Éduard Manet.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
Advertisements

LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
RESUM.
LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
LA VICARIA La vicaria Marià Fortuny.
Le déjeuner sur l’herbe
La lliçó d’anatomia del professor tulp
Impress 3... Posa-hi un fons!
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
Jugadors de cartes Paul Cezanne.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Tema 7. L’art del segle XIX (1)
El Guernica Pablo Picasso.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
PAU PICASSO.
Amor i Psique Antonio Canova.
George Braque.
BAUHAUS, una escola d’art
La música a L’EDAT MITJANA
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Déjeuner sur l’herbe Edouard Manet Pintura segles XVIII-XIX.
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
Tableau II Piet Mondrian
LAOCOONT I ELS SEUS FILLS
Déjeuner sur l’herbe Edouard Manet Pintura segles XVIII-XIX.
ESTIL GOYA VA ESTUDIAR LA PINTURA DE DIEGO VELÀZQUEZ VELÀZQUEZ GOYA.
Sol ixent. Impressió Claude Monet.
La ratlla verda Henry Matisse.
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
Déjeuner sur l’herbe Edouard Manet Pintura segles XVIII-XIX.
CLAUDE MONET.
L’ART A L’EDAT MODERNA.
LLUM I OMBRES.
ELS ANELLS DE SATURN.
PRIMERS FREDS Miquel Blay.
EDUARD MUNCH EL CRIT.
Proposta 1.
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Impress 2... Edita la teves presentacions!
Impressionisme i postimpressionisme
Claude Monet.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
NOVETATS ESPAI MARGALEF
DRAMES RURALS DALTABAIX
Realisme EEl Realisme pictòric sorgeix a mitjans segle XIX. (Revolució burgesa de 1848) TEMES SOCIALS La gent humil, la seva feina, la vida a l’aire lliure.
Projecte interdisciplinari:
EL NAIXEMENT DE VENUS Boticelli.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Què existeix i què no existeix.
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
DALI ESPAI FEM CULTURA.
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
DONA II DE KOONING.
Desconsol Josep Llimona.
Proposta 2.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
VIRAT FOTOGRÀFIC VIRAT FOTOGRÀFIC
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
Vincent Van Gogh.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Proposta 9.
Transcripción de la presentación:

Éduard Manet

Catalogació Anàlisi formal Interpretació ÍNDEX Édouard Manet Enllaços

Composició Espai Anàlisi formal Figures Llum Color

Anàlisi formal Composició Composició piramidal del conjunt de les figures. Esquema compositiu triangular de cada figura. Disposició triangular de les figures del primer pla. La disposició de les figures recorda al gravat de Raimondi.

Anàlisi formal Composició 1

Anàlisi formal Composició 2

Anàlisi formal Composició 4

Anàlisi formal Espai Punt de vista molt elevat. Un teló d’arbres va tancant l’escena lateralment. Es distingeixen cinc plans on s’alternen figures i espais buits: Natura morta Figures Aigua Banyista Paisatge 5 4 3 2 1

Anàlisi formal Figures Predominen les figures planes. No estan modelades segons la normativa acadèmica del clarobscur. La figura de la banyista està desproporcionada (relació dona-barca). Contorns marcats per una línia fosca.

Anàlisi formal Figures Espai La banyista està desproporcionada (relació dona-barca).

Anàlisi formal Color Zones de color amples i planes. Gran varietat de en la gamma de verds. Contrast entre colors freds i càlids. No utilitza les mitges tintes.

Anàlisi formal Espai Color Contrast entre colors freds i càlids. Natura morta.

Anàlisi formal Color Gran varietat de en la gamma de verds.

Anàlisi formal Llum Contrast de llum i d’ombra: La llum natural passa entre les branques i il·lumina el primer pla i el fons. Cossos clars de les dones i vestits negres dels homes. Les ombres són taques de color juxtaposades a altres més o menys lluminoses. Ha desaparegut el clarobscur tradicional.

Anàlisi formal Llum Figures Ha desaparegut el clarobscur tradicional. Dejeuner sur l’herbe La Venus d’Urbino

Relacions amb altres obres Tema Iconografia Personatges Interpretació Significació Context històric Relacions amb altres obres

Interpretació Tema Tema realista. Dues parelles, dos homes vestits i dues dones, una nua i l’altra vestida, esmorzen a la vora d’un rierol a Argenteuil. «Una dona ordinària, llicenciosa i completament nua descansa sense cap tipus de vergonya entres dos dandis vestits de dalt a baix».

Interpretació Iconografia El tema de la dona nua és acceptada en les obres històriques, mitològiques o al·legòriques. En menys ocasions apareix dones nues entre homes vestits, com es el cas del Concert Campestre o Els romans de la decadència. En el quadre de Manet no hi ha cap pretext mitològic ni al·legòric, representa una escena contemporània.

Interpretació Personatges Victorine Meurent, model i amant del pintor. Eugene Manet, germà Ferdinand Leenhoff, futur cunyat. Suzanne, germana de Ferdinand. 4 2 3 1

Interpretació Context històric En 1863 el jurat del Saló rebutja l'obra. El jurat s'havia mostrat estricte i havia rebutjat 3000 obres de 5000 presentades. L'emperador Napoleó III va intervenir i va fer que les obres denegades s'exposessin per separat en una altra secció del Palau de la Indústria. L'exposició es va denominar el “Salon des Refusés”. La pintura es va incloure en el catàleg amb el títol El bany.

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Relacions de contingut: Concert campestre de Tizià (atribuït a Giorgione) Senyoretes a la vora del Sena de Courbet Relacions formals: Judici de Paris de Raimondi Déus Fluvials, Sarcòfag romà, (Villa Medici) Repercussions: Monet Picasso reinterpreta l’obra de Manet

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Giorgione: Concert campestre, 1510-1511

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Monet: Le dejeuner sur l’herbe, 1865-1866

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Raimondi: El judici de Paris

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Déus fluvials

Biografia Édouard Manet 1832-1883 Estil Obres

Édouard Manet Biografia Pertanyia a una família de la burgesia. 1832-1883 Biografia Pertanyia a una família de la burgesia. Estudià al taller de Thomas Couture, pintor acadèmic, però els seus veritables mestres foren els pintors clàssics dels quals va aprendre la composició i la tècnica. Manet es va inspirar en diferents artistes primer en Giorgione, Tizià i Rafael, després es va decantar cap a la pintura hispànica, especialment amb Velázquez i Goya. Des del 1873 pinta amb colors més clars, adquirint alguna característica de l’impressionisme, i comença a pintar alguns dels quadre l’aire lliure.

Biografia Iconografia Thomas Couture: Els Romans de la decadència, 1847

(Revue du Monde illustré. Saló de 1863.) Significació Iconografia «La qualitat de la pintura està perfectament en harmonia amb la manera de composició del quadre. La carn es ideal i divina, i no modelada amb les matèries bastes que està feta la humanitat. Cabanel no ha oblidat que Venus s'alimentava de nèctar i d’ambrosia, i que per aquest cos, ell no podia trobar suficients tons nacrats i suaus». (Revue du Monde illustré. Saló de 1863.) Significació Iconografia http://www.musee-orsay.fr/ORSAY/orsayesp/html.nsf/By+Filename/mosimple+collect+histoire+index?OpenDocument Cabanel: Naixement de Venus.

Enllaços http://www.musee-orsay.fr/ORSAY/orsayesp/html.nsf/By+Filename/mosimple+collect+histoire+index?OpenDocument http://www.musee-orsay.fr/ORSAY/orsayesp/HTML.NSF/By+Filename/mosimple+programm+visite+124visit http://www.artchive.com/ftp_site.htm http://cv.uoc.es/~991_04_005_01_web/fitxer/perc90.html. http://es.wikipedia.org/wiki/Edouard_Manet http://www.isftic.mepsyd.es/w3/eos/MaterialesEducativos/bachillerato/arte/arte/x-contem/almuerzo.htm http://www.educared.net/universidad/asp_problemas/problemasvisualizar.asp?idAsignatura=9&idProblema=341