Información sobre países

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Telling Time.
1 – 999,999,999.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
Información sobre países
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Vamos a comparar Use this slide to elicit prior knowledge in Spanish.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Español 3 24 de febrero de 2017.
NUMBERS from 100 and up. Miércoles 14 de octubre de 2016
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Getting to know you more!
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Información sobre países
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Información sobre países
Mi ciudad.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
¿Qué significan estas palabras?
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Vamos a comparar 6 países Expectativa de vida Hombres / Mujeres
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Las Palabras Interrogativas
Warm Up Answer in Spanish: ¿De dónde eres?
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Quasimodo: Write the following #’s in words
Las Palabras Interrogativas
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
Las Palabras Interrogativas
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Información sobre países Use this slide to elicit prior knowledge in Spanish. See which countries they can recognise. See if they can tell you the continents. Ask what languages they speak there.

Objetivos: Aprender información sobre 6 países Poner y contestar preguntas

Vamos a comparar 6 países Expectativa de vida Hombres / Mujeres Continente Capital Población Expectativa de vida Hombres / Mujeres Idiomas Moneda Andorra Bolivia Perú España República Árabe Saharaui Democrática Reino Unido Don’t dwell too much on this slide. Just explain the objective is to 1) know more information about 6 countries 2) use the information to compare countries with each other Use the table headings to make sure students know what each one means.

Catalán Español Francés 82,000 (ochenta y dos mil habitantes) Bandera Continente 87 años / 81 años Idiomas Expectativa de vida Catalán Español Francés Capital This is the example of 1 x country’s profile slide. Display this slide. Students have a copy of the questions on slide 4 already. Elicit answers from them – modelling whole sentences yourself but accepting all TL responses form them. A focus with higher sets is to get them asking as well as answering as soon as possible. They won’t do this naturally if we are always asking the questions, so ask them to turn over their set of questions (slide 5) and take them back through this slide, getting them to see how many of the questions they can ask. Allow them to have 5 secs to look at their sheet if and when they get stuck. http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=http://www.worldflags.es/ampliaciones/448aANDORRA.jpg&imgrefurl=http://www.worldflags.es/en/cart.php%3Faction%3Ddetalle%26idp%3D448%26idSEC%3D1%26categoria%3D3%26subcategoria%3D19%26inicio%3D0&h=250&w=400&sz=25&tbnid=6Nj4-wAy_zzuLM:&tbnh=78&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3DAndorra%2Bbandera&zoom=1&q=Andorra+bandera&hl=en&usg=__IjD0kEkZst5YXSs8PscPxKYxXKE=&sa=X&ei=PyZiTZPcNNC48gP2v4jyCA&ved=0CD8Q9QEwBw http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Andorra_mapa.png&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Andorra_mapa.png&h=355&w=330&sz=7&tbnid=5AkzwUPln68KgM:&tbnh=121&tbnw=112&prev=/images%3Fq%3Dandorra%2Bmapa&zoom=1&q=andorra+mapa&hl=en&usg=__ibqus6tACA-bytnE5S4oeg9YEoY=&sa=X&ei=7iZiTbOlKYmPswaslaS2CA&sqi=2&ved=0CCQQ9QEwBQ http://www.google.co.uk/imgres?imgurl=http://gregor.us/wp-content/uploads/2009/07/population-graphic.jpg&imgrefurl=http://gregor.us/coal/its-a-planet-of-slums/&usg=__ckh6OImTjmdyfPckNscJDnXFaeE=&h=422&w=449&sz=29&hl=en&start=10&zoom=1&tbnid=UZVbXId4sgk-uM:&tbnh=135&tbnw=149&ei=VipiTZzgOJLe4gap_anGCQ&prev=/images%3Fq%3Dpopulation%26um%3D1%26hl%3Den%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26biw%3D667%26bih%3D578%26tbs%3Disch:10%2C477&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=135&vpy=234&dur=418&hovh=140&hovw=149&tx=166&ty=105&oei=TSpiTfH9Csz44AbC_-zVCQ&page=2&ndsp=9&ved=1t:429,r:3,s:10&biw=667&bih=578 Moneda Población 82,000 (ochenta y dos mil habitantes)

¿Qué colores tiene la bandera? ¿En qué continente está? ¿Con qué países limita? ¿Cuántos habitantes hay/tiene? ¿Cuál es la capital? ¿Qué idiomas hablan? Show this slide. Sort them into groups (6 x groups for the 6 countries). Once they are sorted into their groups, give out copies of the country information for each. Each group is going to write a short presentation giving the information in response to these 8 questions. They can divide up the questions in their groups but all need to have a copy of all of the presentation by the end. They should practise during the remainder of the lesson in pairs, asking and answering the 8 questions Homework is going to be to write up a neat version (if this is necessary – some groups may have worked neatly from the beginning) and to practise the presentation. They should be able to talk about their country either as a continuous presentation or in response to the 8 questions. Top sets should be able to cope with being able to answer all questions. Sets 3 or 4 – teacher will need to decide what is a reasonable expectation. ¿Cuál es la expectativa de vida para los hombres/ para las mujeres? ¿Cómo se llama la moneda de este país?

Español Quechua Aymara Bandera Continente 69 años / 64 años Idiomas Expectativa de vida Español Quechua Aymara Capital Images from www.countryreports.org Boliviano from wikipedia man/woman from open clip art Moneda Población 9,248,000 (nueve millones doscientos cuarenta y ocho mil habitantes)

Español Quechua Aymara Bandera Continente 72 años / 69 años Idiomas Expectativa de vida Español Quechua Aymara Capital Images from www.countryreports.org Currency from wikipedia man/woman from open clip art Moneda Población 29,181,000 (veintinueve millones ciento ochenta y un mil habitantes)

45,000,000 (cuarenta y cinco millones de habitantes) Bandera Continente 85 años / 79 años Idiomas Expectativa de vida Español (Castellano), Catalán, Valenciano, Gallego, Euskera Capital Images from www.countryreports.org Currency from wikipedia man/woman from open clip art Moneda Población 45,000,000 (cuarenta y cinco millones de habitantes)

394,000 (trescientos noventa y cuatro mil habitantes) Bandera Continente 56 años / 52 años Idiomas Expectativa de vida Árabe Español Capital ? El Aaiún Images from www.countryreports.org Currency from wikipedia man/woman from open clip art Moneda Población 394,000 (trescientos noventa y cuatro mil habitantes)

61,000,000 (sesenta y un millones de habitantes) Bandera Continente 81 años / 76 años Idiomas Expectativa de vida Inglés Images from www.countryreports.org Currency from wikipedia man/woman from open clip art Capital Moneda Población 61,000,000 (sesenta y un millones de habitantes)

Vamos a comparar 6 países Expectativa de vida Hombres / Mujeres Continente Capital Población Expectativa de vida Hombres / Mujeres Idiomas Moneda Andorra Europa Andorra La Vella 82,000 81 87 catalán, español, francés Euro Bolivia Sudamérica La Paz 9,248,000 64 69 español quechua aymara Boliviano Perú Lima 29,181,000 72 español quechua aymara Nuevo sol España Madrid 45,000,000 79 85 español (castellano), catalán, valenciano, gallego, euskera República Árabe Saharaui Democrática África El Aaiún 394,000 52 56 árabe, español Peseta Saharawi Reino Unido Londres 61,000,000 76 inglés Libra esterlina Complete set of answers