III Congrés de Filosofia Catalana Plama de Mallorca, 21 III Congrés de Filosofia Catalana Plama de Mallorca, 21. 22 i 23 de gener de 2015 Oralitat, escriptura i imatge: passat i present de les formes de la filosofia mimesis.cat
The essay as a form (1954) T. Adorno III Congrés de Filosofia Catalana Plama de Mallorca, 21. 22 i 23 de gener de 2015 The essay as a form (1954) T. Adorno Punt de partida. La idea que ens proposa el text d’Adorno és la revisió crítica del contingut de la filosofia i de la seva metodologia d’exposició. mimesis.cat
The essay as a form (1954) T. Adorno III Congrés de Filosofia Catalana Plama de Mallorca, 21. 22 i 23 de gener de 2015 The essay as a form (1954) T. Adorno Forma – contingut d’una filosofia que “Se yergue sobre todo contra la doctrina, arraigada desde Platón, según la cual lo cambiante, lo efímero, es indigno de la filosofía” Forma – exposició “que asume en su propio proceder el impulso antisistemático e introduce conceptos sin ceremonias, inmediatamente, tal como los concibe y recibe” mimesis.cat
The essay as a form (1954) T. Adorno III Congrés de Filosofia Catalana Plama de Mallorca, 21. 22 i 23 de gener de 2015 The essay as a form (1954) T. Adorno ¿Una estratègia suggerent en el segle XX? ¿és necessària una nova formulació de la crítica que qüestioni l’ús de l’escripitura o la supremacia de la forma escrita a la filosofía? mimesis.cat
III Congrés de Filosofia Catalana Plama de Mallorca, 21 III Congrés de Filosofia Catalana Plama de Mallorca, 21. 22 i 23 de gener de 2015 Recels a l’escriptura Pitàgores Sòcrates Plató -582 -507 -470 -399 -427 -347 mimesis.cat
4.112 …La filosofia no és una doctrina, sino una activitat. mimesis.cat
mimesis.cat
El passat i el present de la filosofia no estan escrits, són només 0ralitat i 1matge (número) mimesis.cat
mimesis.cat
cultura escrita cultura del llibre …filosofa, ciència, religió, política, art... mimesis.cat
La filosofia acadèmica
Metode Ètica Valors Cosmologia Lógica Ontologia Categoria Psicologia Raò Concepte Cosmologia Lógica Filosofia trascendental Percepció Empirisme Intencionalitat Economia Metafisica Ètica Metode Filosofia pràctica Sociologia Valors Fenomenologia Teoria Ontologia Principis Escepticisme Categoria Psicologia Hermeneutica Teologia CiÈncia Coneixement Atomisme lògic Racionalisme Epistemologia ètiques aplicades
El passat i el present de la filosofia no només estan escrits, són també 0ralitat i 1matge mimesis.cat
Novel·la i literatura... mimesis.cat
Pintura I La escuela de Atenas de Rafael Sanzio, 1510-1511 mimesis.cat
Pintura II El sueño de la razón produce monstruos de Francisco de Goya. Capricho 43, 1799 Meditaciones metafísicas, cuyo título completo es Meditaciones metafísicas en las que la existencia de Dios y la distinción real entre la mente y el cuerpo son demostradas es una obra escrita por René Descartes y publicada por primera vez en 1641. En ella se elabora el sistema filosófico cartesiano que fue introducido en su Discurso del Método (1637). mimesis.cat
Escultura Le Penseur Auguste Rodin, 1880
Altres llenguatges, altres formes...? mimesis.cat
Performance video musical Alien Dreamtime featuring: Words - Terence McKenna Visuals - Rose X Music - Spacetime Continuum Didgeridu - Stephen Kent Alien Dreamtime was produced as a live multi-media event in San Francisco, on the evenings of February 26 and 27, 1993.
Teatre (musical) Max Black de H. Goeggels Teatre Nacional de Catalunya (Sala Tallers) Barcelona 1999
Teatre (musical) Se es rápido o no se es nada...
teatre (interacció-multimedia) La Fura dels Baus Barcelona
teatre (digital)
teatre (multimedia) La Fura dels Baus Naumon i la tetralogia... Fòrum Universal de les Cultures 2004 Barcelona
Rafael Argullol poema 11. Los dados circulares Los centinelas del enigma jugaron y apostaron con sus dados circulares, aquellos tatuados de infinito, durante el tiempo sin tiempo, hasta que en el gran instante chocaron entre sí las bolas doradas y apareció la cifra de la vida. Entonces los vigías del misterio, enamorados del hallazgo, sembraron el número imposible en el hueco del silencio sin esperar nada y sin renunciar a nada. Hasta que brotó una tierna raíz y luego el primer tallo y por fin el arbusto del que colgaban los destinos, y el árbol que anudaba todas las formas, el fruto de un desafío loco, alimentó la belleza del mundo.
Cine Pi (fe en el caos) Darren Aronofsky, 1998 mimesis.cat Las matemáticas son el lenguaje de la naturaleza. Todo lo que nos rodea puede representarse y comprenderse mediante números. Si dibujas un gráfico con los números de cualquier sistema, los patrones emergen. Entonces: Hay patrones en cualquier lugar de la naturaleza Max Cohen mimesis.cat
Digital... philosophy? mimesis.cat
Oralitat, escriptura i imatge representen el passat i present de les formes de la filosofia, formes on la filosofia ha viscut i transitat durant més de dos mil·lennis i a les que avui no es pot ni es vol renunciar. mimesis.cat