Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Advertisements

Sieñorita Mangiafreno
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Lección Preliminar.
Frases para la clase Español 1. In the classroom… Abran los libros. (Open your books.) Cierren los libros. (Close your books.) Escriban. (Write.) Escuchen.
Classroom Expressions
Vocabulario The first days……. 1 levántate siéntate salta para stand up sit down Jump stop.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
MORE CONVERSATION TOOLS
Preparación/ Review Hoy es jueves, el 22 de enero de 2015 Today is Thursday, January 22, 2015  Write the Spanish speaking country from “Islas Caribe”
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Los mandatos en por la clase Commands and phrases for the classroom.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
+ VAMONOS ***ask a neighbor if you need any help Grab a PASAPORTE and fill out with: NOMBRE (name… first and last) PERIOD Fecha (date… write out completely)
Frases utiles, el alfabeto, el tiempo y el salon de clase
¿Cómo te llamas? viernes, el 16 de enero. When you meet someone in Spanish, there are two ways to ask someone what there name is: ¿Cómo te llamas?  for.
CALENTAMIENTO  In the piece of paper provided write:  1. your name  2. the four steps of the fire drill (hint: they are in the notes you took yesterday.
Expresiones útiles para la clase de español
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
Expresiones para la clase de español
Classroom Objects Los Objetos de la Clase ¿Qu é es esto? What’s this?
Apaga tu celular.. Turn off your cell phone. Habla / Hablen.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Mandatos de la clase (Class commands). Mandatos de la clase Abran los libros (en la página)… Open your books (to page)… Abran los libros (en la página)…
Español 1 – U1: Mucho gusto Los mandatos de la clase
Preparación/ Review Hoy es martes, el 20 de enero de 2015 Today is Tuesday, January 20, 2015  Write the Spanish speaking country from Sur America that.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
MIÉRCOLES EL 26 DE AGOSTO.  Spell using the Spanish alphabet  Learn useful classroom commands & expressions  Describe people using the verb “ser” 
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Capítulo 5-Acción Chapter 5-Action bailar To dance.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Senora Atkinson Spanish 1 Week 5: Day 1 Roll Call: Answer with: “Hola”, “¿Qué pasa?” or “¿Qué tal?”. Review (Repaso): Complete the worksheet on your desk!
Frases Útiles Useful Phrases
Los mandatos (commands) de la clase
CapÍtulo 1, LecciÓn A 12 de agosto.
Lección Preliminar Vocabulario
How old is your friend? Example: Tengo: I have Tienes: he/she has
Question Formation Español Uno.
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
Mandatos de la clase © Eileen Gonzalez, 2014.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
GREETINGS, SALUTATIONS, LETTERS, AND NUMBERS
Classroom Commands Señora Atkinson.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Spanish I Lección Preliminar
Preguntas y respuestas
Español 1 7 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Escribe the correct translation of each phrase
Hoy es lunes 18 septiembre 2017
Hoy es miercoles, el diez de agosto
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Write in Spanish (See pag 96)
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Bell Work Agosto/ Septiembre.
Español 1 – U1: Mucho gusto Los mandatos de la clase
Unidad 1 Para Empezar.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Tópicos del examen: Alfabeto – Listen as Señora spells 3 words using the Spanish alphabet Preguntas- questions we’ve used thus far Antes and después-
Transcripción de la presentación:

Vocabulario 1.3 ¿De dónde eres? – Where are you from? Soy de _____-I am from ________. Estados Unidos –United States ¿De dónde es (name)? – Where is _______ from? (Name) es de _______ (place). (Name) is from ________(place). Juan es de Mexico. Juan is from Mexico.

Actividades 1.3

Actividad 1 Write the names of the people from Spanish speaking countries.

Actividad 3

Actividad 4

Actividad 5 Ask 5 people “De donde eres?” Responde con “Soy de…” Escribe la respuesta (write the answer): Maria es de Ogden. 1. 2. 3. 4. 5.

Actividad 2 ¿Quién es de…? When you find the classmate from each country, write her/his name down in a complete sentence. Ejemplo: Ana es de Colombia. Colombia España (Spain) Guatemala Argentina Cuba

Write the 4 letters that are unique to Spanish. Actividad 3 Write the 4 letters that are unique to Spanish. Write some words that you know that have those letters. Ejemplo: señora

Actividad 4 ere (r) Rat, run, read ele say taw emay day Make a list of 3 English words starting with the letter that sounds like this: ere (r) Rat, run, read ele say taw emay day

Actividad 5 Write the letters of the following sounds. emay-ay-equis-ee-say-oh ay-esay-say-oooo-chay-aw esay-ay-enyay-oh-ere. say-aw-errrre-o bay(largo)-aw-enay-day-ay-ere-aw

Actividad 6 Spell your favorite movie using the sounds for the letters of the Spanish alphabet. For example: Twilight= tay-doblay oo-ee-elay-eee-hay- aw chay - tay Spell the movie name in Spanish to a classmate and have them write it on their paper. (They would write TWILIGHT) Repeat with your favorite band or singer.

Actividad 7 Pregunta (ask) 5 personas “¿Cuál es tu color favorito?” Escribe las respuestas. Responde: “Mi color favorito es…” 1. 2. 3. 4. 5.

Edad – Age (Add this to vocabulary) ¿Cuántos años tienes? - How old are you? Tengo…#...años. I am # years old. _(nombre)_ tiene # años.-Name is # years old.

Actividad 8 Pregunta 5 personas ¿Cuántos años tienes? (Tengo # años.) Escribe la respuesta: Paco tiene 13 años. 1. 2. 3. 4. 5.

Mandatos #1 – Commands (Add this to vocabulary) levántate – stand up siéntate –sit down levanta el lápiz – raise your pencil baja la mano – lower your hand escucha - listen escribe - write lee-read saca una hoja de papel –take out a piece of paper cierra la boca – close your mouth abre el libro – open the book

Mandatos #2 (Add this to vocabulary) salta-jump da vuelta – turn around toca la cabeza –touch your head señala la puerta/ventana – point to the door/window Mira la tabla blanca– look at the white board pon el bolígrafo en el pupitre- put the pen on the desk **dibuja con el marcador-draw with a marker Repite – repeat

Actividad 9 Responde a las preguntas en una oración completa. ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha? ¿Cuál es tu número de teléfono? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿De dónde eres? ¿Cuántos años tienes? ¿Cuál es tu color favorito?

Actividad 9 Responde a las preguntas en una oración completa. ¿Cómo te llamas? Me llamo… ¿Cómo estás? Estoy … ¿Qué día es hoy? Hoy es martes. ¿Cuál es la fecha? Hoy es el 7 de octubre. ¿Cuál es tu número de teléfono? Mi número es… (ocho cero uno) … ¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el # de month. ¿De dónde eres? Soy de… ¿Cuántos años tienes? Tengo # años. ¿Cuál es tu color favorito? Mi color favorito es…