This powerpoint can be found in our shared area:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En Clase To be able to name 12 classroom objects To be able to use
Advertisements

H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
FECHA Lunes el 10 de octubre TITULO En clase Señor OBJECTIVO To be able to talk about things around the classroom Señora EXITO I can explain some rules.
Deberes – En mi mochila Total for sheet /27 Actividad 2 = Actividad 3
En mi mochila In my school bag.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Para empezar - Tarsia. dieciséis diecisiete dieciocho diecinueve veinte veintiuno veintidós veintitrés veinticuatro veinticinco veintiséis veintisiete.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
Telling Time.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
¡Organízate! español I 2-1.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Realia. realia En mi mochila lunes, ocho de noviembre intención: All Must be able to name at least 3 items in their school bag 2. Most Should be able.
Los Útiles escolares The school supplies.. La Mochila.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
This powerpoint can be found on the VLE: Mi Ordenador Learning Objectives To be able to say what you use your computer for By the end of the lesson…
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Vocabulario 4.  Hello. My name is Austin. Today is my birthday! I am fifteen and I live in the United States. I like to read, to sleep and to eat pizza.
La sala de clases. La Carpeta El Libro El Lápiz.
Part 2: En La Clase.  La carpeta = The folder  El libro= The book  El cuaderno= The notebook  La hoja de papel = A piece of paper  El bolígrafo =
Por La Mañana Learning Objectives:
Frases Importantes para la clase de español
Question Formation Español Uno.
Indefinite Articles; ¿Cuánto? Mucho y Poco
En El Pueblo.
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
SPANISH Middle School Grammar Lesson Subject pronouns Verbs.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
This powerpoint can be found in our shared area:
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Yo tengo… Utiles escolares.
Articles – Los Articulos
This powerpoint can be found in our shared area:
En mi mochila tengo… Objectives: * To know classroom items in Spanish
First Grade Dual High Frequency Words
el 31 de enero Ellos son de Manta, Ecuador. Ellos tienen 12 años.
Campana # 7 estudiante diccionario turista país números
Take 2: Affirmative and Negative words
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Capítulo 4.1.
GREETINGS sALUDOS HELLO Hola GOOD MORNING Buenos días HOW ARE YOU TODAY? ¿Cómo estáis? HOW ARE YOU DOING? ¿Qué tal?
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Gramática (pg 9 del paquete rosado)
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
En LA ESCUeLA.
Spanish Review Semester 1.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Using ESTAR to describe location
“a / an” and “some” are called… Indefinite Articles.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Articles – Los Articulos
Question Formation Spanish I Page 52.
School supplies.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Transcripción de la presentación:

This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish

Beat the Teacher 1. ¡Hola! Buenos noches. ¿Como te llamo? buenas llamas 1. ¡Hola! Buenos noches. ¿Como te llamo? llamo 2. Me llamas Phoebe quince 3. Tengo diecicinco años es 4. ¿Cuándo tu cumpleaños? mayo 5. Mi cumpleaños es el viente de Mayo veinte

Learning Objectives To be able to name classroom items To be able to say what you have and do not have To be able to say what you need

una mochila una pluma una regla una carpeta una agenda una goma un lápiz un bolígrafo un estuche un diccionario un sacapuntas un cuaderno un libro

una mochila una pluma una regla una carpeta una agenda una goma un lápiz un bolígrafo un estuche un diccionario un sacapuntas un cuaderno un libro

¿Que hay en tu mochila? Put the words in aplhabetical order agenda lapiz boligrafo goma carpeta pluma cuaderno boligrafo diccionario agenda estuche goma cuaderno lapiz regla libro sacapuntas mochila carpeta pluma diccionario regla estuche sacapuntas libro

¿Que hay en tu mochila? Complete the sentences with either un or una lapiz una goma una pluma un boligrafo una agenda un cuaderno una regla un sacapuntas una carpeta un diccionario un estuche un libro

How to say that you have or do not have something Tengo un boligrafo Tengo una goma no tengo boligrafo no tengo goma Necesito…… - I need

En mi mochila….. Tengo un estuche Tengo una goma No tengo pluma 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tengo un estuche Tengo una goma No tengo pluma Tengo un lapiz No tengo carpeta Tengo una agenda No tengo diccionario Tengo un sacapuntas Tengo un libro No tengo cuaderno

How to say that you have more than one Tengo un cuaderno Add an “s” because it’s more than one BUT Tengo dos cuadernos

Mira los dibujos y lee las notas Mira los dibujos y lee las notas. ¿Cuales son las mochila de Neus y Eduard?

En mi mochila tengo , , y pero ni . Tengo , , , pero necesito y

Escribe una lista de las cosas que tienes en tu mochila y lo que te hace falta tambien. Ejemplo: En mi mochila tengo un estuche, una goma….. “a / an” “some” masculine un unos feminine una unas

E. diccionario E. nacidoricio A. fibralogo A. boligrafo B. estuche B. chutese F. lapum F. pluma C. canastupas C. sacapuntas G. goma G. mago D. regla D. legra H. chaomil H. mochila What are the other 5 items mot mentioned? lapiz, carpeta, agenda, cuaderno, lapiz

¿Cual es la excepción? mochila lapiz sacapuntas libro agenda estuche boligrafo diccionario pluma Creo que……………es la excpecion porque…………

Test de vocabulario ©rh05 libro book carpeta folder boligrafo pen planner/diary dictionary exercise book ruler sharpener pencil eraser pencil case libro carpeta boligrafo agenda diccionario cuaderno regla sacapuntas lapiz goma estuche ©rh05

Whats your name? My name is Ben How old are you? I’m 11 years old ¿How are you? Good, thanks When is your birthday? My birthday is the 12th of June

In no more than 25 words describe the most important thing you have learnt today

What other uses can you think of for what you have learnt today?

Thinking time… 1 thing I knew before this lesson which has helped me in the lesson 2 things I would like to find out next lesson 3 things I have learnt today 23 23