Hoy es el _____ de _____ del __________

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Advertisements

Preposciones de Lugar U2.2.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
2.2 Estar and Prepositions
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Prepositional Phrases
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Gramática 2.2 Uses of ESTAR Prepositions with ESTAR el 4/7 de noviembre.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can create and follow directions to a place Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Las preposiciones Prepositions of place.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can ask and answer questions about a location Vocab/Ideas: Preposition rhyme (review) Places vocabulary (review) Directions.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
REPASEMOS LA TAREA. la tarea p. 60, Copy “prepositions often used with estar” into your notebook. Be sure to copy Spanish and the English meanings.
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Preposiciones. Preposiciones  Prepositions  Arriba (de)  Above  Abajo (de)  Under  Delante (de)  In front of  Detrás (de)  Behind  Encima (de)
5.4 - Mi comunidad My community el banco bank la biblioteca library.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Local preposition (Spanish grammer).
Spanish Class Mrs. Rogers.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Las preposiciones Prepositions of place.
Día 13.
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 29 de marzo de 2017.
You have 5 minutes to fill out the information:
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Write your best interview question on a sticky note and put it on the poster board for your class at the front of the room. Traducir: We are.
Estar.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
REPASEMOS LA TAREA (miércoles, el 18) HAGAN – Página 60 Inténtalo
States where things are located
Apuntes: ESTAR with prepositions
1.4 Numbers.
Prepositions using the verb estar
Martes, el 27 de octubre.
Formas y colores.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Vamonos Get your quiz sheet and label it with your info. It’s Prueba 3.2 and today is 10/27/16. Look over your body part notes & verbs like gustar notes.
Hoy es martes el seis DE NOVIEMBRE
Spanish 2 Week 4 Sra. Knutsen.
Prepositions.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Del.
¡Exprésate! UNO Chapter 5-2
Las preposiciones prepositions.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
States where things are located
Transcripción de la presentación:

Hoy es el _____ de _____ del __________ TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective: I can identify and say prepositions Vocab/Ideas: delante(de) ____________ cerca(de) ______________ lejos(de)_______________ abajo(de)________________ arriba(de)_____________ Vámonos: Translate the following sentences: 1. I want to be beside of the girl. 2. I go over top of the house. 3. The ball is between the cat and the dog. 4.Today I am on the left of my friend.

VÁMONOS I want to be beside of the girl. 2. I go over top of the house. 3. The ball is between the cat and the dog. 4.Today I am on the left of my friend. Yo quiero ser al lado de la chica. Yo voy sobre de la casa. La pelota está entre el gato y el perro. Hoy yo estoy a la izquierda de mi amigo.

VOCAB/IDEAS Our new vocabulary words will be on the top of the slide. If you think you know what the word means, raise your hand. I will call on someone to share the definition. For each new word, we will need an action. After we have the definition, if you can ACT OUT the word, raise your hand. I will call on someone to share the action with the class. Everyone will do the new action.

Delante de In front of/ forwards of/ facing towards

Cerca de Near to

Lejos de Far from

Abajo de Down/ downwards/ below

Arriba de Higher than/ above

GROUP GAME: MATAMOSCAS I will divide the classroom into 2 teams. Each team will line up in front of the board. When I say the word in English, the first person will “swat” the word on the board. They will then tell me the word/phrase in Spanish. For the team to get the point, everyone in line must be doing the action to go along with the word.

Delante Detrás Debajo Sobre Cerca Entre Dentro Enfrente Derecha Izquierda Encima Fuera Arriba Lejos Abajo

Copy down the definitions for the Spanish Preposition rhyme!!! Spanish Prepositions: Use them to tell where things are located. Izquierda (de)______________ , derecha (de)______________, delante(de) ____________ , detrás(de) ________________, cerca(de) ______________, y lejos(de)_______________ , Y algo más... abajo(de)________________ , arriba(de)_____________, enfrente(de)________________, encima(de)_______________, debajo(de)__________________ , entre_______________, al lado(de)______________ y ya

Writing 10 minute free-write USING PREPOSITIONS

Dibujos Listen for directions on what you are going to draw…

Reflection

TAREA 30 Minutes of studying daily routine