke ikasleen esku ikasturteko edukien hautaketa?” “Zergatik erabaki zenuen curriculuma berrikustea?”

Galdeketak Gai bati buruzko galdera sorta egituratua Galdetegi bat, pertsonen ezaugarri, iritzi, jarrera eta pertzeptzioei buruzko informazioa jasotzeko asmoz, galdera multzo sistematiko eta ordenatua da. Gai bati buruzko galdera sorta egituratua Populazioa edo lagina Denbora gutxi eta subjektu asko direnean Erantzunen anonimatua bermatzen da Ez du erantzuten eraikitzen duenak

Galdeketaren eraikuntza (1) Subjektuen erantzunak beharrezkoa dugun informazioa jaso behar dute Hizkuntzak, galderaren ulermen unibokoa erraztu behar du: Hizkuntza garbia eta subjektuei egokitua Anbiguetaterik gabeko hitzen erabilera Galdera bakoitzean ideia bakar bat Zuzendu gabeko planteamendua eta ezezkorik erabili gabe Suposizio inplizitorik gabe Formato sinplea

Galdeketaren eraikuntza (2) Galdera bakoitzaren erantzun mota egokiena aukeratu Galdera itxiak Galdera irekiak Galdera mistoak Galdera bakoitzaren posizioa erabaki Galdeketaren aplikazioa Asko ikasi al duzu ikasgai honetan? BAI EZ Zein helburu lortu nahi dituzu eskolaz kanpoko jarduerekin? Nahiko bitarteko didaktiko izan al dituzu landutako gaiaren jarduerak aurrera eramateko? BAI EZ Zure erantzuna ezezkoa bada, adieraz ezazu zergatik?

Galdeketak. Sailkapena Item motaren arabera galdeketa itxiak, irekiak, mistoak, aukera anitzekoak eta abar bereizten dira. Erantzun eskalaren arabera epaiketa kategorikoak eta epaiketa jarraiak bilatzen dituzten galdeketak bereizten dira. Aplikatzeko moduaren arabera galdeketa pertsonalak, telefonoaren bitartez egindakoak, postaz egindakoak, ordenagaliluz egindakoak, eta abar bereizten dira. Behar den informazioaren arabera informazio orokorra eta informazio espezifikoa eskatzen duten galdeketak bereizten dira..

Proba objektiboaren plangintzaren urratsak 1 URRATSA: PROBAREN PLANTEAMENDUA Probaren helburuen identifikazioa. Edukien hautaketa eta mugaketa. Espezifikazio taularen eraikuntza. 2 URRATSA: PROBAREN ERAIKUNTZA Itemen idazketa. Itemen berrikusketa adituen bitartez. Probaren orijinalaren eraikuntza (Argibideak. Itemen banaketa. Erantzun-orria). Orijinalaren berrikusketa. Zuzentzeko arauak. Proba pilotoa. Behin-betiko edizioa. 3 URRATSA: APLIKAZIOA ETA EMAITZEN ANTOLAKETA Tresnaren aurkezpena. Probaren aplikazioa. Zuzenketa. Emaitzen taularen eraikuntza. 4 URRATSA: PROBAREN AZTERKETA ENPIRIKOA Analisi estatistikoak. Probaren fidagarritasuna eta baliotasuna. Itemen analisia. Baremoak. 5 URRATSA: AZTERKETAREN SINTESIA Emaitza esanguratsuenak. Sortutako probaren hobekuntza. Etorkizuneko aplikazioetarako iradokizunak.

Soziometria (1) Taldeen bilakaeraren eta bertan gizabanakoek betetzen duten posizioaren azterketa, gizabanako bakoitzaren barne egituraren arazoa kontutan hartu gabe. Soziometriak, taldeen barne egituraren informazioa eskaintzen du Subjektu bakoitzak jasotzen dituen onarpen eta bazterketei buruzko zenbakizko informazioa eskaintzen du Zergatik erabili: Frogatua dago gizabanakoaren bere talde barneko integrazioak eragina duela bere errendimenduan Taldeko giro onak ere eragina izango du Talde laneko kideak osatzeko

Soziometria (2) Soziogramaren bitartez: Ikasle batek bere taldean duen onarpena Taldearen kohesio maila Liderrik ba ote dagoen Taldean isolatuak geratzen diren ikasleak antzematea, hau da, ez dutenek jasotzen inongo hautaketarik Talde osoak baztertzen dituen subjektuak ba ote dauden

Test Soziometrikoa Ikastetxea:______________________________ Izen abizenak:___________________________ Zenbakia:______ Adina:_______ Ikasturtea:_____ Eguna:______ 1.-Gelako zeinen aldamenean gustatuko litzaizuke eserita egotea 2.-Jolasteko, txango batera joateko, zinera joateko... Gelako zeinekin joango zinakete? 3.-Gelako zeinen aldamenean ez litzaizuke eserita egotea edo zeinekin ez litzaizuke gustatuko jolastea?

Taula Soziometrikoa 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 

Soziograma 9 mutila 13 neska 14 14 4 10 1 1 3 11 2 6 8 5 12 12 7

Psikograma 13 5 3 7 12 2 8 14 6 1 10 11 4

Informazioaren kalitatea B C

Procedimientos para asegurar los criterios de calidad CREDIBILIDAD   Consiste en que las interpretaciones y los hechos ocurridos deben hacerse creíbles y aceptables. Observación persistente. Trabajo prolongado. Saturación. Triangulación: de tiempos, de espacio, de teorías, de investigadores o investigadoras, de métodos, múltiple. Recogida de material referencial. Comprobaciones con los y las participantes Juicio crítico de colegas. TRANSFERIBILIDAD Grado en el que se pueda dar algún tipo de transferencia entre contextos, dependiendo del grado de similitud entre ellos. Muestreo teórico. Descripción exhaustiva. Recogida de abundante información. DEPENDENCIA Estabilidad de los resultados y conocimiento de los factores que explicarían la variabilidad de los mismos en el caso de repetir el estudio. Identificación del status y el rol del o de la investigadora. Descripciones minuciosas de los y las informantes. Identificación y descripción de las técnicas de análisis y recogida de datos. Delimitación del contexto físico, social e interpersonal. Réplica paso a paso. Revisión por observadores externos. Métodos solapados. CONFIRMABILIDAD Garantía de que los datos, interpretaciones y conclusiones de una investigación no están sesgados por las opiniones, creencias o prejuicios del o de la investigadora. Descriptores de baja inferencia. Comprobaciones de los y las participantes. Recogida mecánica de datos. Triangulación. Explicar posicionamiento del o de la investigadora. Ejercicio de reflexión. Revisión por agentes externos.