George Braque.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Picasso y el cubismo Picasso es el inventor de este estilo de pintar
Advertisements

PAISAJE EN L’ESTAQUE Georges BRAQUE.
Pablo Ruiz Picasso.
Las Vanguardias Cubismo.
Trabajo de informática Laura cuervo 902 jm
HENRY MATISSE Lidera el Mov. Fauvista Deixeble de Moureau (Simbolista) La seva influència transita per tot el s.XX. CARACTERÍSTIQUES: -Colors.
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
El cubismo Denys Orlov.
CUBISMO
Cubismo El cubismo fue un movimiento artístico desarrollado entre 1907 y 1914, nacido en Francia y encabezado por Pablo Picasso, Georges Braque y Juan.
La creación artística en la época de la segunda revolución industrial
Academia Literaria de Loyola
Cubismo.
Juan gris Jose Fuentes.
5° básico ARTES VISUALES Prof. María Cecilia Villagrán
Cubismo.
El cubismo fue un movimiento artístico desarrollado entre 1907 y 1914, nacido en Francia y encabezado por Pablo Picasso, Georges Braque y Juan Gris. Es.
CUBISMO. ◦ Movimiento artístico desarrollado entre 1907 y ◦ Encabezado por: Pablo Picasso, Jean Metzinger, Alber Gleizes, Robert Delaunay y Juan.
Expresar y crear trabajos de arte a partir de la observación del: entorno natural: figura humana y paisajes chilenos entorno cultural: personas y patrimonio.
Cubismo Por: Laura Cueva.
José Manuel García García
Arte Moderno y Contemporáneo
Pablo Ruiz Picasso.
¡PELIGRO! Picasso, Dalí, y Miró español 3.
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
PICASSO Pablo Ruiz Picasso.
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
 Características generales.  Creador del cubismo.  Rasgos representativos del movimiento.  Creaciones pictóricas y/o escultóricas.  Características.
Jugadors de cartes Paul Cezanne.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Éduard Manet.
El Guernica Pablo Picasso.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Composició IV Wasily Kandinsky
Arquitectura racionalista espanyola
PAU PICASSO.
Composició IV Kandinsky.
BAUHAUS, una escola d’art
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Tableau II Piet Mondrian
Un santuari d’art a Olost de Lluçanés (Barcelona)
La ratlla verda Henry Matisse.
CLAUDE MONET.
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
PABLO RUIZ PICASSO.
Tableau II Piet Mondrian
PRIMERS FREDS Miquel Blay.
Impressionisme i postimpressionisme
Claude Monet.
5 ARTISTES DEL MAIL ART.
Projecte interdisciplinari:
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
Autors Obres Característiques
DALI ESPAI FEM CULTURA.
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
DONA II DE KOONING.
Dibuix Tècnic Sistemes de representació.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
La representació dels objectes
Vincent Van Gogh.
Transcripción de la presentación:

George Braque

Catalogació Anàlisi formal Interpretació ÍNDEX Cubisme Braque Enllaços

Catalogació Obra: Cases de l’Estaque Autor: George Braque Índex Obra: Cases de l’Estaque Autor: George Braque Cronologia:1908 Tècnica i suport: Oli sobre tela Dimensions: 73 x 59,5 cm Localització: Kuntsmuseum, Berna

Composició Espai Anàlisi formal Figures Llum Color

Anàlisi formal Composició 5 Predomini de la línia recta que al tancar-se forma plans. Aquest plans creen formes cúbiques. 5

Anàlisi formal Espai La superposició de plans és el que dona certa profunditat. No dibuixa línia d’horitzó. Cada element té el seu propi espai i punt de vista. S’elimina el punt de mira únic. Diferents punts de fuga. 7

Anàlisi formal Cada forma està il·luminada individualment. La llum accentua el volum a les formes.

Anàlisi formal Geometrització de les formes. Figures Geometrització de les formes. Contorns marcats per una línia fosca. Simplificació, pinta les cases sense finestres, ni portes.

Anàlisi formal Contrast de colors càlids i freds. Predomini dels tons verdosos i terrosos. Aplicació del color en bandes paral·leles.

Relacions amb altres obres Tema Context històric Interpretació Significació Relacions amb altres obres

Interpretació Tema Es tracta d’un paisatge, l’Estaque petita població del sud de França al costat de Marsella. Aquesta població ja l’havia pintat Cezanne anys enrera.

Interpretació Significació La sèrie de paisatges sobre l’Estaque juntament amb les Senyoretes d’Avignon de Picasso són els primers quadres cubistes. Aquests quadres es consideren precursors del cubisme analític i alguns autors el denominen cubisme cezannià (1907-09).

Interpretació Context històric L’estil de Braque està marcat per dos fets principals: En 1907 se celebra a Paris una exposició antològica de Cezanne. Aquest mateix any el galerista Henry Kahnweiler li presenta Picasso que estava pintant Les senyoretes d’Avignon. L’estiu de 1908 el passa a l’Estaque on pintarà una sèrie de paisatges que presentarà al Saló de Tardor, Matisse membre del jurat utilitza el terme “Cubs” per referir-se a les figures. La moderna escuela de pintura lleva el nombre de cubismo. Le fue dado despectivamente en el otoño de 1908 por Henri Matisse, que acababa de ver un cuadro con casas, cuya apariencia cúbica le habría impresionado fuertemente. Esta nueva estética se fue elaborando primeramente en el espíritu de Andre Deram, pero las obras mas importantes y mas audaces que produjo fueron las de un gran artista al que también hay que considerar como un fundador: Pablo Picasso. Sus invenciones, apoyadas por el buen sentido de Georges Braque, que expuso en 1908, un cuadro cubista en el Salón de los Independientes, se hallaron formuladas en los estudios de Jean Metzinger, que expuso el primer retrato cubista (el mio) en el Salón de los Independientes de 1910, y que, además hizo admitir ese mismo año obras cubistas por el Jurado del Salón de Otoño. También en 1910, aparecieron en los Independientes cuadros de Robert Delaunay, de Marie Laurencin y de Le Fauconnier, que correspondían a la misma escuela. La primera exposición colectiva del cubismo, cuyos seguidores eran cada vez mas numerosos, tuvo lugar en 1911, en los Independientes, donde la Sala 41, reservada a los cubistas provoco una profunda impresión. APOLLINAIRE,G.: “Les peintres cubistes”, 1913. Text extret de. http://www.ideasapiens.com/textos/Arte/manifiesto%20cubista.htm

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Aquesta obra està relacionada amb: Obres de Cezanne sobre l’Estaque Obres de Braque sobre l’Estaque Obres de Picasso sobre Horta de Sant Joan

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Cezanne: Badia d l’Estaque vista des del golf de Marsella, 1885

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Braque: Viaducte de l’Estaque, 1908 Braque: Paisatge de l’Estaque, 1908

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Picasso: Fabrica d’ Horta, 1909 Picasso: Horta de Sant Joan, 1909

Biografia Georges Braque 1882-1963 Obres

Georges Braque 1882-1963 Biografia Va estudiar a l’Escola de Belles Arts francesa. En 1905 se sent atret pels fauvistes que exposen en el Saló de Tardor. L’exposició retrospectiva de l’obra de Cezanne en el Saló de Tardor (1907) i el contacte amb Pablo Picasso canviaran el seu estil. Els dos treballaran junts fins 1914, quan Braque s’allista a l’exercit. És el primer en utilitzar la tècnica del collage que després experimentarà amb Picasso.

Paisatge de l’Estaque, 1906 Aqüeducte, 1908 Cases de l’Estaque, 1908 Georges Braque 1882-1963 Obres Paisatge de l’Estaque, 1906 Aqüeducte, 1908 Cases de l’Estaque, 1908 Taula pedestal, 1911 El portuguès, 1911 Violi i pipa, 1913

Cubisme Antecedents Concepte Context històric Característiques Etapes Autors

Cubisme Antecedents Influència de Cezanne: L’art africà: Formes geomètriques Diferents punts de vista Diferents plans de color L’art africà: Formes esquemàtiques de les màscares

Cubisme Antecedents Jugadors de cartes Montanya de Saint Victoire Taronges i Pomes

Cubisme Independència i autonomia de plànols. Perspectiva múltiple. Característiques Independència i autonomia de plànols. Perspectiva múltiple. Desaparició de gradacions d’ombra i llum. El color no aporta informació. Geometrització de les formes. El pintor reflexa no la realitat sinó la idea que té de la realitat.

Cubisme Concepte El terme cubisme deriva de la qualificació de “cubs” realitzada per Matisse i Vauxcelles de l’obra exposada per Braque a la galeria de Kahnweiler i al Saló de Tardor de 1908. Louis Vauxcelles utilitza el mot “cubs” per referir-se a l’obra que Braque exposava a la galeria de Kahnweiler 1908: «Menysprea la forma, redueix tot, llocs i figures i cases a esquemes geomètrics a cubs».

Cubisme Context històric En 1907 se celebra una exposició retrospectiva en el saló de Tardor de l’obra de Cezanne. En 1908 Braque exposa a la galeria Kahnweiler i en 1910 al Saló de Tardor. En 1911 se celebra la primera exposició col·lectiva al Saló dels Independents.

Cubisme Cubisme cezannià (1907-09). Cubisme analític (1910-12). Etapes Cubisme cezannià (1907-09). Cubisme analític (1910-12). Cubisme sintétic (1913-14).

Cubisme Albert Gleizes (Francès, 1881-1953) Autors Albert Gleizes (Francès, 1881-1953) Fernand Léger (Francès, 1881-1955) Robert Delaunay (Francès, 1885-1941) Juan Gris (Espanyol, 1887-1927) Jean Metzinger (Francès, 1883-1956)

Cubisme Etapes i obres Cubisme analític (1910-1912): Desapareix la perspectiva. Diferents punts de vista. Les formes es descomponen. Figures geomètriques planes. Formes fragmentades. El fons i la figura s’unifiquen. Colors terrosos, grisos... Llum relacionada a cada pla. Natures mortes i retrats. Braque: Taula pedestal, 1911

Cubisme Etapes i obres Cubisme sintètic: S’introdueix el collage. Muntatge a partir de plans de colors o diferents materials. El contorn del quadre pot tenir diverses formes. Major contrast entre els colors. Recomposició dels objectes. Braque: Natura morta amb violí, 1914

Georges Braque 1882-1963 Obres Paisatge de l’Estaque, 1906

Georges Braque 1882-1963 Obres El portuguès

Georges Braque 1882-1963 Obres Violí Violi i pipa, 1913

Cubisme Pablo Picasso Les senyoretes d’Avignon, 1907, MOMA

Enllaços http://cv.uoc.edu/~04_999_01_u07/percepcions/perc106.html http://cv.uoc.edu/~04_999_01_u07/percepcions/perc106a.html http://www.artchive.com/artchive/B/braque.html http://virtuell.kunstmuseumbasel.ch/WebObjects/KMBSiteVirtuell.woa/Contents/WebServerResources/static/index.html http://www.edu365.com/batxillerat/art/cubisme/index.htm http://www.xtec.es/~fmolina6/38braque.htm http://web-p.cnice.mecd.es/eos/MaterialesEducativos/bachillerato/arte/arte/x-contem/cont-enl.htm http://www.spanisharts.com/history/del_impres_s.XX/arte_sXX/vanguardias1/cubismo.html http://www.uca.edu.sv/deptos/letras/sitio_pers/rbeltran/document/mat_ha/material1.pdf http://www.fundacion.telefonica.com/arte_tecno/colecciones/colecc_cubismo/pdf/Marchan.pdf