¡Buenos días! Guarden la tarea.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es martes, el diez de septiembre
Advertisements

Hagan Ahora: Which stars are Latino/a or have Latino Heritage? Can you guess? Alexis Bledel Sara Paxton Pitbull Shakira Tatyana Ali Zoe Saldana Selena.
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
1st – Turn yesterday’s homework into the basket (check that your name and H/W # is on it!). >>>We will check Tuesday’s H/W from the packet together after.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
ESPAÑOL 1 LESSON 3 31 DE AGOSTO DE LA CAMPANA Hoy es lunes el 31 de agosto de Dibuja (draw): 1. Lady Gaga estaba en México. 2. Arnold era.
La Agenda de hoy 03/03/14 La construcción de un banco de preguntas El juego “teléfono” Entrevistas El reportaje biográfico La comprensión auditiva El taller.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Life Science April 16 and 17, 2015 Planner update DSJ # 7: Write 5 questions about this chapter with answers on the back of the sheet. Flashcard review.
Completar las siguientes oraciones usando una de las opciones de respuesta que figuran a continuación de cada pregunta.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Check that your essay has your name and period
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Do NOW #3 Write down the date longhand.
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
ESPAÑOL 1, el 13 de octubre a la clase de ESPAÑOL.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Yo puedo… I can introduce myself and others
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
La Tarea para martes, el 8 de octubre de 2013: (Homework for Tuesday...) Since we had no time for the mini-quiz on all the uses of TENER, today, use the.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Imperfecto Español 2.
Día número 25 Español 1—Acelerado
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Repaso: Etapa Preliminar
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
DUE NOW: Place homework on entrance table.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
El abrecerebros 7/1/15 Turn in back page of Syllabus en
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Trabajo de la campana Traduce las frases de inglés al español:
You will write a brief poem that you will recite to your teacher.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Objetivo: Yo puedo repasar para mi prueba mañana.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Write questions with the following verbs using indirect object pronouns. Then, turn to a partner and ask and answer the questions. Modelo: ¿A quién le.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Objetivo: Yo puedo hablar de los números en español.
Tapas Translate each sentence from Spanish to English.
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Part I: Follow the excercises done in class
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Guarden la tarea. Trabajo del timbre: Guarden la tarea. Keep your HW until later (Una encuesta). Escriban las respuestas a las preguntas importantes de unidad 2. Write the answers to the Unit 2 Important Questions (see back of yellow sheet from last class!) 10

¡Buenas tardes! Guarden la tarea. Trabajo del timbre: Guarden la tarea. Keep your HW until later (Una Encuesta). Escriban las respuestas a las preguntas importantes de unidad 2. Write the answers to the Unit 2 Important Questions (see back of yellow sheet from last class!) 10

https://create.piktochart.com/output/3437066-moore-sarah-b1

Required to be finished! DUE NOW! Turn in your “Una Encuesta…” writing that was due today. Make sure to include your heading! Para la próxima vez… Due next time… Required to be finished! Begin, doesn’t have to be finished!