1.12 Repaso 2 de septiembre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How would you greet a friend at these times?
Advertisements

Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
LISTENING COMPREHENSION TEST
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
VOICE LEVEL 2: ¡Hola. ¿Cómo estás. ¿Qué tal
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
HOLA.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 2 2 de mayo de 2017.
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
You have 5 minutes to fill out the information:
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Close read writing day Hispanic nicknames.
Escribe the correct translation of each phrase
SEGUNDO PASO (A que hora…
Vámonos Write down three things that you DID (past tense) to get ready for school this morning in Spansih. All three should be reflexive verbs- so “comer,
¡buenos días!.
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
1.3 Introductions.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Saludos Y Despedidas.
1.4 Numbers.
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
¡Buenos días! Hoy es el 29 de agosto.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Quasimodo: Write the following #’s in words
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Spanish I Señora Hoffman-Fields
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

1.12 Repaso 2 de septiembre

Vámonos Write down your phone number in Spanish using WORDS then raise your hand for a stamp. Spelling counts!

El examen Listening- letters, spelling words, phone numbers Speaking- a conversation Reading- filling in the blanks in a conversation Writing- respond to questions in Spanish ejemplo: ¿Cómo estás? ¿De dónde eres? Culture- why Spanish?

Práctica To review for the exam, we’re going to go through each section and practice the activity you’ll have to do tomorrow on the actual test. That way, at the end of class, your notes from today will be a great review sheet.

Repaso

Práctica Listening practice: I’m going to spell three words for you aloud in Spanish and then recite three phone numbers. As I’m speaking, write down what you hear me say. I’ll repeat everything I say TWICE in case you don’t hear it the first time.

Llena los espacios- write the whole conversation out! Señora Álvarez: _______ chica. ¿Cómo te ________? Cristina: _______ días. Me llamo Cristina. ¿Cómo está ________? Señora Álvarez: muy bien. ¿Y _______? Cristina: así así. Señora Álvarez: ¿De _______ eres? Cristina: Soy ______ San Juan. Señora Álvarez. Bueno. Hasta ________. Cristina: Nos ________.

Algunas preguntas How could you respond to these statements with a different statement? Buenos días Hola Adios Nos vemos How could you respond to these questions in Spanish? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? ¿De dónde eres?

Tú vs. usted For each person, write whether you would use “cómo estás” or “cómo está” to greet them. Your doctor - Your uncle Your sister - Your friend’s mom Your cousin - Your teacher Your school principal - A student your age The US President Your teammate

Cultura Write a paragraph (minimum 5 complete sentences) about why it is important to YOU PERSONALLY to learn Spanish. When you are finished, raise

Finalmente … Don’t forget to bring something to write with! Preferably a pencil. Get to class ON TIME. The test won’t start until everyone is in their seat ready to go. You should not have your phone out at any point during or after the test. It should be OFF and put away. If you need extra study materials, all of the powerpoints are on my website: www.msospanish.weebly.com