El tema central d'aquest himne es torna a trobar en un grup de salms cultuals, denominats habitualment "Himnes a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46;

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
Un bocí de pastís...?.
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
I tu qui dius que sóc?.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
El tema central de este himno se vuelve a encontrar en un grupo de salmos cultuales, denominados habitualmente “Himnos a la realeza del Señor” (Sal.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
Transcripción de la presentación:

El tema central d'aquest himne es torna a trobar en un grup de salms cultuals, denominats habitualment "Himnes a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 95; 98). + Tots aquests poemes proclamen el Senyor com a Rei universal, destacant els diversos motius que fonamenten la seva reialesa. + En aquest cas, la sobirania del Senyor apareix fundada en l'acte de la creació i consolidació del món, que els vv. 3-4 descriuen —amb evidents reminiscències mitològiques— com una victòria divina sobre les forces del caos. + L’últim verset al·ludeix a la revelació concedida a Israel, perquè l'obra creadora de Déu és inseparable de les seves manifestacions salvífiques en la història.

1. AMB ISRAEL "Salm del Regne de Déu": El cosmos, del qual és rei, l'aclama a la seva manera: la terra, el mar... Ell és el Rei de la història, perquè va fer triomfar al seu poble (pas del Mar Roig, Déu domina les ones). Serà el Rei escatològic, mitjançant la seva victòria definitiva sobre totes les forces del mal "al llarg de tots els temps"... Totes les imatges són tretes del ritual d'entronització dels reis.)... Però, a diferència dels reis, Déu no rep la reialesa, ell ho és eternament, "des de sempre", "des del principi". 2. AMB JESÚS L'Església ens proposa aquest salm en la festa de "Crist Rei". L'evangeli relata com Jesús va ser interrogat per Pilat: "Tu ets el rei dels jueus?... Ell contestà: El meu Regne no és d'aquest món… Pilat insistí: Per tant, tu ets rei? Jesús respongué: Tu mateix ho dius: sóc rei. Jo per això he nascut i per això he vingut al món: per donar testimoni de la veritat. Tot aquell qui és de la veritat escolta la meva veu" (Jn 18,33-37). Molts textos de l'Antic Testament van anunciar el Messies com un "Rei", especialment el Llibre de Daniel (7,13-14), que es llegeix igualment en la missa de Crist Rei. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS L'autor del salm 92 es meravella amb les belleses de la creació, que considerava com una mena de "mantell amb el qual Déu es revestia". La imatge és admirable. Ens suggereix, per una banda, que Déu creador ha de ser encara més bell que les meravelles que ha fet... I, per una altra, que la creació, paradoxalment, ens mostra i ens amaga alhora el Creador. Exercitem l'"oració" davant el bonic espectacle de la naturalesa, pensant en Aquell que n’és l’autor.

El Senyor és rei, va vestit de majestat. El Senyor va vestit i cenyit de poder. Manté ferm tot el món, incommovible.

El vostre soli es manté des del principi, vós sou des de sempre.

Les fonts de l’oceà, Senyor, fan sentir el seu bramul, fan sentir el so de l’aigua.

Més que el bramul dels oceans, més potent que les onades del mar, és potent a les altures el Senyor.

El vostre pacte és irrevocable; la santedat, Senyor, escau a casa vostra al llarg de tots els temps.

EL SENYOR DE LES AIGÜES Contemplo amb temor reverent l'espectacle etern de les ones enfurismades d'una mar en rebel·lia, que s'abaten sense treva sobre les roques altives del penya-segat immòbil. El fragor creixent, la marea impetuosa, el xoc frontal, la fúria blanca, la fermesa estatuària, l'escuma rabiosa, l'arc de sant Martí sobtat, l'omnipotència frustrada, i les aigües que reculen per tornar a la càrrega una vegada i una altra. Mai no em canso de contemplar el poder del mar, l'abisme original on es va formar la vida, la profunditat secreta, el bategar incansable, la fosca transparència, l'extensió sense fi. Imatge i mirall del Senyor que el va fer. «Més que el bramul dels oceans, més potent que les onades del mar, és potent a les altures el Senyor.» Adoro el vostre poder, Senyor, i m'inclino humilment davant la vostra majestat. Em complau veure llampegades de la vostra omnipotència, en veure-us com a Amo absolut de la terra i del mar, perquè jo lluito al vostre bàndol, i les postres victòries són meves. Augmenta la meva confiança, el meu valor i la meva alegria. El meu Rei és Rei de reis i Senyor de senyors. La meva vida és més fàcil, perquè vós sou Rei. El meu futur està assegurat, perquè regneu sobre tots els temps. La meva salvació està aconseguida, perquè vós, Déu omnipotent, sou el meu redemptor. El vostre poder és la garantia de la meva fe. M'agrada contemplar el mar, perquè em parla de la vostra majestat, Senyor. «El Senyor és rei, va vestit de majestat.»

Déu etern, vós sou més potent que l'onatge del mar, i la santedat és l'ornament de casa vostra: que les nostres lloances arribin fins a vós; acolliu-les, ja que interpreten el cant de totes la criatures. Per Crist, Senyor nostre.