WALT: EL FUTURO WILF 1: To be able to give a detailed description of future plans using “voy a + inf.”(Level 5) WILF 2: To be able to justify say what.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Advertisements

¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
WALT: Talk about healthy living
Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
STARTER LEER (READING)- Read and complete the sentences.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
COMPLETA LA TABLA DEL 2 2X....=8 2X....=10 2X....=12 2X….=18 2X….20 2X….=30 2X….=14.
WALT: LA ESCUELA DEL PASADO WILF 1: To be able to talk about the past using “era” and “había(n)” (Level 5) WILF2: to be able to point out the main differences.
Mi dormitorio My bedroom
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
¿QUÉ NÚMERO ES?. Walt: La vida sana HEALTHY EATING Wilf: Learn vocabulary in Spanish to describe healthy diet (Level1-2) Wilf: Taking about healthy eating.
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Daily Routine Assessment-Monday!
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Objective: To learn colours & use them to describe a painting Objetivo: Aprender los colores y usarlos para describir una pintura STARTER: Lee el texto.
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
EL FUTURO ESPAÑOL3 Captain Bonnin. THE NEAR FUTURE The near future is used to talk about something that is going to happen. It is formatted the following.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Organización de cuadernos
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Preparación para el Examen 4A
Expressing likes in Spanish
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Español 2 3 de marzo de 2017.
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
SEGUNDO PASO (A que hora…
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
El futuro What? How? Examples Practice.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Saying what someone likes
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Guía de estudio Examen del tema 1
Assign the sentences to the correct picture
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
WALT: to describe your house WILF: to give at least 2 details about your house (Level 2) OR WILF: to give 3 details about your house & an opinion (Level.
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Las profesiones.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Gustar (To Please) like.
STARTER: If the infinitive for ‘to study’ is ‘estudiar’
4.7 invitations, ir+a+inf..
Vamonos Write a full sentence for each class, including one thing that you would need for that class. Ex. Math → Para la clase de matemáticas yo necesito.
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
PUNTO DE GRAMÁTICA.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

WALT: EL FUTURO WILF 1: To be able to give a detailed description of future plans using “voy a + inf.”(Level 5) WILF 2: To be able to justify say what subjects you are good at and why (Level3/4) WILF 3: to identify the Spanish words for different professions in English (Level1-2)

MATCH UP the pictures to the right job Use www.wordreference.com tl

HABLAR (SPEAKING)- In pairs ask and answer

LEER (READING)-Read the pupils likes and dislikes LEER (READING)-Read the pupils likes and dislikes. What would be the most appropriate job for each one from the list below? Se me da(n) bien……I am good at…. Sobre todo…especially Me encanta(n)….I love Las asignaturas …..school subjects

Ingeniero/a técnico/a 1 A Camarero/a B Carpintero/a C Dependiente/a D Electricista E Arqueólogo/a F Ingeniero/a técnico/a G Intérprete H Enfermero/a I Cantante J Farmacéutico/a 2 3 4 Listos 3 p.136 Escuchar 1b Sound files disconnected except for number 1. 5 6

A Peluquería Altamira: se busca chico/a para trabajar los sábados. Experiencia no es necesaria. Buena presencia e informes. Interesados preséntense c/Príncipe de Asturias,200, Oviedo B Se necesitan chicos o chicas para restaurante, para caja y camareros/as. Dominio de francés e inglés. Tel. 814 44 44 C Se busca “au pair” para una familia portuguesa con dos niños pequeños. Centro ciudad. Interesados escribir al apartado 253. D Bar/discoteca necesita camarero/a y disc-jockey. Experiencia y buenos informes. 1 2 3 Listos 3 p.137 Escuchar 2b Sound files disconnected except for no.1 4

Voy a seguir estudiando, pero no se puede hacer en mi colegio Voy a seguir estudiando, pero no se puede hacer en mi colegio. Tendré que ir a otro colegio. A 1 Voy a hacer mis A Levels y decidir después. B 2 No voy a estudiar más. Preferiría buscar un empleo. C Me gustaría tomar un año de descanso para viajar antes de ir a la universidad. 3 Listos 3 p.138 Escuchar 1c Sound disconnected from this slide. D Voy a un colegio para hacer unos cursillos de formación profesional. 4 E 5

ESCRIBIR- Write about your likes and dislikes: FOR A LEVEL 5- YOU CAN WRITE A SENTENCE ABOUT THE FUTURE: “EN EL FUTURO VOY A ESTUDIAR INFORMÁTICA”= IN THE FUTURE I AM GOING TO STUDY ICT YOU CAN ALSO SAY “EN EL FUTURO TRABAJARÉ COMO MECÁNICO” IN THE FUTURE I WILL WORK AS A MECHANIC

DEBERES PREPARE A SHORT PRESENTATION ABOUT A JOB YOU WOULD LIKE TO DO – LABEL IT IN SPANISH WHAT SUBJECTS YOU NEED TO BE GOOD AT TO DO IT? EJEMPLO: EN EL FUTURO VOY A SER DISEÑADOR/A. SE ME DAN BIEN LAS ARTES