Translate (cenar – to have dinner)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
~The Future Tense~ El tiempo futuro.
Advertisements

Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
El 8 de abril, 2015 Why is a tapa called a tapa?.
Define the following sentences:
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
El 9 de abril, 2015 Do not get your folders. Please go straight to your seats.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
 Hay doce meses en cada año.  Months in Spanish are not capitalized.
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
El 9 de febrero, 2015 The following words are cognates. Try to guess their meanings: 1.El banco 2.El gimnasio 3.El hospital 4.Las montañas 5.El museo.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Tarea: p. 90, #15, 16 Saca la tarea, el paquete, y un lápiz Español 1 martes, el 19 de marzo 2013.
Material for quiz #5: pgs. 138, 140. Tarea: RESPUESTAS CORRECTAS correct answers…
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
¿Qué? ¿Cómo? ¿Con quién? ¿Por qué? ¿Para qué?
El 26 de enero, 2015 I am still not feeling well, so I appreciate everyone’s cooperation in class today by being as quiet as possible and participating.
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Para hacer ahora 1) What is a verb?
PALABRAS INTERROGATIVAS
Essential questions: How do I use some irregular verbs?
1. When I’m hungry I eat pizza.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
Calentamiento: Suggest something from the menu to each person
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Jueves, el 22 de septiembre
Lección 18– 25 de marzo Can you talk about what we do and they do in the present tense?
NHS Spanish I Profesora Wright Part I: January 19 thru 22
IR (yo) voy (nosotros/as) vamos (tú) vas (vosotros/as) vais
First Grade Dual High Frequency Words
Vámonos Write the conjugation only- DO NOT WRITE THE SENTENCE.
PRESENT TENSE VERB ENDINGS IN SPANISH:
El futuro What? How? Examples Practice.
¿Hay un centro comercial en tu barrio?
Hoy es lunes el 22 de febrero Today is Mondaday, February 22
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Repaso: Unidad 3.
El calendario y La fecha
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Modelo: Son las nueve y media y Natalia tiene la clase
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vamonos Translate to English: Yo nunca estudio.
4.7 invitations, ir+a+inf..
huevos pollo pasta helado hamburguesa
Ignacio Roberto Patricia
Lunes 11 de febrero 2019 Voy a jugar al fútbol Objetivo: describe our plans for next weekend using near future tense and revise free time activities.
Write these words and match the school subjects with the objects.
Ir a + infinitive (is,are) going to
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Tener Ch. 1A.
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
(Example; I babysit and I do it on Saturdays. I earn £10 per day).
Asking Questions ☺.
Día número 44 Español 1—Acelerado
4.3 Órdenes el 2 de diciembre.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Transcripción de la presentación:

Translate (cenar – to have dinner) El 4 de febrero, 2015 Translate (cenar – to have dinner)

Palabra del día Look at the “palabra del día”. Read the example sentence and try to figure out what it means. Write your best guess below your warm up, and explain why that is your best guess. Write a sentence using the palabra del día.

(actividades, quehaceres, verbos) TOMAD EL VOCABULARIO (actividades, quehaceres, verbos)

Cambiad las oraciones: Ex: El perro corre.  El perro está corriendo. La chica habla mucho. Mi madre cocina spaghetti. Yo leo un libro largo. Salimos esta noche. Jugáis el fútbol todos los días. Ellas hacen un pastel para mi cumpleaños. Ella quiere ir a la fiesta. Comes la comida muy rápido. Cada semana, mi padre limpia el baño. Quito la mesa.

Invitaciones Vamos a practicar invitando nuestros amigos a hacer unas actividades. Hoy, vamos a aceptar las invitaciones y hablar de los detalles. Ejemplo: - ¿Quieres ir al cine conmigo? - ¡Qué buena idea! ¿A qué hora quieres ir?

¡Hola! ¿Quieres ir al cine conmigo? (¿Qué) ¡Por supuesto! ¿A qué hora quieres ir? (¿Cuándo?) A las 6. ¿Con quién vamos? Julio, Andrew, tú, y yo. ¿Qué cine? (¿Dónde?) El AMC. Bueno. Nos vemos.

Examen – 6 de febrero Your test will be a spoken test. We will be preparing what you will say this week and you will record it in the computer lab on Friday, February 6. To make sure that all of the headphones and computers are working, we will be in the computer lab S108 on Thursday (Feb 5) AND Friday (Feb 6). DO NOT COME TO MY CLASSROOM. GO STRAIGHT THERE.