Would you rather? 100% Español.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Advertisements

POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Week 24 Spanish I. Para Empezar 16 de febrero Please translate the following sentences into Spanish: 1)I like to play soccer and my best friend likes.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Me gusta viajar y conocer el mundo Me gusta el Español
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Check that your essay has your name and period
Español 3 24 de febrero de 2017.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Qué haces en la escuela?
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
(How to tell time in Spanish)
Español 1 10 de marzo de 2017.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Getting to know you more!
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
El Imperfecto Español 2.
More sentences that contain if…
¿Qué te gusta hacer?.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Saber y conocer Saber and Conocer both mean to know.
Assign the sentences to the correct picture
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
El agua.
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Las profesiones.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
How do I ask a question in Spanish???
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Gustar, Interesar, Aburrir
Copyright Notice: ¡Gracias! Credits: ¿Connectamos?
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Quasimodo: If you were here on Thursday:
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Meta: 1) I can use direct object pronouns to refer to people who receive the action in a given situation. 2) I can tell someone else what to do using commands.
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Transcripción de la presentación:

Would you rather? 100% Español

Copyright Notice: Credits: ¡Gracias! ¿Conectamos? You might also like: All images are open-source and used via fair use. They are from www.Pixabay.com. Lifetime License: Your purchase entitles you to a lifetime license for this digital product. You can access all future updates I make to this product via your « My Purchases » tab in TpT. ¡Gracias! Thank you for your purchase! I really value your product feedback. If you can’t leave a 4 star rating, please do leave a question in the q/a section of my store so I can make improvements before you make your rating. I’m happy to connect via email as well: sol.azucar.cc@gmail.com ¡Suerte con todo! ~Catharyn Copyright Notice: Copyright © 2012-16 by Catharyn Crane http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane All rights reserved. This publication is authorized for individual noncommercial use by the purchaser only. No part of this publication may be reproduced, distributed, or transmitted beyond the individual purchaser’s noncommercial classroom use. ¿Conectamos? Email: Sol.Azucar.CC@gmail.com Blog: www.SolAzucar.com Instagram: @sol.azucar.cc Facebook: www.facebook.com/SolAzuar Pinterest: https://www.pinterest.com/SolAzucar You might also like: My other Spanish class building and beginning of the year activities: https://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane/Category/Class-Building-Fun

Would you rather? There are so many possibilities with this fun resource! Consider sharing how you use it in your own classroom, in the comments section on TpT. Option #1: Class building strategy: This activity is designed to help students come to feel comfortable and supported within the class. Students will get to move around the classroom, get to know other students better, and most importantly-- learn to value and appreciate different opinions within the classroom. Building a supportive class environment will encourage students to feel safe to share opinions and take risks in future classroom activities. I typically use this activity over several days, as a warm up or closure activity for about 10 minutes each time, so it lasts for several days. This is designed for intermediate and advanced Spanish classes to develop class community and review common vocabulary. Prep and Execution: Post the presentation on your overhead projector so it is clearly visible to the whole class. Go over the Rules slide, and ensure all students know what to do. Select a student “leader” to pose the first question (or to pose several questions) or you the teacher could pose the questions. The fun thing about picking a student to do this is it makes the whole activity completely student centered. Have your students get up (and move desks if necessary) so all students are standing in the middle of the classroom before the first question is posed. After each question, consider posing follow up questions about why students chose the side they did. Students might discuss in partners or share with the whole class. You the teacher might also want to participate, moving to the side that you would chose.  © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Would you rather? Option #2: Writing / Cultural Warm up: Post one of the prompts as a short journal or writing assignment – makes a great warm up or closure activity for about 10 minutes in class or could be a homework assignment. The idea is for students to think critically about the cultural ideas addressed. They might conduct some independent research at home about some of the issues, if so assigned. Prep and Execution: Post the desired prompt on your overhead projector so it is clearly visible to the whole class and have students copy the prompt. OR make a copy for each student or pairs of students to share. This could be a great independent writing assignment or partner activity. After writing is complete, discussion of the issues will help to elaborate students’ ideas and understandings. © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Qué te gustaría más? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Rules The leader poses a question to the entire class, who all wait in the middle of the room. Think about your answer to the question. Then move to the side of the room that corresponds with your preference. After each question all students move back to the middle of the room. Some questions are very silly… others are more serious. Respect different opinions and just have fun! A new leader poses the next question. © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más poder volar o poder ser invisible? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más recibir $100,000 ahora or $500 cada mes el resto de tu vida? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más saber la fecha de tu muerte o no? No saber © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más pasar dos semanas viviendo en un hogar de ancianos o dos semanas comiendo solo Taco Bell? Hogar de ancianos Solo Taco Bell © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más vivir sin música o sin papel higénico? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Botella de salsa picante ¿Te gustaría más comer una barra de mantequilla o una botella de salsa picante? Barra de mantiquilla Botella de salsa picante © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más ver el futuro o cambiar el pasado? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más ser guapo y pobre o feo y rico? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más tener un ojo en el centro de tu cabeza como un cíclope o tener dos narices? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más pasar un día en el desierto Sarhara o en el polo norte? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más encontrar el amor verdadero o recibir $1,000,000? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más perder una pierna o perder un brazo? Yo perdería un…. Por que… © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más estar en una isla abandonada solo o con Sr. Power? Yo estaría en una isla…. Por que… © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más tener que jugar el mismo videojuego por el resto de tu vida o no poder jugar ninguno? Tener que jugar el mismo videojuego No poder jugar ningun videojuego © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más no poder escuchar o no poder hablar? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más tener que hablar con Sr ¿Te gustaría más tener que hablar con Sr. Gomprecht por una hora o tener que hacer tarea de matemáticas por cinco horas? Hablar con Sr. Gomprecht por 1 hora Hacer tarea de matemátias por cinco horas © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más medir cuatro pies o medir ocho pies? Medir 8 pies Medir 4 pies © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más no poder usar tu celular por dos meses o tener que moverte a una escuela nueva? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Casa bonita, carro feo Casa fea, carro bonito ¿Te gustaría más tener una casa bonita y un carro feo o una casa fea y un carro bonito? Casa bonita, carro feo Casa fea, carro bonito © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Decir la verdad a tus padres ¿Te gustaría más tener que decir una mentira a tu mejor amigo o tener que decir la verdad a tus padres? Mentir a tu mejor amigo Decir la verdad a tus padres © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más ser el mejor jugador en un equipo que nunca gana o el peor jugador en un equipo que siempre gana? Mejor jugador, equipo nunca gana Peor jugador, equipo siempre gana © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Todas las películas de Star Wars Todos los episodios de Friends ¿Te gustaría más pasar una tarde mirando todas las películas de Star Wars sin parar o mirando todos los episodios de Friends sin parar? Todas las películas de Star Wars Todos los episodios de Friends © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Beber 3 litros de refresco ¿Te gustaría más tener que comer un pastel entero en una hora o tener que beber tres litros de refresco en una hora? Comer un pastel entero Beber 3 litros de refresco © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más ser cómico y inteligente o guapo y tonto? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Profesor en nuestra escuela ¿Te gustaría más ser un profesor en nuestra escuela o un cajero en Walmart? Profesor en nuestra escuela Cajero en Walmart © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más ser mamá/papá de diez hijos o nunca ser mamá/papá? Tener diez hijos Nunca ser mamá/papá © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Más rica en un barrio pobre Más pobre en un barrio rico ¿Te gustaría más ser la persona más rica en un barrio pobre o la persona más pobre en un barrio rico? Más rica en un barrio pobre Más pobre en un barrio rico © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más conocer al presidente o a tu celebre favorito? el presidente mi celebre favorito © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

10 horas de tarea sin descansar ¿Te gustaría más pasar 48 horas sin dormir o hacer 10 horas de tarea sin descansar? 48 horas sin dormir 10 horas de tarea sin descansar © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Novio/a más atractivo/a ¿Te gustaría más tener un novio/a más atractivo/a o ser más atractivo/a que tu novio/a? Novio/a más atractivo/a Ser más atractivo/a © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más ser un perro llamado Killer o un gato llamado Fluffy? Un perro, Killer Un gato, Fluffy © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

Miembro de familia que ha fallecido ¿Te gustaría más conocer un extraterrestre o conocer un miembro de tu familia que ha fallecido? Extraterrestre Miembro de familia que ha fallecido © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más trabajar con niños o ancianos? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más viajar por dos años sin parar o nunca salir de tu ciudad por el resto de tu vida? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane

¿Te gustaría más ser presidente o ser dictador? © Catharyn Crane, 2013 - 16 http://www.teacherspayteachers.com/Store/Sol-Azucar-By-Catharyn-Crane