KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
el código secreto 1 = M 2 = C 3 = E 4 = B 5 = L 6 = N 7 = A 8 = I
Advertisements

28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Stem Changing Verbs: e-ie
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
¡Vamos a la librería! Capítulo dos. En la librería hay… una mochila un cuaderno (In the bookstore there is…)
Pensar, Querer, and Preferir
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Tener Lets look at the verb tener (to have). It features two verb changes that we will see very soon.
Verbs and Expressions that Use the Infinitive
Unidad 4 Etapa 3.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
Objetivos 1) to revise school subjects
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
KS3 Spanish – Year 8 Nos presentamos Part 1 Unidad 7.
La familia y los amigos Part 4 Unidad 2
Los Infinitivos ¿Qué es un infinitivo?.
The Subjunctive In this slide show, we are going to look at a verb form that has all but disappeared from English – the subjunctive!
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e ie, e i, o ue, u ue (El tiempo presente de los verbos de cambio radical)
gustar with infinitives
El Enfoque: lunes, el 22 de febrero 1. ¿Listos para Aprender? Sit in assigned seat Take out Spanish Materials & 2 pencils 2. Complete Enfoque: Practice.
Capítulo Uno: Primer paso
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir By: Sra. Suzanne M. Shirley North Intermediate High School 808 East College, Broken Arrow, OK
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
The letters l and ll In Spanish, the letter l is pronounced much like the letter l in the English word leaf. Listen to and say these words: lechuga lunes.
Determine the correct def. article/plural for each of the following ____ sistema ____ humanidad ____ estación ____ carro ____ agua ____ clase ____ tarea.
Los dias de la semana.
Empezar/Comenzar, Pensar, Querer, and Preferir
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Repaso Breve. Two-Form Verbs In Spanish, some verbs have only two forms. I like to call these verbs two- form verbs. The most common two-form verb is.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Tener “To Have” La clase de español I.
Los interrogativos.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
El tiempo presente de los verbos de cambio radical:
Stem-Changing Verbs E > IE, E > I, O > UE and U > UE.
© Boardworks Ltd of 17 KS3 Spanish – Year 9 Nosotros, los jóvenes Part 3 Unidad 13.
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
Capítulo 2 El Vocabulario Nuevo.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
LUNES EL 11 DE NOVIEMBRE La televisión Los Objetivos: To know how to give opinions about TV programmes.
T RABAJO DE TIMBRE Translate to Spanish. 1. I am (not) tall. 2. He plays baseball. 3. We go to school. 4. They rest on the weekends. 5. I want to go for.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Forming questions Grammar Essential 1.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Chapter 6 n e to ie stem-changing verbs n PENSAR n CERRAR n EMPEZAR n ENCENDER n PREFERIR n QUERER n SENTIR.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Gustos y Disgustos Aversiones.
Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Stem-changing Verbs (u-ue), (e-ie) Stem-changing verbs are verbs where there is the a spelling change in some of the forms of the verb. There is only.
Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
VERBS… A verb is an action. A verb that has not been changed is called – An infinitive verb. Verbs in Spanish do not change as much as verbs in English.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Transcripción de la presentación:

KS3 Spanish – Year 7 El horario Part 1 Unidad 3

El horario Contenido Las asignaturas (No) me gusta(n) ¿Es interesante? Adverbs of quantity Stem change verbs

Teacher’s notes and icons This icon indicates a listening activity. This icon indicates a memory activity. This icon indicates that a Flash file has been embedded into the PowerPoint slide. These files are not editable. Most slides contain notes to accompany the presentation. To access these notes go to ‘Notes Page View’ (PowerPoint 97) or ‘Normal View’ (PowerPoint 2000/2002/2003). Normal View Notes Page View

Las asignaturas 1 Transcript: El dibujo El inglés La música La educación física La biología La física La geografía Las matemáticas El español La historia La química El alemán La religión La informática

Las asignaturas 2

Las asignaturas 3 ¿Cómo se dice en inglés? Pupils translate the Spanish subjects into English. This activity can also be used to reinforce the Spanish alphabet. Ask the pupils to spell the Spanish subject that appears on the screen.

(No) me gusta(n) 1 LIKES When you like one thing, you say me gusta el / la… depending on whether the thing you like is masculine or feminine. Me gusta el dibujo. (masculine) Me gusta la historia. (feminine) DISLIKES If you don’t like something you say no me gusta el / la… No me gusta el dibujo. No me gusta la historia.

(No) me gusta(n) 2 LIKES When you like something that is plural, you say me gustan el / la… Me gustan las matemáticas. Me gustan los cómics. DISLIKES If you don’t like something you say no me gustan el / la… No me gustan las matemáticas. No me gustan los cómics.

(No) me gusta(n) 3 Do you remember how to give your opinion? Me encanta(n)… Me gusta(n)… No me gusta(n)… No me gusta(n) nada… If you want to ask your friend their opinion, use the informal form: ¿Te encanta(n)…? ¿Te gusta(n)…? ¿No te gusta(n)…? ¿No te gusta(n) nada…? Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk If pupils are fully confident with the use of 'Me gusta(n)/te gusta(n)/me encanta(n)/te encanta(n)…', progress to 'le gusta(n)/le encanta(n)…'

(No) me gusta(n) 4 Me encanta Me gusta mucho Me gusta No me gusta No me gusta nada el dibujo… Me encantan Me gustan mucho Me gustan No me gustan No me gustan nada las matemáticas… Me encanta(n) Photo credits: Rachel ©TheBoardworks.co.uk Me gusta(n) mucho Me gusta(n) No me gusta(n) No me gusta(n) nada

(No) me gusta(n) 5 Mucho, poco, nada el dibujo… mucho un poco las matemáticas… el dibujo… Photo credits: Rachel ©TheBoardworks.co.uk Mucho, poco and nada can only be used with the verb gustar and not with the verb encantar, which already means ‘to really like’. No me gusta(n) nada las matemáticas…

Las asignaturas 4 Me gusta la historia y me encanta la geografía. No me gusta nada la física y odio la química. Me gusta mucho la física. Es mi asignatura favorita. Me gustan también las matemáticas y la informática, pero no me gusta nada la geografía. Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk Click on play to hear the texts spoken.

Las asignaturas 5 Transcript: Me gusta la historia y me encanta la geografía. No me gusta nada la física y odio la química. Me gusta mucho la física. Es mi asignatura favorita. Me gustan también las matemáticas y la informática, pero no me gusta nada la geografía.

Las asignaturas 6 Pupils listen and note each speaker’s favourite subject. Transcript: - Me gusta la educación física. - Para mí, la informática es la mejor asignatura. - No me gusta nada la física, prefiero la química. - Me encanta la geografía. - Me gusta mucho la música. Es mi asignatura favorita. - Me gusta la religión.

Las asignaturas 7 ¿Qué asignaturas te gustan y no te gustan? A) ¿Te gusta(n) el / la / los / las…? B) Sí, me encanta(n) / me gusta(n) mucho / me gusta(n) / me gusta(n) un poco el/la/los/las... No, no me gusta(n) / no me gusta(n) nada el/la /los /las...

Las asignaturas 8 Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No Use this slide as a stimulus for practising questions to do with subject likes and dislikes. Sí No Sí No Sí No Sí No Sí No

Las asignaturas 9 Con tu compañero/a Ahora, pregúntale a tu compañero/a. _______________________ Sí No _______________________ Sí No _______________________ Sí No Print out copies of this slide and give them out to the pupils. Working in pairs, the pupils should ask their partner whether they like or dislike the subjects shown. The answers should be recorded. _______________________ Sí No _______________________ Sí No _______________________ Sí No

¿Es interesante? 1 Sí ¿Te gusta? Se puede aprender mucho. Saco muy buenas notas. Soy bueno/a en física... Pienso que la historia… …es fácil. …es divertida. …es muy útil. Me gusta mucho el/la profe. Tengo muchos deberes. Photo credits: Rachel ©TheBoardworks.co.uk This slide introduces positive reactions to school subjects. Remind pupils that Spanish adjectives agree in gender and number (masculine/feminine; singular/plural) with the nouns that they describe. E.g.: inteligente/s, bueno/a/s, interesante/s, relajante/s, divertido/a/s, simpático/a/s, fácil/fáciles, útil/útiles, fenomenal/fenomenales. Using these phrases, ask pupils to be more imaginative. E.g. Mis compañeros/as de clase son divertidos/interesantes/simpáticos…. Also, ask pupils to use 'las matemáticas' to practise the use of the plural feminine. E.g.: Me gustan/encantan las matemáticas. Pienso que las matemáticas son muy interesantes/divertidas/útiles… Los/las profesores/as son buenos/as / fenomenales. Me encanta la geografía… …es muy interesante. Me gusta el francés pero prefiero el inglés.

¿Es interesante? 2 ¿Te gusta? No Hay demasiados deberes. El/la profe es demasiado severo/a. Pienso que la historia… …es aburrida. …es horrible. …es difícil. …es demasiado difícil. No sirve para nada. No entiendo nada en alemán… Photo credits: Pete ©TheBoardworks.co.uk This slide introduces negative reactions to school subjects. Remind pupils that Spanish adjectives agree in gender and number (masculine/feminine; singular/plural) with the nouns that describe. E.g.: aburrido/a/s, difícil/difíciles, severo/a/s, malo/a/s. Using these phrases, ask pupils to use las matemáticas to practise the use of the plural feminine. E.g.: No me gustan las matemáticas porque son muy aburridas. Pienso que las matemáticas son demasiado difíciles… Estoy flojo/a en historia… No me gusta el/la profe. No me gusta la geografía porque es muy aburrida. Saco muy malas notas.

¿Es interesante? 3 Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk This slide shows further examples of reactions to school subjects.

¿Es interesante? 4 Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk Pupils listen and note which subject is mentioned in each case, and whether the reaction of the speaker is positive or negative. Transcript: 1. Pienso que la química es muy difícil. 2. Mi profe de dibujo es muy divertido. 3. No me gustan las matemáticas porque son muy aburridas. 4. Mi profe de informática es demasiado severo. 5. Estoy bastante flojo en historia. 6. Saco buenas notas en geografía.

Escribe frases afirmativas y negativas en el lugar apropiado. ¿Es interesante? 5 1 2 3 4 Photo credits: Rachel & Pete ©TheBoardworks.co.uk Writing activity. Pupils write an appropriate sentence for each picture, giving a positive or negative comment about the subject depicted.

¿Es interesante? 6 Vocabulario Lee las siguientes palabras: matemáticas tío madre geografía hermano historia educación física primo sobrino nieta el dibujo hija

¿Es interesante? 7 Memoria de elefante Ahora, pon las palabras en la categoría correspondiente. Las asignaturas La familia matemáticas geografía historia educación física el dibujo tío madre hermano primo sobrino nieta hija Photo credits: Rachel’s family ©RachelCallaway

¿Es interesante? 8 Vocabulario Lee las siguientes palabras: mochila lunes goma martes regla historia libro calculadora sábado jueves sacapuntas cuaderno lápiz miércoles bolígrafo

¿Es interesante? 9 Memoria de elefante Pon las palabras en la categoría correspondiente. Los objetos de clase Días de la semana mochila goma regla historia libro calculadora sacapuntas cuaderno lápiz bolígrafo lunes martes miércoles jueves sábado

Adverbs of quantity 1 divertido/a/s interesante/s fácil/es muy Memoria de elefante See how many sentences you can make using the pictures and words below. divertido/a/s interesante/s fácil/es difícil/es muy Es/son bastante

Adverbs of quantity 2 Con tu compañero/a Using the previous vocabulary, discuss your opinions of these subjects with your partner. Subjects appear on mouseclick.

Stem change verbs 1 -e>-ie Some verbs follow a slightly different pattern. We will call these stem change verbs. They have regular endings like -AR, -ER and -IR verbs, but certain letters change as you go through the verb forming a consistent pattern. In this unit we will study the following type of stem changing: -e > -ie

Stem change verbs 2 -e>-ie -e > -ie pensar = to think 1. Identify the group to which the verb belongs = -ar 2. Write out verb as if it were regular. 3. Identify the vowel to change: It is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. 1. pienso 2. piensas 3. piensa 4. pensamos 5. pensáis 6. piensan pensar: -e changes to -ie 4. Change the -e to -ie on parts 1 2 3 6.

Stem change verbs 3 -e>-ie -e > -ie preferir = to prefer 1. Identify the group to which the verb belongs = -ir 2. Write out verb as if it were regular. 3. Identify the vowel to change: It is ALWAYS the vowel just before the infinitive ending. 1. prefiero 2. prefieres 3. prefiere 4. preferimos 5. preferís 6. prefieren preferir: -e changes to ie 4. Change the –e to –ie on parts 1 2 3 6.

Stem change verbs 4

Check you know which side of your dictionary is which! Stem change verbs 5 Dictionary skills You will find your dictionary very useful as you learn Spanish. The most important thing to know about a Spanish/English dictionary is that it has two sections – a section with English words arranged in alphabetical order with their Spanish translations, and a section with Spanish words arranged in alphabetical order next to their English translations. Check you know which side of your dictionary is which!

Stem change verbs 6 Dictionary skills If you are looking for a verb, you must remember that it will always be in the infinitive form (often ending in -ar, -er and - ir) and you must change it to the correct form in order to use it in a sentence. If you wanted to find the stem change verb preferir, and had forgotten how to form it you would find the verb (vt / vi) entry, and it would probably look something like this: How would you change the infinitive into the right form to say ‘I prefer’? vt preferir

Repaso 1 To give your opinion use: Me encanta(n)… Me gusta(n)… No me gusta(n)… No me gusta(n) nada… To ask for your friend’s opinion use: ¿Te encanta(n)…? ¿Te gusta(n)…? ¿No te gusta(n)…? ¿No te gusta(n) nada…? If pupils are fully confident with the use of Me gusta(n)/te gusta(n)/me encanta(n)/te encanta(n)… progress to le gusta(n)/le encanta(n)… (he/she likes).

Repaso 2 Stem change verbs (-e>-ie) Stem change verbs have regular endings like -AR, -ER and -IR verbs, but certain letters change as you go through the verb forming a consistent pattern. There are three types and -e > -ie is one of the types that we studied in this unit. Verbs pensar and preferir has a consistent stem change pattern of -e > -ie. The change occurs in the first, second and third person singular and the third person plural.

Repaso 3 Verbs pensar and preferir Pienso – I think Prefiero – I prefer Pensar – to think Pienso – I think Piensas – you think Piensa – he/she thinks Pensamos – we think Pensáis – you think Piensan – they think Preferir – to prefer Prefiero – I live Prefieres – you live Prefiere – he/she lives Preferimos – we live Preferís – you live Prefieren – they live Verb conjugations appear on mouseclick.