E-learning Santiago Felici Doctorado: Sistemas y Servicios Telemáticos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es un entorno virtual de aprendizaje?
Advertisements

Jesús Baños Sancho Catedrático de Sistemas Electrónicos
UNIVERSIDAD DE CUNDINAMARCA FACULTAD DE INGENIERÍA
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
1 E-learning Santiago Felici Doctorado: Sistemas y Servicios Telemáticos.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
TELEFÓNICA Research (I+D ) © 2008 Telefónica Investigación y Desarrollo, S.A. Unipersonal ICT 2008 – Collective Intelligence Networking Nov. 26, 2008 ©
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Competitividad de Chile José Joaquín Brunner Agosto 2005 SESIÓN II.
E-learning Santiago Felici Doctorado: Sistemas y Servicios Telemáticos.
Nombre de equipo: abaddon Camilo ramos rojas Grupo :6 Pista # 2 Traductor y motor de búsqueda : google Miércoles 1 de septiembre 2010 Pagina de respuesta.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
TECNOLOGÍA Y TENDENCIAS. WEB 2.0 Conjunto de servicios que nos permiten elaborar, modificar, almacenar, introducir y compartir información y tenerla en.
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
1 Teaching the Human Liver with Learning Design Luis A. Álvarez González. Sergio Triviños. Sandra Bucarey Arriagada.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Pero…¿qué es una plataforma?  Estás utilizando ahora esta herramienta, que es una PLATAFORMA DE E-LEARNING (aprendizaje electrónico): Una plataforma.
La digitalización de la globalización Wilson Peres UAM (A) Sesión I 11 de abril 2016.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Desarrollo de un Laboratorio remoto-virtual para la enseñanza de cursos de Ingeniería Ing. Angelo Velarde Profesor Auxiliar Ingeniería de las Telecomunicaciones.
COMUNICACIÓN Y TICS Károl Fernanda Barragán M. Jennylith Dayana Ardila P. Wendy Paola Pinto F.
Theories about Cognitive Learning: Jean Piaget and Jerome Bruner Ana Cañadas Alejandra Morales.
ASPECTOS GENERALES. Introducción. ¿Qué es Moodle? Arquitectura. Especificaciones técnicas. Características generales. ¿Cómo puede ayudar Moodle en clase?
PRACTICES AND DIDACTIC APPLICATIONS
Enfoques Modernos de Enseñanza
Acceso y Uso de la Información/
Where you from?.
Metodología de trabajo
Aulas Virtuales usando Moodle 3.2.3
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Gustar V. Encantar.
Pulse Agenda: Información General Tablero Vista de Clases Asignaciones
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Double Object Pronouns
SALES SKILLS MAQUINA DE MERCADEO 10% 90% MERCADO OFERTA MERCADEO
Strategy A world in which every child grows up free from violence
POSSESSIVE ADJECTIVES
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
1 World Energy Supply (Seminar WS 05: Energie & Gesellschaft) Felix Plöger.
PLATAFORMAS DE APRENDIZAJE - LMS
Ambientes virtuales. Un Ambiente Virtual de Aprendizaje es el conjunto de entornos de interacción, sincrónica y asincrónica, donde, con base en un programa.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Youden Analysis. Introduction to W. J. Youden Components of the Youden Graph Calculations Getting the “Circle” What to do with the results.
Microsoft en la educación
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Universidad Popular de Nicaragua
Saber y conocer Saber and Conocer both mean to know.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
CS 450/650 Fundamentals of Integrated Computer Security
Conjugate ser in the present tense
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
The FreeThinking Nations
1 E-learning Santiago Felici Doctorado: Sistemas y Servicios Telemáticos.
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
DIGITAL SECURITY ? HOW TO IMPROVE. WHAT IS DIGITAL SECURITY? Digital security is the protection of your digital identity. Protects and keeps things like.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Necesitan marcadores, borradores y pizarras blancas.
El Verbo SER This template can be used as a starter file for a photo album.
Quasimodo: First person in each row  Grab a markerboard for each person in your row. Second person in each row  Grab a marker for each person in your.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
Macroeconomía II 2º GE (Grupos A y B) Macroeconomía II 2º GE
Estimate of world pasta consumption (Kg per capita)
Transcripción de la presentación:

E-learning Santiago Felici Doctorado: Sistemas y Servicios Telemáticos

Introducción ¿Qué es e-learning?. “Aquella actividad que utiliza de manera integrada y pertinente las tecnologías de la información y la comunicación, en la formación de un ambiente propicio para la construcción de la experiencia de aprendizaje”.

E-Learning es Internet en el proceso de aprendizaje Online Assessment Communities Objects E-Books Streaming Media Virtual Labs Net Meetings Web-Based Management Systems Experts Simulation Teacher-led classes Online teaching CD-ROMs Books E-learning provides a new set of tools that can add value to all the traditional learning modes—classroom experiences, learning from books, CD-ROMs, and traditional Computer Based Training. We think of it not as the latest technology to replace all traditional classroom experiences, but as a rich new set of tools that can enrich any learning experience. Old-world learning models don’t scale to meet the new-world learning challenge. E-learning can provide the tools to meet that challenge. E-learning will not replace the classroom setting, but rather enhance it, by using new content and delivery technologies to enable-learning. With e-learning you can empower the learner, the student becomes a knowledge broker and therefore a power broker. The learner, as well as the mentoring system, is held accountable,. In the learner-centric model, the learner has multiple vehicles to learn by, based on the learner preference, and style. Retention for a learner varies, based on content type and the delivery vehicle. The better match of content and delivery vehicle to learner’s style the greater the retention and therefore the greater the results. Another reason traditional training is becoming outmoded: in the fast-paced internet economy, knowledge is a source of competitive advantage and must be ubiquitous and continuous. - John Berry IT consultant Transition: Lets take a look at where e-learning fits into an organization.

Esq uema E-Learning Teacher Student Books Books Student Teacher Labs Exams Exams Esquema tradicional Esquema Elearning

Definición

Objetivos del elearning Aumentar la cantidad y calidad de los materiales y recursos de aprendizaje y facilitar su acceso a los estudiantes. Incrementar las posibilidades de comunicación didáctica entre los profesores y los estudiantes y entre los propios estudiantes. Flexibilizar el horario de estudio con el fin de adaptarse a las necesidades y posibilidades de los estudiantes.

Clasificación de plataformas Se clasificación según la información que gestionan en CMS, LMS o LCMS: CMS (Content management system): Gestor de contenidos LMS (Learning Management System): Gestionar los alumnos y la formación desde un punto de vista administrativo: exámenes, matrículas, .... LCMS (Learning Content Management System): Permite a varios autores editar simultáneamente contenido contra un repositorio de Learning Objects, además de integrar la parte administrativa. En grandes organizaciones, utilizarían un LCMS para desarrollar y gestionar el contenido formativo, y un LMS como plataforma para integrar con un portal, intranet, etc.

Content Engines Deployment Digital Island Global Learning Network (GLN) Headquarters Ireland Sweden Canada London San Francisco New York Netherlands Russia Data Centers China Silicon Valley UK South Korea France Germany Japan Switzerland Honolulu Spain Italy Israel Commerce Content Distributor/Content Distributor Taiwan Mexico Hong Kong Singapore ATM Backbone Brazil Malaysia Australia Dedicated Fiber File South Africa La arquitectura GLN utiliza servidores de contenido (como bibliotecas) distribuidas por el mundo Ofrece la posibilidad de entregar información con diferentes fuentes a velocidad de LAN

Lecturas bajo demanda

Tutoriales (interactivo, multimedia)

Evaluación online

Comunicación asíncrona

Sesiones en directo

Ejemplos: Moodle Moodle = Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment (Entorno de Aprendizaje Dinámico Orientado a Objetos y Modular). Desarrollado por Martin Dougiamas (Australia). Objetivo: diversidad de fuertes herramientas, y desarrollo de una pedagogía constructivista - social. Es un LMS.