Análisis de Procesos IQ40A

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
In English, the equivalent is “to like”
Advertisements

To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
The Plurals of Adjectives
El verbo ser página veinticuatro. ¿Cómo se dice ser en inglés? ser = to be am, is, are.
- mente Adverbios. Adverbs… Can modify verbs, adjectives, or other adverbs. They tell how much, how often/well, or when. In English many end in –ly, in.
SALIR and DECIR: unos amigos nuevos 
Triangles. How many triangles can you count in this picture? Are they the same? NOTA: Para cambiar las imágenes de esta diapositiva, seleccione una imagen.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Educación en Ingeniería para la ciudadanía, la innovación y la competitividad en Iberoamérica: ciencia, tecnología, ingeniería, matemáticas y el rol de.
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Entre familiaGramática 2 Past progressive Preview Past progressive Grammar Guys.
Week Beginning Monday 3 rd March 2014 “It is no longer because of what you said that we believe, for we have heard for ourselves, and we know that this.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Carbohydrates, Proteins, and Lipids Quiz. 1.What type of organic molecule is pictured above? 1. ¿Qué tipo de molécula orgánica es imaginada encima?
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Ser - To be yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas soy eres es somos sois son.
Objective: SWBAT differentiate between organic and inorganic molecules Do Now: What elements are all living things made up of? Objetivo: Los estudiantes.
Aim: How do autotrophic and heterotrophic nutrition differ
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Regular, present-tense conjugation AR ER IR o amos o emos o imos as áis es éis es ís a an e en e en.
The present progressive 1. Meaning -what you (or he, or we, or they) are doing RIGHT THIS SECOND.
INGENIERÍA QUÍMICA Problema De Balance De Materia Y Energía Con Reacción Quimica.
Wooo hooo… This is going to be exciting!
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Cuentos en grupos 33.5 minutos.
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Gustar V. Encantar.
Comparisons of Equality
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
JUGAR to play a sport or a game
¿Qué sabes tocar?.
ÁREA ACADÉMICA: Biología Avanzada TEMA: Animales invertebrados
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
Todo acerca de mí All about me.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
El Futuro y El Condicional
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
The Plurals of Adjectives
The Present Tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Los números.
Writing about ecology Área Académica: Ingeniería Mecánica
¿Cómo se pronuncia en español?
Gender Equality By Sandra y Estela.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Tus Planes By Sol Sáez.
Formas y colores.
dirigido por Luís Mandoka (2004) Study guide written by Rachel Hawkes
PRESENTATION ADRIANA LUCIA CORREA CHILITO JAIME MARINO.
Question Formation Spanish I Page 52.
Gender & Number of NOUNS & ARTICLES
Atoms test review.
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
How to use “Gustar”.
Quasimodo: Check your homework!
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Hoy es de viernes doce abril Campanazo
Español 1: Capítulo 2 Vocabulario 2
PRESENTATION: PRESENTATION: MY FUTURE By: Jonathan Julian Ortiz Arango code: 21.
Transcripción de la presentación:

Análisis de Procesos IQ40A Profesor: M.Elena Lienqueo Jacques Wiertz Departamento de Ingeniería de Química y Biotecnología Fono: 6784709– e-mail: mlienque@ing.uchile.cl

Ingeniería Química y Biotecnología Ingeniería de Procesos ¿Que es un Ingeniero Químico o en Biotecnología? ¿Cómo y porque se desarrolló la ingeniería química? ¿Qué obstáculos ha enfrentado y sobrepasado la profesión? ¿Qué contribución han hecho los ingenieros químicos y biotecnólogos? ¿Cómo la profesión ha crecido y cambiado en el último siglo?

What is a Chemical Engineer? An Engineer who manufactures chemicals A Chemist who works in a factory, or A glorified Plumber? None of the above

All right, so what is a Chemical Engineer? It is true that chemical engineers are comfortable with chemistry, but they do much more with this knowledge than just make chemicals. All engineers employ mathematics, physics, and the engineering art to overcome technical problems in a safe and economical fashion. Yet, it is the chemical engineer alone that draws upon the vast and powerful science of chemistry to solve a wide range of problems

Historia de la ingeniería de procesos Los primeros procesos nacen de las necesidades básicas del hombre: alimentarse, abrigarse, desplazarse, .... Cambio progresivo de escala Nuevo dominio de la energía Aparición de nuevos materiales Para saber más: http://www.pafko.com/history//h_intro.html

Ingeniería Química Química de base: Química mineral Química orgánica: bioquímica, biotecnología, carboquímica, petroquímica Paraquímica: productos “formulados” Farmácia humana y veterinaria Metalurgia química: metalurgía extrractiva y tratamientos

Química mineral A partir de algunas materias primas básicas (aire,agua, sal, azufre, gaz natural, calcario,arena, fosfatos,...), se producen los mayores productos químicos básicos. Mayores producciones: ácido sulfúrico, nitrógeno, etileno, oxígeno, amoniaco, cal, ácido fosfórico, soda, cloro

Procesos básicos ¿Como se producen los siguientes productos químicos? Ácido sulfúrico Cloro Cal apagada Ácido fosfórico Amoniaco

Producción de celulosa Chile exporta 2 millones de toneladas anuales de celulosa Celulosa: nombre genérico para un amplio rango de productos compuestos por fibras naturales, contenido principalmente en árboles y otras plantas. Más información en: http://www.papelnet.cl/celulosa/proceso_06.htm

Materia prima

Proceso Kraft

Preparación de la madera

Cocción

Blanqueo

Caustificación – Recuperación de calor

Tratamiento de efluentes

Reciclaje