La Salud Vocabulario Español 2.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Advertisements

Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Hoy es jueves el 4 de febrero Today is Thursday, February 4. You may look at your textbook vocab pg 168. Translate into Spanish: I prefer ____________You.
Hoy es jueves el 18 de febrero Today is Thursday, February 18 Open page 166 and 167 Locate and write the names of the countries they talk about. Write.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Diego Rivera. Born on December 8, 1886, in Guanajuato, Mexico, Diego Rivera was a prominent Mexican painter and the husband of Frida Kahlo. He sought.
¿Qué desayunas? Objetivo;
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta 6. La pizza 2.Los tomates 7.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Unit 6 Spanish I En el restaurante.
Vocabulary 3-B.
El Imperfecto Español 2.
Chapter 4B: La cena To talk about food and beverages: La cena dinner
Hoy es mièrcoles el 17 de febrero Today is Wednesday, February 17
La Salud y el Bienestar Vocabulario
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Español 2 8 y 9 de octubre de 2013.
Spanish 1&2 Week 36.
actually…to be pleasing to
Gustar V. Encantar.
Menu project: Due TODAY 5/22/2017
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
La luz es como el agua and CER paragraph
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Hazlo ahora Miércoles 24 de septiembre Máx. : 21° Mín. : 15°
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Hoy es martes el veintidós de marzo
Hoy es miércoles el 18 de enero
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Advertisement Español 2.
NUMBERS Lunes 4 de octubre de 2016
La Salud y el Bienestar Vocabulario
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
El tiempo Weather #onfleek.
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
viernes, 21 de septiembre de 2018viernes, 21 de septiembre de 2018
El 28 de octubre El 1 de noviembre
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Vocabulario: la comida
Intro: La comida.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Hoy es miércoles el 27 de enero Today is Wednesday, January 27
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.
4.2 Pirámides de Comida el 1 de diciembre.
¡Baile Viernes! Shakira Copacabana
Our mom Their dad His uncle Her brothers Y’alls children My parents
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

La Salud Vocabulario Español 2

Pirámide nutricional Consists of 6 sections…Can you name them? Who can name them?

Pirámide nutricional

Cosas a tener en cuenta… Palabras con artículos “la” = Feminine Singular Palabras con artículos “las” = Feminine Plural Palabras con artículos “el” = Masculine Singular Palabras con artículos “los” = Masculine Plural

1. Granos (Grains) El pan El cereal El arroz La pasta

2. Las frutas (Fruits) Las uvas Las fresas La naranja El tomate

3. Los vegetales (Vegetables) La lechuga La cebolla Las espinacas La zanahoria

4. Productos lácteos (Dairy products) El yogur La leche El queso La leche de polvo

5. La proteína (Proteins) El pescado El bistec El pollo El jamón

6. Las grasas o comidas ocasionales (Fats and oils/Junk Foods) La soda Los pasteles La comida chatarra Las papas fritas Sweets, chocolates (things that aren’t as healthy) aka fats

¡A practicar!: Organizador Gráfico Basic Level Students: On a separate sheet of paper, create a graphic organizer like the one below. You will do this for each item in each section, making it a total of 12 words. (Pick 2 words from each category) Sentences can be in both language but make sure that the vocabulary word is underlined. (Use the Spanish that you know aside from the one given to you) I will be collecting it so, turn it in. Palabra en español Palabra al ingles Sentence 1. Carne meat Mi mamá come mucha carne. 2. Pan bread A mi no me gusta el pan.

¡A practicar!: Organizador Gráfico Proficient-Advance Level Students: On a separate sheet of paper, create a graphic organizer like the one below. (Sentences must be in Spanish) You will do this for each item in each section, making it a total of 12 words. (2 words per category) Sentences have to be 6 or more words. NO LESS THAN 6! I will be collecting it so, turn it in. Palabra Oración 1. Pan José come pan todas las mañanas. 2. Carne Julia cocina carne con papas cada miércoles.

RECORDATIORIOS Basic Level Students: Sentences are in both languages. Use the Spanish that you know aside from the Spanish vocabulary given to you. Proficient- Advance Level Students: Sentences must be in Spanish.

Actividad #1: Pirámide Nutricional Task: Create a food pyramid on s white sheet of paper Make sure that it includes the 6 categories Label each category in Spanish and in English. For each category, draw the food/beverage Label each drawing (English and Spanish) Pick 3 different foods/beverage items per category (you cannot use the ones I gave you) There are tons of fruits, vegetables, proteins, dairy, oils (fats), grains out there! Do not use the ones I provided. I WILL NOT COUNT IT.

Actividad #2: Plan Nutricional Task: You will create a 7 day nutricional plan for your friend that needs help eating healthy. Make sure that: Each day is labeled with the name of the week. (In Spanish) You have 3 meals/day (Desayuno, Almuerzo y Cena) and 2 snacks in between. It includes a physical activity and label it. When done with your plan, write a 4 sentence explanation of why your friend should follow your nutricional plan. Use the following template from slide #18 to help you design the nutricional plan.

Plan Nutricional Domingo Lunes Martes Miércoles Jueves Viernes Sábado Desayuno: Bocadillo (Snack)#1: Almuerzo: Bocadillo (Snack)#2: Cena: Actividad física:

RECORDATIORIOS Basic Level Students: Explanation sentences must be in both languages. Use the Spanish that you know aside from the Spanish vocabulary given to you. Proficient- Advance Level Students: Explanation sentences must be in Spanish.

Actividad #3: Fruta Exótica Task: On a 4 square diagram, you will investigate a Fruta Exótica from a Spanish speaking country. Fold your paper in half twice. You should have 4 squares. Like the one below. Each box should include the information that it is being ask. Remember: This fruta exótica should be “rare” and native to that country. Name of Spanish speaking country Their flag Name of the Fruta Exótica Image of the fruit What is the origin of this fruit? (Where did it come from?) Name 4 health benefits that this fruit provides.

Actividades que entregar Organizador Gráfico Actividad #1: Pirámide Nutricional Actividad #2: Plan Nutricional Actividad #3: Fruta Exótica **Reminders: Whatever you did not finish in class, it is homework and it is DUE Friday. **