MYP ASSESSMENT 2014-15 HEART – LP 8 SUBJECT GROUPS Student is at the centre MYP ASSESSMENT
¿QUÉ CONOZCO DE CÓMO SE EVALÚA EN EL MYP? Parents do pre assessment! WHERE ARE YOU? PRE-ASSESMENT GRAFFITI EVALUACIÓN
ÉXITO OBJETIVOS GENERALES OBJETIVOS ESPECÍFICOS Aims / Objectives NOTE:OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT, INSTEAD OF DIFFERENT NUMBERS OF OBJECTIVES OBJECTIVES ARE ORGANISED FOR YEARS 1( 7TH) 3 (8TH AND 9TH) AND 5 (GD 10) TO SHOW THE PROGRESSION ÉXITO
RÚBRICAS PAI (MYP) Español Lengua y Literatura Each subject area provides rubrics for the students. Ask the parents to take a rubric and share it.. Chosen a spanish example.
CLARIFICACIONES ESPECÍFICAS DE TAREAS Subject specific clarifications to help the students—this is differentiation, pointing to success! ÉXITO
CRITERIOS DE EVALUACIÓN ENGLISH FRANCÉS ESPAÑOL CRITERIOS DE EVALUACIÓN MAX 8 ARTES INDIVIDUOS Y SOCIEDADES P.E Each subject area has its own objectives and therefore its own assessment criteria! Show! MATEMÁTICAS CIENCIAS
Criterion for each subject—show parents document
ÉXITO LOS GRUPOS DE ASIGNATURAS DEBEN ABORDAR TODOS LOS ASPECTOS DE TODOS LOS OBJETIVOS ESPECÌFICOS AL MENOS 2 VECES EN CADA AÑO DEL (MYP)PAI Aims / Objectives OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO
rúbrica español OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO
EN GRUPO EL EJEMPLO, UNO, DOS O LOS 4 CRITERIOS: CALIFIQUEMOS EN GRUPO EL EJEMPLO, UNO, DOS O LOS 4 CRITERIOS: LA CRÒNICA 2014-15 SHARE—COMPARTIR BREVEMENTE LA NATURALEZA DE LA ASIGNATURA Y PEGAR POSTERS ALREDEDOR—HAY COSAS EN COMÚN? What is in common? ----- Notas de la reunión (8/4/14 13:08) ----- soluciones a los problemas del mundo desarrollo habilidades- tomar decisiones MYP
REFLEXIÓN RETROALIMENTACIÓN ÉXITO OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO
Academic profile Juicio profesional ÉXITO Academic profile--teachers make a professional judgement--best fit approach according to the descriptor ÉXITO
¿CUÁL ES LA NOTA EN MI REPORTE? EJEMPLO: PERÍODO 1 “TEACHER SUMMATIVE ASSESSMENT” CRITERIOS A= 7 B= 7 C= 6 D=6 TOTAL = 26/32 OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO
¿CUÁL ES LA NOTA EN MI REPORTE? MYP M.E.N Bajo Básico MEN require us to give the following grades which are made equivalent with the MYP requirements. Alto Superior ÉXITO TOTAL DE A,B,C,D
¿QUÉ CONOZCO AHORA DE CÓMO SE EVALÚA EN EL MYP O EN EL PYP? NEW SUBJECT GUIDES HAVE BEEN PUBLISHED, FPIP AND THE INTERDISCIPLINARY TEACHING AND LEARNING GUIDE. FOCUS ON SUBJECT GUIDES POSTER AND POST ITS—ASK THEM TO STICK A POST IT WHERE THERE CONFIDENCE-KNOWLEDGE IS WITH THE NEW GUIDE. WHERE ARE YOU? ASSESMENT GRAFFITI EVALUACIÓN