Chapter 5 Lessons & Materials

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
Advertisements

A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Pobre Ana Book Test- Review
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
En Casa Con La Familia Nucleo Familiar.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
lugares importantes y los empleados
LISTENING COMPREHENSION TEST
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
POBRE ANA CHAPTER 3 LESSONS & MATERIALS. HAZLO AHORA CALENDARIO / EMOCIONES ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha? ¿En qué estación estamos? ¿Qué tiempo.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Organización de cuadernos
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Brandon Brown quiere un perro
Examen 4A El mapa gráfico.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
¿Que te gusta hacer? Saludos y despedidas.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Discussion Voice Activity 1.05
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Las Palabras Interrogativas
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Hoy es lunes el veintidos de octubre
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Transcripción de la presentación:

Chapter 5 Lessons & Materials Pobre Ana Chapter 5 Lessons & Materials

CALENDARIO / EMOCIONES Hazlo Ahora CALENDARIO / EMOCIONES ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha? ¿En qué estación estamos? ¿Qué tiempo hace? ¿Cómo estás? / ¿Cómo te sientes? Knowledge You Should Bring to Class: In Chapters 1-4 you learned a lot about Ana & how she feels about different people and places. Create an acrostic poem in Spanish using your highest level of language proficiency to describe something important about Ana & her experiences. A N A Pre-Assessment of Today’s Lesson: ¿Es una buena idea llevar los uniformes? Explica.

Student Learning Objectives At the end of this chapter, I will be able to: Talk about life at my school Compare and Contrast Mexican and American Schools Maintain a conversation in the target language Recognize synonyms & antonyms Hoy en clase… I will be able to… Read for meaning Identify the main idea of Ch. 5 I am responsible for… Reading Ch. 5 Completing a POST IT Participating in the Classroom Discussions Completing the Reading Comprehension Check & Determining My Tier

Bienvenidos Lectores… MIENTRAS LEER (WHILE READING)... While you are reading this chapter, use the following reading strategies: THINK (TH), WONDER (W), PREDICT (P), or QUESTION (Q) to gain a deeper understanding of the material. Remember that it is important to connect your thoughts and ideas to what you are reading. Be sure to include a page number so that you can refer back to your thoughts & support it with appropriate evidence. Use one of these sentence starters to record complete & thoughtful responses. I think…because… / Yo pienso…porque… I wonder…because… / Me pregunto…porque… I predict…because… / Mi predicción es que… Create a QUESTION that you hope will be answered by the end of the novel. Then PREDICT what you think the answer will be.

Strategy Pg. # Nombre de amigo/a ________________________________ Comentos: Strategy

DETERMINING YOUR READING TIER READING COMPREHENSION TO DETERMINE YOUR READING TIER: -------------------------------------------------------------- ------------- Task: Read each statement & determine whether each is VERDAD o FALSO. Correct any errors by changing the underlined words. *If time allows – indicate the pg. # that provides evidence of the correct response. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- --- Ana va al gimnasio con Susana. Pg #_____ _______________________ Correction: ______________________ La madre de Patricia le grita porque necesita pintar su dormitorio. Pg #_____ Patricia va a una escuela pública. Pg #_____ Patricia lleva jeans a la escuela. Pg #_____ DETERMINING YOUR READING TIER TIER 1 I was able to identify some of the true/false questions. This chapter was hard for me to understand. TIER 2 I am able to identify all 4 of the true/false questions & support my responses with evidence from the text. This chapter was easy for me to understand.