MYP ASSESSMENT HEART – LP 8 SUBJECT GROUPS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MYP ASSESSMENT Eleanor Cosh- MYP Coordinator
Advertisements

Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Juego de traducción en filas La escuela. Traduzcan del inglés al español. Deben incluir el sujeto. 1. Do you (tú) study history? 1. ¿Estudias tú historia?
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Trabajo en parejas Read the following questions and jot down some ideas. Be prepared to share them with the class. 1.Where do you think Spanish ranks on.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
 Let’s learn to ask and answer questions. 1. Speaking about age I’m 35 years old. Lara is 18. My parents are 62 CHECK FOR MISTAKES Sarah has 20.* Peter.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Cómo es la evaluación en el MYP.
1. When I’m hungry I eat pizza.
¡Bienvenidos al español!
Escribe en español. present to break candy cat to open light cake
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen
Hoy es el 1 de Octubre..
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Cómo es la evaluación en el MYP.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Modelo currícular PAI (MYP)
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Telling Time in Spanish
JUGAR to play a sport or a game
Turn to page 3 in journal and title it : Bell Work 18/10/16
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
Subject Pronouns and Ser
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Cómo es la evaluación en el MYP.
Subject Pronouns and Ser
PRESENTACIONES Y SALUDOS
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
TASK-BASED LEARNING (TBL) Virtual Tutor: Ivonne Caro Laynes.
Modelo currícular PAI (MYP)
Cómo es la evaluación en el MYP.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Hoy martes el 20 de diciembre
Preparación/ Review Hoy es viernes el 13 de noviembre de 2015 Today is Friday, November 13, 2015 Due Now: Prepare for oral by reviewig with graphic organizer.
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Possession in Spanish.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Interrogative Words (Las palabras interrogativas)
School Subjects Las asignaturas.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Telling Time (Cómo decir la hora).
Due Now: Write on your notebook: Write 5 school subjects:
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Subject Pronouns and Ser
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
La hora.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Time Expression with Hacer
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Review present tense conjugations
Español Semana 6 Hoy es martes, el diecisiete de septiembre de 2019 Vocabulario: Copia el español y traduce al inglés carnet de identidad sacar.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

MYP ASSESSMENT 2014-15 HEART – LP 8 SUBJECT GROUPS Student is at the centre MYP ASSESSMENT

¿QUÉ CONOZCO DE CÓMO SE EVALÚA EN EL MYP? Parents do pre assessment! WHERE ARE YOU? PRE-ASSESMENT GRAFFITI EVALUACIÓN

ÉXITO OBJETIVOS GENERALES OBJETIVOS ESPECÍFICOS Aims / Objectives NOTE:OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT, INSTEAD OF DIFFERENT NUMBERS OF OBJECTIVES OBJECTIVES ARE ORGANISED FOR YEARS 1( 7TH) 3 (8TH AND 9TH) AND 5 (GD 10) TO SHOW THE PROGRESSION ÉXITO

RÚBRICAS PAI (MYP) Español Lengua y Literatura Each subject area provides rubrics for the students. Ask the parents to take a rubric and share it.. Chosen a spanish example.

CLARIFICACIONES ESPECÍFICAS DE TAREAS Subject specific clarifications to help the students—this is differentiation, pointing to success! ÉXITO

CRITERIOS DE EVALUACIÓN ENGLISH FRANCÉS ESPAÑOL CRITERIOS DE EVALUACIÓN MAX 8 ARTES INDIVIDUOS Y SOCIEDADES P.E Each subject area has its own objectives and therefore its own assessment criteria! Show! MATEMÁTICAS CIENCIAS

Criterion for each subject—show parents document

ÉXITO LOS GRUPOS DE ASIGNATURAS DEBEN ABORDAR TODOS LOS ASPECTOS DE TODOS LOS OBJETIVOS ESPECÌFICOS AL MENOS 2 VECES EN CADA AÑO DEL (MYP)PAI Aims / Objectives OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO

rúbrica español OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO

EN GRUPO EL EJEMPLO, UNO, DOS O LOS 4 CRITERIOS: CALIFIQUEMOS EN GRUPO EL EJEMPLO, UNO, DOS O LOS 4 CRITERIOS: LA CRÒNICA 2014-15 SHARE—COMPARTIR BREVEMENTE LA NATURALEZA DE LA ASIGNATURA Y PEGAR POSTERS ALREDEDOR—HAY COSAS EN COMÚN? What is in common? ----- Notas de la reunión (8/4/14 13:08) ----- soluciones a los problemas del mundo desarrollo habilidades- tomar decisiones MYP

REFLEXIÓN RETROALIMENTACIÓN ÉXITO OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO

Academic profile Juicio profesional ÉXITO Academic profile--teachers make a professional judgement--best fit approach according to the descriptor ÉXITO

¿CUÁL ES LA NOTA EN MI REPORTE? EJEMPLO: PERÍODO 1 “TEACHER SUMMATIVE ASSESSMENT” CRITERIOS A= 7 B= 7 C= 6 D=6 TOTAL = 26/32 OBJECTIVES ARE MORE SPECIFIC, FULFILL THE AIMS OF THE SUBJECT, MAKE IT REAL! 4 OBJECTIVES PER SUBJECT ÉXITO

¿CUÁL ES LA NOTA EN MI REPORTE? MYP M.E.N Bajo Básico MEN require us to give the following grades which are made equivalent with the MYP requirements. Alto Superior ÉXITO TOTAL DE A,B,C,D

¿QUÉ CONOZCO AHORA DE CÓMO SE EVALÚA EN EL MYP O EN EL PYP? NEW SUBJECT GUIDES HAVE BEEN PUBLISHED, FPIP AND THE INTERDISCIPLINARY TEACHING AND LEARNING GUIDE. FOCUS ON SUBJECT GUIDES POSTER AND POST ITS—ASK THEM TO STICK A POST IT WHERE THERE CONFIDENCE-KNOWLEDGE IS WITH THE NEW GUIDE. WHERE ARE YOU? ASSESMENT GRAFFITI EVALUACIÓN