Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder… presentar un amigo al grupo.
un repaso How do you introduce yourself to a group? What would you need to change if you wanted to introduce someone else (instead of yourself)?
Write these down at the top of pp 23 in your packet PRESENTANDO UN AMIGO AL GRUPO Write these down at the top of pp 23 in your packet Me llamo _____. Tengo _____ años. Soy de _____. Me gusta _____. No me gusta _____. Se llama _____. (_____) tiene_____ años. (_____) es de _____. Le gusta _____. No le gusta _____.
PRESENTANDO UN AMIGO AL GRUPO Use the information from your “encuesta estudiantil” to introduce one of your partners. Nombre: ____________________________________ Edad: _______________________________________ Origen: ______________________________________ Gustos: _____________________________________ Disgustos: ___________________________________
PRESENTANDO UN AMIGO AL GRUPO Can you “introduce” this person to the group and give Nombre: ____________________________________ Edad: _______________________________________ Origen: ______________________________________ Gustos: _____________________________________ Disgustos: ___________________________________
PRESENTANDO UN AMIGO AL GRUPO Se llama Sra. Moreno. (Ella/ Sra. Moreno) Tiene 45 años. (Ella/ Sra. Moreno) es de Cincinnati, Ohio. Le gusta el español. No le gusta el inglés.
PRESENTANDO UN AMIGO AL GRUPO TAREA: Pre-writing activity. Choose 2 friends and 2 family members. Interview them (in English) about name, age, origin, likes and dislikes. Write down their answers IN ENGLISH! See the example below. ____________________________________ Kristen (sister) 48 San Pedro CA Working with plants Cleaning the shower
PRACTICAMOS CON… TU FAMILIA Talk about someone in your family… mi mamá, mi papá, mi hermano/a, mi abuelo/a Be sure to mention… Nombre, edad, origen, gustos Mi papá se llama __________. Tiene __________ años. Es de __________. ¿Le gusta __________. No le gusta __________.
PRACTICAMOS CON… TU MEJOR AMIGO Mi mejor amigo se llama _______. Tiene __________ años. Es de __________. ¿Le gusta __________. No le gusta __________. VOCABULARIO ÚTIL: él (he)/ ella (she)
PRACTICAMOS CON… los animales de peluche tortuga 20 (veinte) el océano nadar correr murciélago 10 una cueva volar/ comer insectos la luz
PRACTICAMOS los animals de peluche Can you introduce your table host to the group? You need to create: Name Age Origin Like Dislike Coquí 6 (seis) meses Puerto Rico cantar la deforestación
VAMOS A VER… Ahora ¿Puedes presentarte al grupo? presentar tu animal favorito al grupo? VAMOS A VER…
A TI TE TOCA (it’s your turn A TI TE TOCA (it’s your turn!) COMPOSICIÓN ESCRITA: Your mission is to write 2 paragraphs, one introducing yourself and the second introducing your favorite animal. This could be a pet or just any type of animal you really like. You will need to bring in a picture of the animal as well as pictures of likes and dislikes so that all readers can learn new vocabulary. Be sure to include name, age, origin, like(s), dislike(s)