Diseño de Historias digitales

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Tú vs.Usted Both mean you Tú (singular familiar) is used with people that you are familiar with or someone that you refer to by their first name. Usted.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
OPINION ESSAY
Las Palabras Interrogativas
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Check that your essay has your name and period
Spanish 1 & 2 WEEK 12.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Las Palabras Interrogativas
8 de febrero de 2017.
8 de febrero de 2017.
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Chapter 5 Lessons & Materials
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Getting to know you more!
Español 2 5 de diciembre de 2016
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de octubre de 2016.
First Grade Dual High Frequency Words
Las Palabras Interrogativas
¿Qué hora es?.
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Practica oral... Find out the following information from your partner:
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Las Palabras Interrogativas
Greetings saludos.
Las Palabras Interrogativas
Metas: 1) I can write and talk about the last time I did something
Question Formation Spanish I Page 52.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Gustar, Interesar, Aburrir
Development of the concert programme
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Saquen la hoja de práctica
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Las Palabras Interrogativas
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
Transcripción de la presentación:

Diseño de Historias digitales Digital Storytelling

Elementos de la historia digital (DTS Elements) Story Purpose Narrator Experience Problem of the Story Problem of the Story Quality of the Illustrations Grammar and Language Use There are originally 10 elements in Digital storytelling for the classroom. Pick the relevant ones to my project and grade level. 1. The Overall Purpose of the Story 2. The Narrator’s Point of View 3. A Dramatic Question or Questions 4. The Choice of Content 5. Clarity of Voice 6. Pacing of the Narrative 7. Use of a Meaningful Audio Soundtrack 8. Quality of the Images, Video & other Multimedia Elements 9. Economy of the Story Detail 10. Good Grammar and Language Usage

Historias Digitales - Linea de tiempo del Proyecto Semana 4 Escribe un guión Análisis grupal del guión Introducción de la aplicación My Story. Crear la historia digital usando la tableta Semana 2: Construcción El carro STEAM: arte y manualidades Colaboración con el Artista residente; Jeff Mather Aprender las dimensiones Construcción de los títeres Semana 3 Conferencias en grupos pequeños de títeres Practica de lectura Teatro de titeres Crear el libreto de la historia. Crear el guión gráfico. Semana 1: Inicio del proyecto Que es una historia digital y como se hace? Leemos la historia El monstruo de los colores. Creamos nuestros monstruos y los describimos Semana 5 Terminar la historia digital usando la tableta Presentar la historia digital Timeline of the project. It is useful to have this displayed in your class, in that way students can keep track of the progress and progression of the project.

Monster Draft and Description Sample

Reconozco mis emociones Alegre Hoy me siento... Reconozco mis emociones Triste Enojado Como me siento hoy? Asustado Calmado Use this poster to assess students feeling through the different phases of the project.

Story Circle Etiquette The main benefit of story circles is that someone who is not as familiar with your topic as you are can provide an objective opinion of your work and make suggestions for how you can revise your script to make it clearer and more appealing to your audience. When giving feedback When receiving feedback Time 1. Three to five people in a group. 2. Make sure to note the time limits set by the teacher. 3. One student per group should monitor the time . 1. Be respectful of others and their work. 2. Begin your feedback by saying something like: "If it were my story, I might..." 3. If you have questions about your peer’s script, ask about it in a constructive way. 4. Provide positive feedback. 1. Be receptive to suggestions of others. 2. Ask questions about any portion of the feedback that needs further clarification. 3. Write down the feedback from others. 4. Ask story circle participants if they understand the meaning you are trying to convey.

Storyboard – Guíon gráfico There are plenty of storyboard templates, but using post it notes or index cards give flexibility to your students, they can arrange and reorganize their script and images. If you are using storyboard with younger kids use legal size paper.