Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Advertisements

V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
L’ANY LITÚRGIC..
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
L’ EUCARISTIA Monges de sant Benet de Montserrat.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
+++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v +++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v. 1), que s'abandona a la misericòrdia i al poder de Déu enmig.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
Resurrecció del Senyor
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu poble (vv. 1-4) i el seu invencible poder (vv. 15-16). La referència explícita a dues accions cultuals –la litúrgia d'entrada al santuari (vv. 19-20) i la processó de la comunitat cap a l'altar (v. 27)– destaca amb particular relleu el caràcter litúrgic del salm. En aquesta litúrgia d'acció de gràcies, la funció principal correspon al rei, que descriu l'acció salvadora de Déu en primera persona del singular (vv. 5-14, 17-18, 21), mostrant així la seva condició de representant i portaveu de tot el poble. La litúrgia cristiana va conferir a aquest salm un significat "pasqual" i l'utilitza per a cantar la victòria de Crist.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm va ser utilitzat per primera vegada l'any 444 abans de Crist, en la festa dels Tabernacles (Ne 8,13-18). Forma part del ritual actual d'aquesta festa. Segons M. Mannati, especialista en l'estudi dels salms, s'ha posat en evidència el diàleg entre els diversos actors de la celebració: els levites... el rei... la multitud... Podem imaginar el lirisme festiu, l'entusiasme comunicatiu, l'alegria rítmica, que irrompen en aquest cant a diverses veus. 2. AMB JESÚS Segons testimoni dels tres evangelistes sinòptics, Jesús es va aplicar explícitament aquest salm (Mt 21,42; Mc 12,10; Lc 20,17), per concloure la paràbola dels "vinyaters homicides": "la pedra que rebutjaven els constructors ara corona l’edifici". El dia dels Rams, els mateixos evangelistes assenyalen acuradament que la multitud va aclamar Jesús amb les paraules del salm: "Hosanna, beneït el qui ve en nom del Senyor!" 3. AMB EL NOSTRE TEMPS És evident que el salmista no va conèixer Jesús de Natzaret, la seva mort o la seva resurrecció; però esperava el Messies, el Rei, l'Ungit, el Christós. Recitant aquest salm amb Jesús, el dia de Pasqua, cantem la victòria de Déu sobre el mal. Alegrem-nos per aquest dia de festa! Jesús va cantar la seva pròpia resurrecció, aquella tarda!

Enaltiu el Senyor: Que n’és, de bo, Perdura eternament el seu amor. Que respongui la casa d’Israel: perdura eternament el seu amor. Que respongui la casa d’Aharon: Que responguin els qui veneren el Senyor:

Enmig del perill vaig clamar al Senyor, i em va escoltar, i me’n va treure. Tinc el Senyor a favor, res no em fa por, els homes, ¿què em poden fer? ell em defensa, veuré caure els enemics.

Més val emparar-se en el Senyor, que posar confiança en els homes. que fiar-se dels poderosos.

Quan totes les nacions m’envoltaven, invocant el Senyor les he vençudes. Quan m’envoltaven i estrenyien el setge, Quan m’envoltaven com un eixam, i s’arboraven com foc d’argelagues,

M’empenyien tan fort que anava a caure, però el Senyor m’ha sostingut. Del Senyor em ve la força i el triomf, és ell qui m’ha salvat.

Escolteu, crits de festa i de victòria al campament dels justos: «La dreta del Senyor fa proeses, la dreta del Senyor em glorifica, la dreta del Senyor fa proeses.»

No moriré, viuré encara, per contar les proeses del Senyor. Els càstigs del Senyor han estat severs, però no m’ha abandonat a la mort. Obriu-me les portes dels justos; entraré a donar gràcies al Senyor. Aquest és el portal del Senyor, els justos hi poden entrar.

Gràcies, perquè vós m’heu escoltat i heu vingut a salvar-me. La pedra que rebutjaven els constructors ara corona l’edifici. És el Senyor qui ho ha fet, i els nostres ulls se’n meravellen.

Avui és el dia en què ha obrat el Senyor: alegrem-nos i celebrem-lo. Ah, Senyor, doneu-nos la victòria! Ah, Senyor, feu que prosperem!

Beneït el qui ve en nom del Senyor. Us beneïm des de la casa del Senyor. El Senyor és Déu: Que ell ens il·lumini. Porteu els rams, ordeneu la processó, fins a les vores de l’altar.

Vós sou el meu Déu, us dono gràcies, us exalço, Déu meu! Enaltiu el Senyor: Que n’és, de bo, perdura eternament el seu amor.

ALEGRIA PASQUAL Veus de Diumenge de Pasqua, crits de victòria sobre la mort, confiança en el poder de Déu, alegria en el triomf comú i proclamació d'aquest dia com el més gran que ha fet el Senyor. Això és aquest salm curull de glòria i de goig. «Obriu-me les portes dels justos… Tinc el Senyor a favor meu, res no em fa por... No m’ha abandonat a la mort... La pedra que rebutjaven els constructors ara corona l’edifici... Avui és el dia en què ha obrat el Senyor: alegrem-nos i celebrem-lo.» Aquesta és la litúrgia de Pasqua al cor de l'any. Però, per al veritable cristià, cada diumenge és Pasqua i cada dia és diumenge. Per això cada dia és Pasqua, és «el dia que ha fet el Senyor, el dia en què ha obrat el Senyor». Cada dia és dia de victòria i lloança, d'alegria i acció de gràcies, dia d'assaig de la resurrecció final tot dominant el pecat, que és la mort, i obrint-se a l'alegria, que és l'eternitat. Crist ha ressuscitat!   «Avui és el dia en què ha obrat el Senyor.» Tant de bo que pogués dir jo això de cada dia de la meva vida! Sé que és veritat, perquè, si sóc viu, és perquè Déu està actuant en mi amb el seu infinit poder i la seva divina gràcia; però vull sentir-ho, palpar-ho, veure-ho en fe i experiència, reconèixer la mà de Déu en els esdeveniments del dia i sentir el seu alè a cada pas. «La dreta del Senyor em glorifica, la dreta del Senyor fa proeses. No moriré, viuré encara per contar les proeses del Senyor.»

Déu, Pare ple de bondat, que aquest dia de diumenge voleu que s'escoltin cants de victòria a les tendes dels justos, feu que l'Església, unida al triomf del vostre Fill, sigui per a tots els homes pedra angular i porta de triomf; perquè el món, fonamentat sobre aquesta pedra, tingui també part, amb el vostre poble, en la victòria de Crist sobre el dolor i la mort.