El juego y el aprendizaje

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Advertisements

To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
What kind of verb is JUGAR? An ________ VERB. It is also a Stem-Changing verb. What stem-changing verb did we see a few chapters ago? _________________.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
En la Ventana. This screen is now a window!!! (a Ventana) How do you feel when you look out the “window”?
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Time Expression with Hacer p. 58 Tema 1B. Time Expression with Hacer Use hacer to describe an action that began in the past and has continued into the.
LUKA  My name is Luka I live on the second floor I live upstairs from you Yes I think you've seen me before  If you hear something late at night Some.
TODOS PODEMOS participaR
Organización de cuadernos
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
SER y ESTAR Con un/a compañero/a, decide si “TO BE” en cada frase es SER o ESTAR y por qué. Ejemplo: Hoy es / está el 28 de marzo  es because.
El Futuro p. 260 Chapter 6 Realidades 3.
Question Formation Español Uno.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
el 21 de febrero estás estoy está Está Están Están estoy
Password (VOCABULARY ABOUT JOBS AND PROFESSIONS)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Upcoming Dates Las Próximas Fechas
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
Bienvenidos a la clase de Español 1
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 3 Español 1—Acelerado
First Grade Dual High Frequency Words
JOBS AROUND THE WORLD. GOALS:  Identify Jobs.  Recognize the use of the negative form of verb BE.
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Ir + a with infinitives.
Student’s name: Introducción: escrito que da la bienvenida al estudiante y le da una idea acerca de los aprendizajes que va a adquirir en el desarrollo.
El futuro What? How? Examples Practice.
Unit: 8 The simple past tense Meaning & Use Form (structure) Exercise.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
SUGERENCIAS Área Académica: Ingeniería Mecánica
The present tense of ir and jugar
Hoy es martes el 6 de diciembre
To talk about school rules and use ‘se puede’ and ‘se debe’
The brain begins its development days after conception and continues to make new connections throughout life. El cerebro empieza a desarrollarse días después.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Bienvenidos a la clase de Español 3 para hispanohablantes
¡Bienvenidos a la clase de español!
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Español 2: Saber vs. Conocer
UNIVERSIDAD TECNICA DE MACHALA UNIDAD ACADEMICA DE CIENCIAS EMPRESARIALES CARRERA DE ECONOMIA ESTUDENTS: FIRST CONDITIONAL SENTENCES TEACHER: - Calvache.
What does it mean ¿Qué te gusta hacer? ________________________
Español 1 Unidad 2 Etapa 3 3 Sra. Lear
¿Qué te gusta hacer cuando….?
In both English and Spanish, the verb to be (ser), feminine articles (la/las) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights.
SNDA-EL DENTISTA LA LLAMADA FRIA.
Question Formation Spanish I Page 52.
Families and Video Games
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Time Expression with Hacer
Día número 44 Español 1—Acelerado
Jugar.
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
Quasimodo: Get ready for your quiz!
Guess, what do I do? GUÍA DE ALTO CONTENIDO PRÁCTICO.
Objectives Talking about a typical school day and school environment.
Transcripción de la presentación:

El juego y el aprendizaje Reflexión # 6 Estefanía Gross 2/21/2011

Just Playing By: Anita Wadley When I'm building in the block room, Please don't say I'm "Just playing.” For, you see, I'm learning as I play, About balance, I may be an architect someday. When I'm getting all dressed up, Setting the table, caring for the babies, Don't get the idea I'm "Just Playing.“ I may be a mother or a father someday. When you see me up to my elbows in paint, Or standing at an easel, or molding and shaping clay, Please don't let me hear you say, "He is Just Playing.“ For, you see, I'm learning as I play. I just might be a teacher someday. When you see me engrossed in a puzzle or some "playing" at my school, Please don't feel the time is wasted in "play.“ For you see, I'm learning as I play. I'm learning to solve problems and concentrate. I may be in business someday. When you see me cooking or tasting foods, Please don't think that because I enjoy it, it is "Just Play." I'm learning to follow directions and see the differences. I may be a cook someday. When you see me learning to skip, hop, run, and move my body, Please don't say I'm "Just Playing." For, you see, I'm learning as I play. I'm learning how my body works. I may be a doctor, nurse, or athlete someday. When you ask me what I've done at school today, And I say, "I just played." Please don't misunderstand me. For, you see, I'm learning as I play. I'm learning to enjoy and be successful in my work. I'm preparing for tomorrow. Today, I am a child and my work is play.

¿ Como aprenden los niños mientras juegan? Es natural aprender mediante experiencias propias, y es por esto que un niño puede alcanzar a tener un aprendizaje significativo mediante el juego, que es una experiencia placentera y divertida (Lalwani, 2010). Cuando un niño juega, puede adquirir conocimiento sobre la vida, sobre otras personas, sobre el mismo, o sobre temas académicos (Lalwani, 2010). Por ejemplo, el ábaco es un objeto que sirve para hacer cálculos matemáticos simples. Con este objeto los niños pueden jugar y aprender a su manera.

¿ Cuales son las ventajas de conectar el juego en clase? Efecto positivo (Johnson, et al, 1999) Aprendizaje significativo Aprendizaje duradero Crea interés y curiosidad Proceso (Johnson, et al, 1999) El proceso es mas importante que el producto Da un ambiente de seguridad al no enfocarse en la meta Oportunidad de experimentar

Da oportunidad de aprender diferentes tipos de habilidades y a diferente nivel (Johnson, et al, 1999) Proceso que ayuda a enseñar habilidades relevantes Aprendizaje autentico (Johnson, et al, 1999) Aprender mediante experiencias significativas para el niño Por ejemplo, jugar a mandar una carta a la abuelita.

En clase, ¿ que se puede aprender durante el juego? Conceptos Funciones Vocabulario Teorías Rimas Letras Sonidos Números Profesiones Y mas…

¿Por que el juego es el medio mas significativo para aprender? Dinámico Autentico Es parte de la vida de los niños Por exploración y experimentación Relación con vida cotidiana Divertido Relajante Placentero (Johnson, et al, 1999)

El juego en el curriculum Curriculum- generated play: Se da experiencias de juego que permite al estudiante aprender habilidades para ciertas materias como lectoescritura, matemáticas, y ciencias (Johnson, et al, 1999). Play- generated curriculum: Se da experiencias de juego que sean temas de interés de los estudiantes utilizando una unidad interdisciplinaria enseñando también habilidades (Johnson, et al, 1999).

Centros Se puede crear centros en clase que se basen en el juego de acuerdo al tema que esta viendo en clase (Johnson, et al, 1999). Por ejemplo, si se esta viendo profesiones, se puede tener centros como el doctor, la escuela, el gimnasio, la oficina, etc. Para hacer esta experiencia mas enriquecedora se debe dar muchos materiales para tener el ambiente correcto.

Juegos que se pueden implementar en clase Reglas Uso de dinero Países Matemáticas Operaciones Letras Palabras Profesiones Vida Salario Responsabilidades

REFERENCIAS Johnson, J.; Yawkey, T.; Christie, J. (1999). Play and Early Childhood Development. New York: Longman. Lalwani, P. (2010). Children: Learning by playing. Recuperado el 19 de febrero de 2011 de http://www.buzzle.com/articles/children-learning-by-playing.html. Wadley, A. (2002). Poems about the value of play. Recuperado el 19 de febrero de 2011 de http://stepbystepcc.com/poemsaboutplay.html.