Preparación/ Review Hoy es viernes el 13 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 13, 2015 Due Now: Prepare for oral by reviewig with graphic organizer
Homework for Nov 16: Prepare for oral summative. 1 Homework for Nov 16: Prepare for oral summative. 1. Practice writing Textbook Pg 80 #9. IT IS EASY THIS WAY. FOLLOW THE EXAMPLE YOU WON”T GO WRONG 2. Describe 3 classes you take. Make a chart and fill it out with que information from textbook pg 93: information of 3 of your classes. Divide your chart in four columns and label them: hora, clase, comentarios, profesor. (schedule, class, description and teacher.) 3.Use the above information to write 3 short paragraphs describing each class with complete sentences. On same page make 3 drawings of the descriptions of your classes. See rubric I posted on google classroom and homework page. 4. Practice at home and present on Monday, Nov 16.
Agenda 8:3o Do now . 8:40 Go over objectives 8:45 Review descriptions of classes 8:50 Practice Vocab in Contexto tengo ( I have), necesito (I need), estudio (I study) enseña (he/she teaches), habla (he talks, she talks) 9:00 – 9-25 Review Questions Exercise 9 pg 80 With partners and with other classmates ¿Que clase te gusta mas? What class do you like better. (Answer it) ¿Cómo es la clase de inglés…? How is like the English class…? Es difíicil. ¿En qué hora tienes la clase de inglés? When is your Engish class? En la primera hora tengo la clase de inglés. ¿Tienes mucha tarea en la clase de inglés? Do you have a lot of homework for English? ¿Quién enseña la clase de inglés? Who teaches English? La Sra. Smith es la profesora. 9:30 - 9:45 Practice with teacher or present your own paragraphs if done for Monday 9:45 – 10:00 write paragraphs with graph. Show teacher
Objectives/Objetivos Students will be able to know: what are objectives? (whole class answer) Practice for oral presentation about class schedules, descriptions of class subjects and who teach classes by using graphic organizer and and page with drawings by practicing with classmate with 100% of accuracy 2.LEARN IN GROUPS ABOUT SINGLE SUBJECT PRONOUNS with activities such as pointing at each other to represent the single subject pronouns, by writing sentences in both languages, by making drqwings and by doing activity in groups KNOW ROLES OF GROUPS WITH ACTIVITY Take roles as follows: Predictor, Clarifier, Questioner, Summarizer
Class descriptions: write in English. aburrido/a__________ Class descriptions: write in English aburrido/a__________ difícil, ____________ fácil, ____________ divertido/a, ____________ favorito/a, ____________ interesante ____________ más…..que ____________
Vocabulario en contexto tengo (I have) Question: ¿Tienes la tarea? Do you have homework? tarea (homework) estudio (I study) necesito (I need) Question: ¿Necesitas una calculadora? Do you need a calculator? enseña (he teaches, or she teaches) habla (he speaks or she speaks) carpeta de argollas (three-ring binder)
Pg 80 Ex #9 Class Practice
¿Qué clase te gusta más? La clase de_______es más ________ que la clase de La clase de tecnología es mas difícil que la clase de arte. Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante
¿Cómo es la clase de……. How is the músic class ¿Cómo es la clase de……? How is the músic class? La clase de música es mi clase favorita. Class descriptions: aburrido/a, difícil, fácil,divertido/a, favorito/a, interesante, Hora La Clase de_______ description Teacher Primera hora La clase de Ciencias sociales interesante El Sr. Lopez es el profesor. Mr. Lopez is the teacher. La clase de arte En la séptima hora tengo…. La clase de música Es mi clase favorita. La Sra. Dayton eseña la clase. Mrs. Dayton teaches the class.
¿En qué hora tienes la clase de inglés. When do you have English ¿En qué hora tienes la clase de inglés? When do you have English? En la primera hora tengo la clase de inglés. Mi horario. My schedule Hora Clase Profesor La primera hora La clase de inglés La Sra. Moses es la profesora. segunda La clase de tecnologia El Sr. Lopez es el profesor tercera El Almuerzo cuarta La clase de ciencias sociales quinta La clase de arte sexta La clase de educacion fisica séptima español
¿Tienes mucha tarea en la clase de español ¿Tienes mucha tarea en la clase de español? Sí, tengo mucha tarea en la clase de español. ¿Tienes mucha tarea en la clase de inglés? No, no tengo mucha tarea en la clase de inglés
¿Quién enseña la clase de…? Who teaches (subjcect)…..?
Tecnología Arte
Ciencias sociales Antropología, la Arqueología, laSociología, las Ciencias políticas, la Economía, la Geografía, la Historia e Historiografía, el Derecho, la Psicología, la Criminología y la Psicología Social.
Ciencias Naturales Química, Astronomía, Geología,Física y Biología
Matemáticas
Educación Física
El Almuerzo
What are subject pronouns?
Subject Pronouns Singular Plural I 1st person You 2nd person He She It 3rd person
Single subject pronouns Yo
Single Subject Pronouns Group Learning Activity In groups of 4 students get together and follow directions: Take roles as follow Predictor, Clarifier, Questioner, Summarizer 1.In your own words describe in writing what subject pronouns are. 2.Point to oneself, and every one necessary to understand Single Subject Pronouns. 3.Make 1 phrase with each single subject pronoun: First in English , then in Spanish. 4.Make same phrase and replace it with a name: first in English then in Spanish . 5.Draw on a page the Single subject pronouns and explain to each other. 6.Make a simple skit explaining single subject Pronouns. You can label person.
Tú
¿Cómo está usted? (The boys are greeting the adult)
El
Nosotros
Exit ticket write on slate board and show teacher: 1 Exit ticket write on slate board and show teacher: 1. suject single subject pronouns 2. schedule of school. 3. Class descriptions