La octava (8th) semana Spanish I A

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DOP and IOP. Bill hit the ball. Sherry reads the book.
Advertisements

TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Adjective/Noun Agreement It all has to match! SPANISH I – TAKE NOTES.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Indefinite Articles; ¿Cuánto? Mucho y Poco
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
How do you respond to the following greetings in Spanish?
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
¿Cómo eres? (What are you like?) Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es...
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
To do lists Mark in Green for Vocab.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Hoy es el _____ de _____ del __________
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Telling Time in Spanish
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
DAR and DECIR to give and to say/tell.
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Yo puedo… I can introduce myself and others
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Escribe the correct translation of each phrase
Repaso de Vocabulario Ch 1
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
La calaca: Una persona famosa Present a historically famous person
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Telling Time in Spanish
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
Conjugation of IRREGULAR verb
Formas y colores.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Saca una hoja de papel..
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Chispa – el 15 de octubre Take a new Chispa sheet off the podum (this is week #7) Write WHERE (room/area) in Spanish you find the following: el carro la.
Hay… There is… Un gato.
Teach me how to conjugate
Description Sentences
Quasimodo: Review and then say your memory verse to your 6 o’clock partner WITHOUT looking.
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
Los Adjetivos Spanish4Teachers.og.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

La octava (8th) semana Spanish I A El vocabulario La octava (8th) semana Spanish I A

le da

el gato

el niño

la niña

la carne

calvo

camina

el parque

la pelota

está triste

el pelo largo

el pelo mediano

el pelo corto

Can you say these Spanish words for these rapidly Can you say these Spanish words for these rapidly? Start at the top from left to right.

Read the following story in Spanish with a partner, one slide at a time. Then, translate it to English.

El gato en el parque nacional de Yellowstone Hay un niño calvo que se llama Felipe. Felipe está en el parque nacional de Yellowstone. Felipe tiene la carne en las manos y se sienta en el suelo. Felipe come la carne con las manos.

Hay una niña que se llama Coqui Hay una niña que se llama Coqui. Coqui está en el parque nacional de Yellowstone también. Coqui tiene un gato y una pelota. Ve al niño y le tira una pelota al niño. Felipe suelta la carne al suelo. Felipe está triste porque tiene hambre.

El gato de Coqui ve la carne en el suelo El gato de Coqui ve la carne en el suelo. El gato salta de las manos de Coqui y come la carne en el suelo. Felipe está triste y enojado. Felipe agarra el gato. No le da el gato a Coqui. ¡No! Felipe lo tira al suelo.

Coqui está triste cuando ve a Felipe tirando el gato al suelo Coqui está triste cuando ve a Felipe tirando el gato al suelo. Coqui recoge el gato y toca la cabeza del gato. Coqui canta al gato y camina por el parque.

Felipe está triste porque no tiene la carne y todavía tiene hambre.

The story with “2 girls” and “2 boys”… How do you say “they” in a verb? Use n How do you describe something plural? Use s How do you make “el” and “la” plural? Use los and las Ella = she If you have 2 or more, use ellas Él = he If you have 2 or more, or one girl and one boy, use ellos (they) Le = to him/her If it means to them, use les

Write the English translation of the story on the next slide Write the English translation of the story on the next slide. Write your name and the date on your paper. (17 de enero de 2017) Turn in your work.

Dos niños están en el parque nacional de Yellowstone Dos niños están en el parque nacional de Yellowstone. Dos niñas están en el parque. Los niños no tienen pelo, son calvos, y comen carne con las manos. Las niñas tienen un gato y una pelota. Ellas ven a los niños. Las niñas les dan el gato a los niños. El gato come la carne en las manos de los niños. Ellas (Las niñas) tiran pelota. Los niños están tristes. No tienen carne, no tienen pelota y no tienen gato.

EL FIN