El pan.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Advertisements

El pan.
Miércoles el 24 de febrero
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
Telling Time.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
The following slides introduce the new verb IR.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Haz ahora el 27 de octubre de 2015 Complete each sentence with the correct form of ser and estar: 1.Mi cuarto ________ al lado de la sala. 2.Manuel y Fernando.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
El pan.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Morph – Lección 2 Hoy vamos a:
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
El león es el rey de la selva. …
La Salud y el Bienestar Vocabulario
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Hoy vamos a .. repasar los países
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
KEEP YOUR Handout: Plural artículos y sustantivos
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
You have 5 minutes to fill out the information:
Hoy es miércoles el 18 de enero
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
More sentences that contain if…
Descripción Formas y colores
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
Cuentos Érase una vez 1.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
Hoy vamos a .. aprender más información sobre sobre un lugar en España
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones con más detalles
El agua.
voy vas va van vamos vais
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
El agua.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Gusta, again! Earlier in the course, we saw how to express likes and dislikes about activities, i.e., gusta + a verb. In this slide show, we are going.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Hoy vamos a .. aprender a describir vacaciones
How much? - How many? English Grammar. When we want to know the quantity or amount of something, we ask questions starting with How much and How many.
pas·sion 1. strong and barely controllable emotion. 2. the suffering and death of Jesus. "meditations on the Passion of Christ" synonyms:crucifixion,
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

el pan

Objetivos: Comparar comida en distintos países Entender un clip sobre la comida en la RASD

1 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad Do the first one as an example and reveal the answer. Then with the remaining 9, do them all first and then go through the answers. Alemania

2 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad

3 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad

4 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad

5 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad

6 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad

7 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad

8 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad

9 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad

10 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad

2 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad Here are the slides 2-10 again, with the answers this time. Mongolia

3 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad México

4 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad Italia

5 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad Ecuador

6 Los Estados Unidos ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad Los Estados Unidos

7 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad Polonia

8 Inglaterra ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad Inglaterra

9 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad Chad

10 ¿Qué país es? Los Estados Unidos México Ecuador Inglaterra Polonia Alemania Italia Japón Mongolia Chad Japón

Vamos a comparar…. los Estados Unidos Ecuador En …. se come/bebe más / menos ……………… que en... En mi opinión ……………… This is designed to be a short group talk task. Students should use their ‘agreeing’ and ‘disagreeing’ language here too – ‘yo también’ Tienes razón’ etc.. They have used this many times before so there should be no need to display this too, but it’s always good to remind them to use it! Depending on the class, it could also work to do this slide as a whole class modelling activity, and then give out copies of all the pictures for a group talk task where they can compare whichever they like and extend the talk for longer. fruta Prefiero ……………… porque….. productos frescos azúcar sano comida rápida verduras comida precocinada bebidas gaseosas dulces comida envasada grasa carne

¿Qué comen en el desierto? This is a BBC online clip. It follows on from earlier clips we used in the theme of water and has the same girl narrating. This time she describes what they can grow there, how they get eggs, meat, milk and bread and how they are dependent for flour for their bread on charity organisations. We see one girl going to the local shop and describing how variable it is and how sometimes the shop is empty and they have very little to eat. Here is the link to the clip online: http://www.bbc.co.uk/learningzone/clips/what-people-eat-in-the-sahara/2113.html First, students can be asked to watch the clip and tick what they see and hear in terms of food. Not all items listed/shown on the tick grid are in the video. On second time of listening, students can be asked to complete the sentences on the next slide (given as a handout) choosing the correct option to complete the sentence.

Mira el clip y señala las palabras correctas. gallinas queso camellos pasteles vacas refrescos cabras té pan leche café harina latas de conserva huevos galletas legumbres This will be an A5 sheet of half A4 with the slide of sentences below it. An easier version is on the next slide and obviously a combination could easily be produced according to the ability of the class. NB: María indicated that verduras is preferable to legumbres here but legumbres is the word used in the video clip so I have had to keep it.

Mira el clip y señala las palabras correctas. gallinas queso camellos pasteles vacas refrescos cabras té pan leche café harina latas de conserva huevos galletas legumbres This will be an A5 sheet of half A4 with the slide of sentences below it. An easier version is on the next slide and obviously a combination could easily be produced according to the ability of the class.

Mira el clip y señala las palabras correctas. gallinas queso camellos pasteles té vacas refrescos cabras leche pan café harina This is an answer slide for the previous activity. Click on the words in any order and the tick or cross will appear to show whether the word was in the clip or not. latas de conserva huevos galletas legumbres

El tomate no es una verdura Completa la frase huevos Las gallinas producen …………………. De las vacas se obtiene la ……………. y el …………… También las cabras y los camellos producen…………… El tomate no es una verdura sino una ……………. El pan se hace con la ……………. leche queso leche Plenary – re-use of vocabulary from video at sentence level. fruta harina