WRITING- ESCRITURA La escritura nos permite comunicar nuestras ideas, sentimientos y experiencias. Los niños inician el proceso con un dibujo. En él,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Advertisements

Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
TEXT: Reflexiones: Lección 1, Exploradores llegan a California Grado 4 Big Idea: Explorations led to interactions between Europeans and California Indians.
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are taking a test on Seasons and Weather and beginning our unit Taking Care of the Earth! I will be sending.
DO NOW Using the Cinderella stories on your desk, complete Actividades A and B on a separate sheet of paper Recreate the boxes to drawn in on your sheet.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Focus on: los verbos -ar What is the most basic form of a verb? infinitive What are the three endings of an infinitive in Spanish? -ar-er-ir What are the.
La Fecha: Hoy es viernes, el cuatro de enero. La Meta: ¿Cómo se escribe la palabra? Hagan Ahora: ¿Cómo se escribe tu nombre? (Ejemplo: -Ce-A-Ele-De-A-Ese-
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Day 2 Week 11 25/10/2016.
Hoy vamos a .. repasar los países
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Para Empezar veintiseis de septiembre
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Noticias de kindergarten
SER and SUBJECT PRONOUNS
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Hoy vamos a…….. entender un texto en el pasado
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Prepárate para la prueba.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Our Classroom News Week of: September 9-11, 2019
Transcripción de la presentación:

WRITING- ESCRITURA La escritura nos permite comunicar nuestras ideas, sentimientos y experiencias. Los niños inician el proceso con un dibujo. En él, plasman sus ideas y pueden describir o explicar lo que representa. El maestro modela y guía a sus estudiantes al escribir las contribuciones que se generan durante la conversación del tema. El estudiante comparte sus ideas, mientras que el maestro compone oraciones sencillas, demostrando el uso correcto del idioma. Durante el proceso, el estudiante interactúa, al revisar y editar el escrito. La meta es llevar a nuestros estudiantes a ser independientes mientras que adquieren buena ortografía, correcto uso de puntuación y gramática. On Our Way To English ofrece al maestro las herramientas necesarias para lograr una excelente instrucción de la escritura.  

THE WRITING PROCESS- EL PROCESO DE LA ESCRITURA

Unit Overview Key Points --- Provide a quick overview – focus on the selections (multiple genres including two accounts of the same topic); point out the skills --- oral language, reading, and writing. En esta sección se observan los formatos, la mecánica y la gramática que se enseñarán en la unidad.

Unit Planning Page Key Points --- 1.Planning page allows teachers to make decisions about what they will cover in the unit if not the whole unit based on the alotted teaching time 2. It is important to note that Think Central has had a facelift and the opening screen represented on this page has changed to the new Dashboard look. 3. Review the weekly breakdown with them – provide an overview of each week -- Cada semana se identifican los pasos en el modelo de escritura, los formatos y los procesos a seguir.

En la rúbrica se encuentran los indicadores para cada nivel.

EMERGENT El estudiante hace un dibujo e incluye una serie de letras que lee para el maestro. Éste lo escribe en su página. El estudiante hace un dibujo e inicia la escritura de palabras y oraciones simples. El maestro le pide que lea lo que ha escrito para escribirle en su página lo que ha leído.

EARLY El estudiante escribe oraciones completas incluyendo el buen uso de mayúsculas y puntuación. El maestro le pide al estudiante que lea su escrito para escribirlo en su página.

EARLY FLUENCY

FLUENCY