Tema 7. L’art del segle XIX (1)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PINTURA del s XIX.
Advertisements

LA ARQUITECTURA DEL s XIX
Arquitectura S. XIX : Torre Eiffel
LA PINTURA DESPUÉS DE GOYA: ENTRE EL NEOCLASICISMO Y EL ROMANTICISMO.
REALISMO Genoveva Abán Relaño Nuria Alcalá González Rocío Crespo Matas
El arte del siglo XIX Antecedentes del s. XVIII El romanticismo
PINTURA XIX: Realismo al Postimpresionismo
IMPRESIONISMO Monet y su Obra Laura Urrios Lara Orts.
Impresionismo - postimpresionismo
ARQUITECTURA SEGLE XIX  CARACTERÍSTIQUES: -Urbana -Marcada per la Rev. Industrial: necessitat de construir nous tipus d’edificis, habitatges, fàbriques,
ARTE ROCOCÓ - 4ºD - E.S.O. ARTE NEOCLASICO 15/01/09 ARTE NEOCLÁSICO.
PINTURA ROMÁNTICA Y REALISTA.
TEMA 4: EL ARTE DEL SIGLO XIX
Hecho por: JAVIER FERRER ALBERTO GOMIS Índice: Bibliografía Características Principales pintores..5 Pissarro
la pintura contemporánea
TEMA 7 EL ARTE DEL SIGLO XIX.
Plástica del XIX: neoclasicismo
ART NOUVEAU MODERNISMO.
Iván Antón Sierra 4º E.S.O. A
ROMANTICISMO. SIGLO XIX..
Imágenes 2º parcial.
Pintura azul.
ARTE IMPRESIONISTA  .
Geografía Historia La cultura entre 1870 y 1914: LA “BELLE ÉPOQUE”
El arte del siglo XIX. Rápida transición de estilos.
ARTE DEL SIGLO XIX Trabajo realizado por: CARLOS RUBIO ORTIZ
Las artes plásticas: del Romanticismo al Impresionismo
Mengs. Parnaso. Gérard.
Història del Món Contemporani Realismo, Naturalismo, Impresionismo, Expresionismo Història del Món Contemporani Música: Cuadros para una exposición de.
Arte siglo XIX Beatriz Montañés Zamora Ciencias Sociales 4ºA IES Arquitecto Pedro Gumiel todoarteymuchomas.blogspot.com.
ANÁLISIS DE UNA OBRA PICTÓRICA Doménikos Theotokópoulos (EL GRECO) Julian Romero de las Azanas y San Julian , óleo sobre lienzo, (207x127 cm.)
MILLET: El Angelus..
Evolución de la pintura en
ROMANTICISMO.
Plástica del XIX: neoclasicismo
HISTORIA DEL ARTE Pintura del siglo XIX.
Trabajo opcional.
ARTE DEL S. XIX.
BLOQUE 9. TEMA 10 EL ARTE DEL SIGLO XIX
El arte del siglo XIX Tema 7.
LA VICARIA Marià Fortuny Pintura segles XVIII i XIX.
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
UN ANHEL DE PROGRÉS I DE CANVI
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme II
PINTURA ROMANTICISTA Y REALISTA Luz De Solzireé Baca R.
L’IMPRESSIONISME.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
SOL IXENT. IMPRESSIÓ Claude Monet Pintura segles XVIII i XIX.
Rococó Arte ornamental especialmente dedicada aos interiores, apenas perceptible nos exteriores Forma irregulares e simétricas Acumulación de elementos.
EL REALISME.
Sol ixent. Impressió Claude Monet.
CLAUDE MONET.
L’ART A L’EDAT MODERNA.
Antoni Gaudi – Sus obras desde 1878 a
CASA TASSEL Víctor Horta
Impressionisme i postimpressionisme
Claude Monet.
Realisme EEl Realisme pictòric sorgeix a mitjans segle XIX. (Revolució burgesa de 1848) TEMES SOCIALS La gent humil, la seva feina, la vida a l’aire lliure.
Cuáles son los hechos que se producen en el Siglo XVIII y que afectan al Siglo XIX, en las artes, los descubrimientos, las invenciones, cambios tecnológicos.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Barcelona Torres Venecianas.
Tema 4. la importancia de goya. Romanticismo y modernismo
Barcelona Torres Venecianas.
Sin orden, sin estilos, solo azules
EL GÒTIC Andrea Soria Catalán..
ART MODERN.
Transcripción de la presentación:

Tema 7. L’art del segle XIX (1) L’art del s. XIX Antecedents (s. XVIII) és integrat per Romanticisme Goya: un geni perviu sorgeixen s’aplica a aporta Barroc Rococó Neoclàssic pintura escultura nous principis: exalta l’individualisme defensa els sentiments rebutja normes clàssiques atret per l’EMitjana caracteritzada per arq: decoració profusa (Churriguera, P. Ribera) esc: dolçor (Salzillo ) expressió: moviment color i llum: colors brillants, pinzellades soltes, molta llum temes: paisatges violents, natura expressió: moviment i sentiment materials més aspres temes patriòtics decoratiu i sobrecarregat (parts de Versalles) tornada al classicisme i el racionalisme cerca la bellesa per la puresa de línies i no per l’ornamentació arq: Panteó de París, Arc de l’Étoile, British Museum, Porta de Brandenburg, Puerta Alcalá, Museo Prado esc: Canova, Campeny pint: David, Mengs, Maella, Bayeu destaca Géricault, Delacroix Friedrich Turner Rosales (història), Alenza (costums), Pérez Villaamil (paisatges), Madrazo (entre romant. i academicisme), Fortuny (entre romant. i realisme) - Rude (La Marsellesa)

Tema 7. L’art del segle XIX (2) Realisme és integrat per Modernisme sorgeix per pretén Impressionisme fracàs 1848 avenç industrialització avenç ciència conèixer la realitat concreta deixant de banda l’idealisme dels romàntics caracteritzat per caracteritzat per pinta paisatges i escenes a l’aire lliure intenta plasmar la impressió segons llum, color i atmosfera del moment taques de color amb paletades soltes i ràpides perd importància la reproducció realista s’inspira a la natura (formes corbes, decoració exuberant) vol fusionar art i vida quotidiana desenvolupat a Brusel·les, Viena i Barcelona s’aplica a pintura escultura caracteritzada per temes: vida quotidiana, problemes socials, desencís revolucionari detallistes en rostres temes: preocupació per qüestions socials destaquen destaca destaca Manet, Monet, Pissarro, Sisley, Renoir, Degas postimpressionistes: Toulouse-Lautrec, Van Gogh, Cézanne Regoyos, Zuloaga, Sorolla, Rusiñol, Casas Gaudí: construcció per a famílies burgeses (Güell, Milà, Batlló) obres religioses: Sagrada Família Palau Episcopal (Astorga), El Capricho (Comillas) Millet (feina dels pagesos), Courbet (molt realista), Daumier (gran contingut social) Sorolla, Zuloaga, Vayreda, Escola d’Olot (Rigalt, Martí Alsina) Escola de Barbizon (Corot, Th. Rousseau) - Meunier, M. Benlliure, A. Vallmitjana arquitectura: historicista (influència romàntica): Parlament Londres, Òpera París nova arq. del ferro i el ciment: torre Eiffel (1889), primers gratacels, estacions, ponts, etc.