Mi ciudad.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Teaching in the Target Language. Sample of Story Focus for Vocabulary Acquisition Isabel veía películas románticas. -¿Veía Isabel películas románticas?
Advertisements

Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Dónde vs. Adónde Dónde means WHERE. When dónde is used, it is usually in relation to where someone IS LOCATED RIGHT THEN. Ex: ¿Dónde estás tú? Yo estoy.
Stem-changing verbs.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Telling Time.
IR – TO GO SPANISH 1. IR – TO GO voyvamos vas vavan.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
¿Por qué estudias español? Why do you study Spanish? ¿Por qué? means "Why?
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Español 1 31 de marzo de 2017.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El león es el rey de la selva. …
¿Qué hiciste en las vacaciones? What did you do in the holidays?
¡Bienvenidos al español!
las de una afueras casa en en vivo Jakarta
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Target: Use IR to say how people get to school
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
¿Qué sabes tocar?.
Getting to know you more!
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
-ER & -IR Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: –AR, –ER, and –IR. -ER and –IR verbs are often.
Día número 24 Español 1—Acelerado
Descripción Formas y colores
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
¡Bienvenido a Cambridge!
-er & -ir Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: -ar, -er, and -ir. -er and -ir verbs are often.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
voy vas va van vamos vais
Formas y colores.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Repaso de Checkpoint 1.3.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
El agua.
-ER & -IR Verbs As we saw in the previous presentation, there are three conjugations of verbs in Spanish: –AR, –ER, and –IR. -ER and –IR verbs are often.
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Mi ciudad

Mi ciudad Introduction to the theme. Click to play audio for the text. You can return to this later, too when students are practising their own responses to the question ‘¿Dónde vives?’ (where do you live?) Pupils need to recognise ‘vivo en’ ‘ciudad’ ‘condado’ from the context. Vivo en = I live in ciudad = town / city condado = county

Hoy vamos a… decir dónde vivimos decir dónde está

una ciudad opportunity for them to practise the pronunciation.

un pueblo

¿Dónde vives? Vivo en…

¿Dónde está exactamente? http://www.staceyreid.com/news/wp-content/uploads/2011/08/Compass.png

Está en el …. Learners know the cardinal points, so this is just revision. The teacher can use the compass icon in the right corner to elicit the points from the class in Spanish. Then the teacher asks students to spot what is left: está, which they know means ‘it is’ relating to physical position or moods. And… There are two new phrases in here: cerca de = near to, lejos de = far from

¿Dónde vives? I live in _____, which is _____ in the _____ of England, near to _____. Students use this frame to translate orally in their own answer into Spanish. Collect responses orally from the class.

¿Dónde vives? Vivo en _____, que es _____ en el _____ de Inglaterra, cerca de _____. Give them 2 mins to write up an answer in their books. Then ask them to use the Look, Cover, Say, Check memory strategy to get to the point where they can say their whole answer in response to the question. This will take some extended practising time.

V… e… … ¿D_____ v____? Students practise, and at the end of the lesson, a few display their learning to the class.