sección escuchada del examen final del primer semestre

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Advertisements

Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Los dias de la semana.
Starts next Thursday, June 2nd
ARTÍCULOS Y SUSTANTIVOS Srta. Phillips. The name of a person, place, or thing is a noun. In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine.
POR FAVOR ENTRA Y SIÉNTATE EN SILENCIO
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Definite Articles and Indefinite Articles
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Definite and Indefinite Articles
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
10/22/14 Proposito 17B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
Página 61 – Avancemos Unidad 1, Lección 2.  Definite articles (the) are used with nouns to indicate specific persons, places or things.  Example) The.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
El Bienvenido ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tienes?
UNA REVISTA DEL VOCABULARIO Y LA ESTRUCTURA DE CAPITULO 4.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Actividad 3 For each picture, you will hear two descriptions.Write the letter of the description that best matches the picture. 1.Roberto 2. Magda 3. Geraldo.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Definite Articles and Indefinite Articles.
Warm Up BLUFF!!! Vocabulary of Commands and Greetings Numbers Create a dialogue of 6 exchanges an present it in class for FICHAS!!!
04/11/16 Proposito 15B: ¿Cuales son los articulos indefinidos?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Getting to know you more!
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Clarifications for semester 1 grammar
¡VáMONOS! (Written) Respond to the following questions in full sentences in Spanish: 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿Cómo estás? 3) ¿Cuántos años tienes? (A.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
1.4 Numbers.
Para hacer ahora Make the following nouns plural:
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
2.8 Gustar.
The Days of the Week (Los días de la semana).
Español 1. Semana 1 Hoy es viernes, el 11 de enero de Libro p
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Review for Chapter 5 Test
El verbo GUSTAR.
The days of the week (Los días de la semana).
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Lee cada oración. Si la oración es cierta, marca con un círculo la C
The Days of the Week (Los días de la semana).
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

sección escuchada del examen final del primer semestre Español I 19/12/2012 Sección escrita y sección escuchada del examen final del primer semestre

Sección escrita You will receive a slip of paper with three of the following questions. You must answer all three with complete Spanish sentences.

1. ¿Cómo te llamas. 2. ¿Cuántos años tienes. 3. ¿Qué día es hoy. 4 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿Cuántos años tienes? 3. ¿Qué día es hoy? 4. ¿Cuál es la fecha de hoy? 5. ¿Cómo eres? 6. ¿Cómo es tu amigo/a ideal? 7. ¿Qué te gusta hacer? 8. ¿Qué no te gusta hacer? 9. ¿Cuándo tienes la clase de español? 10. ¿Qué comes en el almuerzo? Sección escrita

#90 is about the Mayans and that info is in the Fondo. cultural on p #90 is about the Mayans and that info is in the Fondo cultural on p. 13 (PE) & the Conexión on 88 (2A) #91 is about Picasso, Kahlo, Murillo, & Botero and is on pp. 24, 1B, 2A , and 3A #92 is about Botero (2A but with more info from PowerPoint) #93 is about when students in Spanish-speaking countries start learning English and is on p. 80 (2A) #94 is about Day of the Dead (not from book) #95 is about patios and is on pp. 86 (2A) & 113 (2B)

Sección escuchada A. Listen to the following nouns and select the correct definite article. a. el b. la c. los d. las

Sección escuchada B. Listen to the following nouns and select the correct indefinite article. a. un b. una c. unos d. unas

Sección escuchada C. Listen to each sentence. If is true (or logical) mark “a”. If is false (or illogical), mark “b”.

Lectura