1 2 3 4 5 6 7 8 9 Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Telling Time.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Mi dormitorio My bedroom
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El león es el rey de la selva. …
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
8 de febrero de 2017.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Present Tense of –ar Verbs
Hoy es el _____ de _____ del __________
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Getting to know you more!
First Grade Dual High Frequency Words
Yo puedo… I can introduce myself and others
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
El secreto de los signos
Egg Baby Project Spanish II.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Descripción Formas y colores
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Mi ciudad.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
el sistema fónico la pronunciación
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
el gran juego de la memoria
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Los días de la semana Play the silent video clip and use the sound files (yellow icons) to provide the pronunciation for the days of the week, starting.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Hola Siéntate Ven aquí ¿Qué tal? Adiós Por favor Fenomenal Muy bien
Miranda Rights El Aviso Miranda
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
En la tienda / en el mercado
El agua.
How to use “Gustar”.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.

¡Tengo hambre! Quiero un bocadillo. Quiero una ensalada. Model the phrases for ‘I am hungry’ and get the pupils to do an appropriate action as they say the words. Then model ‘I want a sandwich’ and ‘I want a salad’, again with a gesture for ‘I want’ that will help them remember the meaning. Quiero una ensalada.

¿Qué quieres? Quiero… Practise asking and answering with several items of vocabulary. Then give our the sets of cards, one set for each pair. They divide them up and lay them out in front of them. They practise in pairs asking ‘What do you want?’ and asking for each other’s items and exchanging them.

Diálogo en una cafetería. ¿Qué quieres? Quiero , por favor Aquí tienes. Gracias. Model the dialogue in a café, adding the additional words ‘please’, ‘here you are’, ‘thank you’ and ‘you’re welcome’. Try to elicit the English meaning from the pupils through the actions and intonation as you model the dialogue. Practise the pronunciation and intonation with them. Create roles by having one pupil take all the cards and lay them out on the their side of the table. This person is the waiter. Get them to practise the dialogue a few times. De nada.

Strip Bingo Play a game of strip bingo to reinforce the vocabulary.